Het kan zijn dat de starterkrans vast zat en nu dus niet meer. Wat vaak wil helpen is even een tik met een hamer tegen de startmotor waardoor hij weer los schiet. Ga er maar vanuit dat het probleem i.i.g. niet is opgelost, dus een nieuwe startmotor kan echt geen kwaad.peter5GTTurbo schreef:Dit is echt weer niet te geloven.
Mijn startmotor heeft het een maand lang niet gedaan, dus ik naar de sloop en een gereviseerde startmotor gehaald, en die moest er deze zaterdag onderkomen.
Neemt er net een stomme ford prutser plaats in m`n 5je en ik ga alvast achter m`n 5je staan om te duwen.
Die prutser draait m`n sleutel om en ja hoor, startmotor ratelt gewoon lekker rond.
Ik heb geloof ik wel 500 keer geprobeerd te starten en er gebeurde helemaal niks.
En na een weekje stil gestaan te hebben doet die het opeens weer.
Weet er iemand hoe komt ??
[R5GTT] Niet starten!!
Ha! Dat is een leuk klusje...Het kan zijn dat de starterkrans vast zat en nu dus niet meer. Wat vaak wil helpen is even een tik met een hamer tegen de startmotor waardoor hij weer los schiet. Ga er maar vanuit dat het probleem i.i.g. niet is opgelost, dus een nieuwe startmotor kan echt geen kwaad.
Dat was ook het eerste probleem wat ik met mijn gtt had! Ben er ( als leek ) Toen de hele godsganselijke dag mee bezig geweest om het kloteding uit- en in te bouwen.
Helemaal trots dat ik na allerlei onmogelijke capriolen gemaakt te moeten hebben, ( uitlaat los, daar met een hoek van 90 graden een paar bouten losgedraaid en dan via boven tussen de zooi slangen door de andere bout los) het voor mekaar heb ,Gaat de startmotor na twee weken weer kapot...!
Toen heb ik hem mooi naar een garage gebracht. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Inmiddels ben ik al een heel stuk verder en dankzij deze auto leer ik echt sleutelen en ik vind het ook leuk.
Dus het is een lastige keuze, of je betaalt 300,- (ofzoiets) Of je doet het zelf en heb een dag lol...

-
Hmmm wel positief dat je startmotor niet is overleden dan, maar hou ons op de hoogte wat het precies was.. ik ben wel benieuwd
don't be a fool, wrap your tool
ik had het gisteren... Wilde de auto starten, deed niks... Maar toen ik de auto een meter naar achter had geduwd, startte die als een trein! 

-
Tja dat soort dingen blijft raar 

-
- Moderator
- Car: MB
hoe start een treinFloris schreef:ik had het gisteren... Wilde de auto starten, deed niks... Maar toen ik de auto een meter naar achter had geduwd, startte die als een trein!

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
aanduwen natuurlijk!
en dan laat de conducteur de koppeling opkomen

en dan laat de conducteur de koppeling opkomen
-
- Contacteer:
Nou hij blijft dus gewoon lekker starten.
Morgen ga ik er wel even onderkijken.
Ben benieuwd of er toevallig iets los zit ofzo.
Ik had al wat klappen op dat startrelais gegeven.
En alles al nagekeken of ik iets vreemds kon vinden, maar helaas.
Als ik oorzaak heb gevonden laat ik het jullie zeker weten.
Morgen ga ik er wel even onderkijken.
Ben benieuwd of er toevallig iets los zit ofzo.
Ik had al wat klappen op dat startrelais gegeven.
En alles al nagekeken of ik iets vreemds kon vinden, maar helaas.
Als ik oorzaak heb gevonden laat ik het jullie zeker weten.
-
Dan hoef je ook geen nieuwe startmotor.. dat scheelt weer 

Een heleboel ellendeGTT__Geert schreef:Dan hoef je ook geen nieuwe startmotor.. dat scheelt weer

