gewoon de stand waar hij stond natuurlijk...de auto heeft toch die afstand afgelegd! Mijn auto heeft ook een stand van 190000 ofzo terwijl het blok maar 120000 gelopen heeft!Alleycat schreef:Maar hoe zit het dan met je km stand?tyberium schreef:Ik heb ook zo'n nieuw blokje gekocht (ph1) koste inderdaad iets onder de 1200 pleuro's. Werkt perfect. De dealer vertelde mij dat ze gedeeltelijk in Frankrijk worden gebouw en afgebouwd worden in Belgie. Alles aan binnenwerk tussen kleppendeksel en carterpan is nieuw. Alleen gietijzeren gedeelte is oud, maar deze is ge x-rayd op scheuren. Na mijn mening zijn deze motoren beter dan de orginelen, omdat hier de nieuwe generatie zuigers en veren in komen. Ze gebruiken gewoon nieuwe materialen dan vroeger. Ik heb er nu 20000 km mee gereden sinds september vorig jaar. Wel ca 3x olie verversen om eerste slijpsel er onderweg te halen. Kep er meteen een nieuwe wisselbak onder gegooit..dies nog duurder dan t blok #$%@!
staat die dan ook weer op nul, of is die gewoon op de stand gebleven waar ie al stond?
[R5GTT]Ruilmotor, ja of nee????
Hmmz tja het is iets waar ik over zit na te denken, maar heb 3 blokken tot m'n beschikking, 2 x f1 en 1 f2 blok.Matijs schreef: Waarschijnlijk krijg je dan dezelfde kop weer terug ja. Dus eerst maar ergens een tweedehands kop kopen, en die dan op dat blok gooien.
Ik heb nog wel een kop liggen, volledig gedemonteerd, krom, verbrande klep, draad van één bougiegat kapot. Hoeft niet veel te kosten, maar ik zou als ik jou was eerst even bij mr. Reno gaan vragen of ze het een probleem vinden als je het blok in stukken aanlevert...
1 f1 blok heeft gevlakte kop, daar rijdt ik nu mee.
1 f1 blok heeft een geblazen koppakking, weet niet in welke staat de kop is verder.
en 1 f2 blok, deze zou verder nog in goede staat moeten zijn, komt alleen wel uit een 5je die over de kop is geslagen, heb dat blok gekocht voor onderdelen, en wil zelf graag overstappen naar f2 blok.
ps al deze blokken zijn kompleet

alleen jammer dat we er gister zijn achter gekomen dat de turbo (van het blok waarvan de koppakking geschuurd is) een schuur heeft tussen wastegate en schoepenwiel...

Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
maar ff wat anders, die gereviverfde blokken, krijgen die ook een andere klepzitting mee?
dus dat je euro 95 kan gaan tanken? of moet je hierom een speciaal verzoek indienen?
dus dat je euro 95 kan gaan tanken? of moet je hierom een speciaal verzoek indienen?
gereviverfd = geriviseerd 
als onze electro motoren terug komen van revisie zijn ze altijd zo mooi geverfd
vandaar de naam!

als onze electro motoren terug komen van revisie zijn ze altijd zo mooi geverfd

vandaar de naam!

opnieuw geschilderd? 
He! nu is die weer rood.
martijn had 'm al snel door_Martijn_ schreef:opnieuw geschilderd?

He! nu is die weer rood.
Tsja, de vraag is natuurlijk wat je bij een revisiebedrijf kan laten doen voor de prijs die je bij de dealer betaald. Als je voor het zelfde geld ergens een blok naar wens kan laten maken met LPG klepzittingen en gesmede zuigers (ik noem maar een paar basisdingen), dan lijkt het me duidelijk...
Alleen voor een setje nieuwe gesmede zuigers met bussen en pakkingmateriaal ben je net zoveel euro's kwijt als een heel renault blokje kost. Een blokje zelf naar wens opbouwen kost ongeveer 2500 tot 3000 euro , en dan moet je er al niet al te speciale onderdelen inzetten.
hmmmz, mooi als dat kan idd, nu alleen nog ff kijken welke bedrijfjes (liest in de buurt) die dit doen/kunnen. 

gek hè daar heeft ie een trauma vanGilles schreef:martijn had 'm al snel door_Martijn_ schreef:opnieuw geschilderd?

Immer wieder die verdammte Holländer
Hmmmz, hieracher zit een lang verhaal schuil, lijkt wel-Ray- schreef:gek hè daar heeft ie een trauma vanGilles schreef:martijn had 'm al snel door_Martijn_ schreef:opnieuw geschilderd?ja joh
correct, mag ie lekker zelf vertellen 

Immer wieder die verdammte Holländer
haha,
nou _Martijn_ met de billen bloot!
wat bedoelt Ray allemaal
nou _Martijn_ met de billen bloot!
wat bedoelt Ray allemaal

Het heeft iets te maken met bloemen 

He! nu is die weer rood.

nu kan ik hem nog poetsen.

