Rotzooi in auto / handschoenenvakje. Oplossing?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
iMAGE

Naarmate mijn Renault langer in mijn bezit is, wordt deze een verzamelpunt van rotzooi.

Dan heb ik het niet alleen over lege flesjes, snoeppapierjes etc, maar vooral over zaken als een stratenboek, snoepjes, zakdoekjes, zonnebril, casettebandjes (jawel, die echte oude nog) en meer van dat soort zaken. Ook het gereedschap, litertje olie en ander spul voor onderweg slingert door mijn auto.

Nu heb ik dus geen klep voor mijn handschoenenvakje. Hij is dus open en bloot en als ik een keer opstrek, ligt alles voor de bijrijdersstoel.

Als ik door een bocht ga schuift alles van links naar rechts ( of andersom :D ) van wat op mijn dashboard ligt.

Nu is mijn vraag. Kan ik er zelf een klepje voor maken? Heb een 5 TS uit 86. Dit handschoenenvakje is dus open, maar ik heb ze volgens mij ook met klep gezien. Of hang je er een netje voor?

En het gereedschap achterin, in een doos en die vastzetten? (hoe?)

Jullie zijn vast bekend met dit probleem en hebben ook vast er een oplossing voor gevonden.

Laat mij verbazen door jullie geniale oplossingen en verlos mij van irritant geschuif en onveilige materialen onder mijn pedalen.

Mijn dank is groot.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

over welk type renault spreken we hier??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Een 5 TS uit 1986... Lezen, P@T... Lezen... ;) >-)
iMAGE

P@TB@D schreef:over welk type renault spreken we hier??
5 TS , stond er toch al? :)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

oeps :lol:

is het niet een idee om een afdek kapje van een clio eruit te halen en schaniertjes te maken of zo??

ik zeg maar wat hoor
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

1 tip: Neem gewoon minder mee... :) Ik haal 1 keer in de zoveel tijd mijn auto leeg en kijk wat ik wel en niet nodig heb. Meestal kan ik dan gewoon de helft weggooien. :) Dat scheelt al de helft, dus.

Verder zou ik de olie en gereedschap achter in de kofferbak zetten in een doos (o.i.d.) en dan met een stiek of klittenband vastmaken aan de bodem (als die gestoffeerd is, is klittenband DE oplossing).

Succes!
Riël
Über-Spammer

Zet je er een klep op? Anders rip je op de sloop voor 20 euro een ander ts dash eruit :) Als de wanhoop nadert dan :)

Voor achter --> heb je nog bekleding? Er zijn een soort van klitteband plakstrips te koop, en dat is verdomd goed spul! Ik heb de versterker en kist ermee op de grond geklit, kan ik 'm gewoon eruit pakken maar het kan echt nergens meer heen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remco T.
Contacteer:

Anonymous

Ja goed he ? Eindelijks eens aandacht voor echt belangerijke autoproblemen.

Ik dacht ook een topic over mijn bijna lege benzinetank te openen, maar mijn auto rijd nog dus ik kan geloof ik nog ff door :-D
iwi

ik zou een plasticzak onder de bijrijders stoel doen, met daar alle troep in :lol:
catrinus

Ploegah schreef:Ja goed he ? Eindelijks eens aandacht voor echt belangerijke autoproblemen.

Ik dacht ook een topic over mijn bijna lege benzinetank te openen, maar mijn auto rijd nog dus ik kan geloof ik nog ff door :-D
:lol: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
iMAGE

Ploegah schreef:Ja goed he ? Eindelijks eens aandacht voor echt belangerijke autoproblemen.

Ik zie hier en daar foto's van iedereen van interieur, de één heeft het beter voor mekaar dan de ander. Iedereen kent het probleem lijkt me. Kan niet alleen voor mij nuttige info opleveren, maar ook voor anderen.

De belangrijkheid is bij dit onderwerp wel degelijk aanwezig. Los spul vliegt bij een ongeluk als een gek door je auto en kan behoorlijk verwonden.

En los spul kan onder je pedalen komen, en dat wil je ook niet lijkt me.

Verder is het nl.chat.renault

En voor jouw "belangrijke autoprobleem": Anders kan je misschien een keer te tanken. :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik gooi met liefde je tank vol benzine :lol: :lol: :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Mrtn
Car: R5GTT

Martijn *Baccara* schreef:

Ik gooi met liefde je tank vol benzine :lol: :lol: :lol:
dus alsnog een 'serieus autoprobleem' :lol: :lol:

@Image, haal dan een dashklep uit een sloper en monteer deze. De opstaande rand wegsnijden, kijken waar de 2 gaatjes moeten komen, boren en klaar :)
Oja.....ook nog een gaatje voor plasticen stengeltje :wink:
Mrtn = Maarten
Peter @ Malta
Contacteer:

Koop eens Scénic. Dat ding heeft meer vakjes dan een straathond vlooien.

Is ook redelijk stevig als je er mee tegen een pick-up aanrijdt.

- Peter
Riël
Über-Spammer

iMAGE schreef:

Ik zie hier en daar foto's van iedereen van interieur, de één heeft het beter voor mekaar dan de ander. Iedereen kent het probleem lijkt me. Kan niet alleen voor mij nuttige info opleveren, maar ook voor anderen.

De belangrijkheid is bij dit onderwerp wel degelijk aanwezig. Los spul vliegt bij een ongeluk als een gek door je auto en kan behoorlijk verwonden.

En los spul kan onder je pedalen komen, en dat wil je ook niet lijkt me.

Verder is het nl.chat.renault

En voor jouw "belangrijke autoprobleem": Anders kan je misschien een keer te tanken. :D
Niet gaan overdrijven hé, gewoon je rommel opruimen ... ... (hoor wie 't zegt)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ChrisClio16V

Ik gooi met liefde je tank vol benzine
Dat mag je dan bij ook een keer met liefde (of benzine) komen doen.... :wink:
Mrtn
Car: R5GTT

ChrisClio16V schreef:
Ik gooi met liefde je tank vol benzine
Dat mag je dan bij ook een keer met liefde (of benzine) komen doen.... :wink:
oja?? rij jij ook diesel? :lol:
Mrtn = Maarten
iMAGE

Peter @ Malta schreef:Koop eens Scénic. Dat ding heeft meer vakjes dan een straathond vlooien.

Is ook redelijk stevig als je er mee tegen een pick-up aanrijdt.

- Peter
Zowel mijn ouders als schoonouders hebben een scenic. Het is allemaal aardig op leeftijd, dus dat komt vanzelf goed ;)

Maar ik zal eens voor een kleppie gaan kijken, plus dozen achterin met klittenband.
jeroen.k

Vraag ik me alleen weer af wat jij met een bezinetank onder een dieselmoet! :P
Plaats reactie