-
- Contacteer:
Ik had jammer genoeg al een gereviseerd exemplaar gekocht.
Maar dat is nu dus mooi een reserve onderdeel.
Maar dat is nu dus mooi een reserve onderdeel.
Ik heb al een tijdje het zelfde probleem ik heb de volgende specs:
nieuw blok (september 2001).
nieuwe startmotor (2001 EN 2002).
nieuwe centale deurvergrendeling.
Ik heb dat als ik een lekker stuk heb gereden (op snelweg bijvoorbeeld) en hij's lekker warm dat ie ni wil starten. Sta je lekker te tanken en wil je starten: tik- tik.....tik. of soms tikt ie al helemaal niet. Dit heb ik alléén als ie warm is. Wacht je dan ca. 45 min. dan start ie zonder problemen. Tijdens dit alles kan ik wel aandrukken. Ik heb de startmotor al vervangen (hagel nieuwe van mr renault) maar dat was het niet
. Toen startonderbreker er tussen uit gehaald en een nieuwe VDO cv geplaatst. wazzut ook niet
Nieuwe accu van 85ah.....wazzut ook niet
Ik denk nu persoonlijk dat het electrisch is..misschien inderdaad dat relais waar ik over lees bij krik of het is het contactslot dat verbrand is.
Ik heb dat als ik een lekker stuk heb gereden (op snelweg bijvoorbeeld) en hij's lekker warm dat ie ni wil starten. Sta je lekker te tanken en wil je starten: tik- tik.....tik. of soms tikt ie al helemaal niet. Dit heb ik alléén als ie warm is. Wacht je dan ca. 45 min. dan start ie zonder problemen. Tijdens dit alles kan ik wel aandrukken. Ik heb de startmotor al vervangen (hagel nieuwe van mr renault) maar dat was het niet

Controleer de massa eens, vaak maakt die door oxidatie een slecht contacttyberium schreef:Ik heb al een tijdje het zelfde probleem ik heb de volgende specs:
Ik heb dat als ik een lekker stuk heb gereden (op snelweg bijvoorbeeld) en hij's lekker warm dat ie ni wil starten. Sta je lekker te tanken en wil je starten: tik- tik.....tik. of soms tikt ie al helemaal niet. Dit heb ik alléén als ie warm is. Wacht je dan ca. 45 min. dan start ie zonder problemen. Tijdens dit alles kan ik wel aandrukken. Ik heb de startmotor al vervangen (hagel nieuwe van mr renault) maar dat was het niet. Toen startonderbreker er tussen uit gehaald en een nieuwe VDO cv geplaatst. wazzut ook niet
Nieuwe accu van 85ah.....wazzut ook niet
![]()
Ik denk nu persoonlijk dat het electrisch is..misschien inderdaad dat relais waar ik over lees bij krik of het is het contactslot dat verbrand is.
Blokmassa heeft nieuwe draad...welke nog meer checken?
Hmm..volgens mij is het dus echt iets electrisch, omdat ie t soms wel doet en soms niet (bij mij althans). K ga vandaag of morgen eens die stuurdraad naar startmotor eens bekijken en verdeelblokje (zit geloof ik linksvoor bij spatbord) onder motorkap eens volspuiten met wd40. Als dat t ni is, dan is het contactslot gewoon kaduuk.
-
- Contacteer:
Bij mij is eindelijk het probleem opgelost
.
Die stekker die bij m`n linkervoorlamp zit, was van binnen aardig geoxideerd
.
Dus beetje WD40 erop gespoten en starten maar
.
Heerlijk als je gewoon zelf kunt rijden zonder dat je iemand erbij moet halen om hem aan te duwen.
Thnx allemaal voor de mogelijke oplossingen.

Die stekker die bij m`n linkervoorlamp zit, was van binnen aardig geoxideerd

Dus beetje WD40 erop gespoten en starten maar

Heerlijk als je gewoon zelf kunt rijden zonder dat je iemand erbij moet halen om hem aan te duwen.
Thnx allemaal voor de mogelijke oplossingen.