He! nu is die weer rood.
-
[quote="Alleycat"]Heb net een e-mailtje binnen van de plaatselijke renault-dealer, dat ie het heeft doorgestuurd en dat ie er nog geen antwoord op had of het er was.
Ik heb mijn motor in maart jl. "gewoon" bij Bochane in Rijkerswoerd besteld en 3 weken later kon ik hem ophalen.
Dus die weten precies dat er nog voldoende blokken in Frankrijk op voorraad liggen.
Greetz Marco
Ik heb mijn motor in maart jl. "gewoon" bij Bochane in Rijkerswoerd besteld en 3 weken later kon ik hem ophalen.
Dus die weten precies dat er nog voldoende blokken in Frankrijk op voorraad liggen.
Greetz Marco

Was dat een nieuwe of een ruilblok?Turbo Marco schreef:Alleycat schreef:Heb net een e-mailtje binnen van de plaatselijke renault-dealer, dat ie het heeft doorgestuurd en dat ie er nog geen antwoord op had of het er was.
Greetz Marco
Hoe lang heb je erop moeten wachten en hoeveel heb je betaald?
Ik kom net uit de kroeg...
Had het niet gezien, drie weken, dussssss.
Had het niet gezien, drie weken, dussssss.
-
3 weken valt inderdaad wel mee.. 

don't be a fool, wrap your tool
-
Ik heb er 1150 euro voor betaald.
En er zit ook gewoon fabrieksgarantie op,van Renault zelf dus,ondanks dat ik zelf de motor heb ingebouwd.
Eerst zou het blok binnen 1 a 2 weken binnen zijn,werd dus uiteindelijk 3 weken.
Best snel vind ik omdat het niet uit NL. kwam.
Greetz Marco.
En er zit ook gewoon fabrieksgarantie op,van Renault zelf dus,ondanks dat ik zelf de motor heb ingebouwd.
Eerst zou het blok binnen 1 a 2 weken binnen zijn,werd dus uiteindelijk 3 weken.
Greetz Marco.

Ik ben vandaag bij bochane geweest en ze gingen ernaar kijken....Turbo Marco schreef:Ik heb er 1150 euro voor betaald.
Greetz Marco.
1150 euro is ook zo ongeveer wat ik zelf dacht dat het zou kosten.
Ze zeiden inderdaad dat er twee jaar fabrieksgarantie op zat, ik heb nog gezegd dat ik de motor ging modificeren/tunen, maar daar zeiden ze niks over, dus dat betekent dat het niet zoals bij scootertjes zo is dat de garantie vervalt.
-
Klopt,hebben ze bij mij ook niks van gezegd.Alleycat schreef:Ik ben vandaag bij bochane geweest en ze gingen ernaar kijken....Turbo Marco schreef:Ik heb er 1150 euro voor betaald.
Greetz Marco.
1150 euro is ook zo ongeveer wat ik zelf dacht dat het zou kosten.
Ze zeiden inderdaad dat er twee jaar fabrieksgarantie op zat, ik heb nog gezegd dat ik de motor ging modificeren/tunen, maar daar zeiden ze niks over, dus dat betekent dat het niet zoals bij scootertjes zo is dat de garantie vervalt.
Succes ermee...
Greetz Marco.
-
Weet je al iets meer?
Greetz Marco.
Greetz Marco.
Nee, dus ik ga er vanmiddag maar weer eens heen... Je moet ze wel achter de reet aan zitten zeg!Turbo Marco schreef:Weet je al iets meer?
Greetz Marco.
Ze zouden mij bellen, maar ik heb er niets van gehoord. Toch vreemd, want ze kunnen me toch iets verkopen.

Ik had mijn blokje eind mei 2002 besteld. ik kreeg m eind september 2002..ivm bouwvakvakantie. :& is het wachtenwel waard....veel jalourse gezichtjes bij renault meetings
) (tjek m'n site: drive.to/r5gtt)

Dus jij hebt WEL een gloedjenieuw blok??tyberium schreef:Ik had mijn blokje eind mei 2002 besteld. ik kreeg m eind september 2002..ivm bouwvakvakantie. :& is het wachtenwel waard....veel jalourse gezichtjes bij renault meetings) (tjek m'n site: drive.to/r5gtt)
Welke garage was dat waar ze je boel hebben laten wegfikken?
Dan ga ik daar iig niet heen