Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Allartino

GTT'tje erbij, ik stort mij ook in zo'n eindeloos knutselproject...

zo, ik heb vorige week 'n andere 5 gekocht omdat mijn vorige aankoop qua carosserie toch niet echt denderend was, en de koppakking het na 2 maanden ook begaf
de nieuwe aankoop ligt helemaal in onderdelen, met 'n gereviseerd blok. Vandaag ben ik met een maat begonnen met schoonmaken, strakken en spuitklaar maken van de carosserie, dus nu ben ik toch ook aan zo'n mooi project begonnen 8) had ik nooit gedacht. foto's zullen volgen, maar ik heb geen digicam of scanner, dus dat moet via omwegen..
Wat moet je trouwens doen om gewoon op eu95 te kunne rijden? ('t is een Ph2 blok), zou wel zo rielekst zijn :wink:
Laatst gewijzigd door Allartino op di 18 nov 2014 16:36, 32 keer totaal gewijzigd.
Benny_R

he ik heb een vraagje, hoe gaan jullie hem opschuren. Helemal kaal maken of alleen licht opschuren enzo. En wat voor matriaal gebuiken jullie, schuurmachine of met ut handje?

Mzzls! Suc6 met het project!
Allartino

die jongens van wie ik hem gekocht heb, hadden 'm al voorgeschuurd, sommige plekken kaal, sommige niet, deuken enzo, raamlijsten. wij schuren alles verder, het hooeft niet helemaal kaal,alleen alle roest moet zeker weg! :evil: en dan voelen voor deuken en dellen, plamuren en schuren. met het handje en een schuurplankie :p . Als je carosserie gewoon goed is en je wilt 'm alleen overblazen, hoef je 'm maar heel licht te schuren hoor, ik weet niet de grofte, met p600 ofzo? alleen matteren...
5GTT & clio II 1.6 16v
Benny_R

nou de R5GTT die ik op ga knappen is dus al eens overgespoten (inclusief grondlak) dus als ik dat nog uns doe zitten er 30 lagen lak op en ja das ook weer niet zo relaxed. Maar wou eigenlijk weten of het te doen is om zo'n auto kaal te maken. Kwou me zo'n zandstraal spuit halen voor de randjes en moeilijke plekken maar geloof dat niemand hier daar ervaring mee heeft he?
Riël
Über-Spammer

Zo'n ding is niet zo duur en altijd handig! Ik geloof dat het gebruik harstikke simpel is. En je moet proberen het zand op te vangen ergens mee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rudo

Benny_R schreef:nou de R5GTT die ik op ga knappen is dus al eens overgespoten (inclusief grondlak) dus als ik dat nog uns doe zitten er 30 lagen lak op en ja das ook weer niet zo relaxed.
Dat kan absoluut geen kwaad hoor.
En je praat niet over centimeters, dus dat kan het probleem niet zijn.
Dennis VK

Allartino schreef:
Wat moet je trouwens doen om gewoon op eu95 te kunne rijden? ('t is een Ph2 blok), zou wel zo rielekst zijn :wink:
Gewoon tanken bij de pomp :lol: !

Nee, hoezo euro95? Je kan toch gewoon euro95 rijden in een Phase I en II? Octaangehalte is hoog genoeg. Of vergis ik me daarin?
Matijs
Contacteer:

Officieel moet je met loodvervanger tanken, maar het is algemeen bekend dat de 5 het op ongelood ook prima doet. Of je 95 of 98 tankt hangt helemaal af van hoe lang je met je cilinderkop wilt doen en hoe hoog je turbodruk staat.
Als je het echt goed wilt doen moet je cilinderkop laten voorzien van LPG klepzittingen, dat is het hardste dat er te krijgen is, en gaan dus het langste mee.
Alleycat
Contacteer:

WieBenJij schreef:
Allartino schreef:

Nee, hoezo euro95? Je kan toch gewoon euro95 rijden in een Phase I en II? Octaangehalte is hoog genoeg. Of vergis ik me daarin?
Ik rij altijd op super 98 mlv, dat is het beste voor je kleppen etc.
Daar komt bij dat de auto nooit op iets anders gereden heeft, dus als ik nou plotseling 95 zou gaan tanken, loopt ie wel redelijk in de soep volgens mij.
Alleycat
Contacteer:

By the way, klote dat alle benzine pompen in nederland besloten hebben om 98 mlv eruit te gooien, nu sta ik iedere keer met zo'n flesje te kloten...
De mensen kijken trouwens wel vreemd, als ik zo'n flesje erbij pak en er wat van in mijn tank gooi :lol:
Turbo-Peer

Alleycat schreef:
WieBenJij schreef:
Allartino schreef:

Ik rij altijd op super 98 mlv, dat is het beste voor je kleppen etc.
Daar komt bij dat de auto nooit op iets anders gereden heeft, dus als ik nou plotseling 95 zou gaan tanken, loopt ie wel redelijk in de soep volgens mij.

Hier is al vaak een discussie over geweest en er staat ook een leuk stukje op http://www.gtturbo.org over welke benzine je moet tanken voor een GTT.
98 mlv schijnt goed voor de kleppen te zijn, maar slecht voor de turbo
98 zonder loodvervanger is blijkbaar beter voor de turbo, slechter voor de kleppen. Maar wat de kleppen betreft heb ik ook wel eens gelezen dat er volgens sommigen verschil zit in phase 1 en phase 2.

PS. 98 mlv is hier in brabant in elk geval nog volop verkrijgbaar
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Dennis VK

Turbo-Peer schreef: en er staat ook een leuk stukje op http://www.gtturbo.org over welke benzine je moet tanken voor een GTT.
Ik kom niet verder dan dit:
http://www.rtoc.org/articles/default.asp?SectionID=5
En dan is het huilen....MEMBERS ONLY.... :(

Ik zal nog eens in het onderhoudsboekje neuzen, want ik meen toch echt gelezen te hebben dat je gewoon euro95 mag tanken....maar ik kan me vergissen.

Dennis
Turbo-Peer

WieBenJij schreef:
Turbo-Peer schreef: en er staat ook een leuk stukje op http://www.gtturbo.org over welke benzine je moet tanken voor een GTT.
Ik kom niet verder dan dit:
http://www.rtoc.org/articles/default.asp?SectionID=5
En dan is het huilen....MEMBERS ONLY.... :(

Ik zal nog eens in het onderhoudsboekje neuzen, want ik meen toch echt gelezen te hebben dat je gewoon euro95 mag tanken....maar ik kan me vergissen.

Dennis

Ik zie het ook, is inderdaad tegenwoordig niet meer in te zien als je geen lid bent.
Volgens mij heb ik het nog wel ergens op de computer opgeslagen, dus ik kan het wel mailen als je wil. PM me in dat geval maar ff.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Dennis VK

Turbo-Peer schreef: PM me in dat geval maar ff.
jep ;)
Allartino

ik heb ook wel 'ns gehoord dat als je blok eigenlijk voor 98 bedoeld is, en je 95 wil tanken ,dat je dan ook het ontstekingstijdstip moet veranderen? en zomaar overstappen , daar zou die gaan "pingelen" al weet ik ook niet precies wat dat inhoudt :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

Kwou me zo'n zandstraal spuit halen voor de randjes en moeilijke plekken maar geloof dat niemand hier daar ervaring mee heeft he?
voor moelijke plekjes ontroesten werkt zandstralen heel goed, maar je kan niet de hele auto doen: er komt wel wat warmte bij vrij en dan kan je plaatwerk vervormen :evil: dat moet je ook allemaal weer strakken.....

als je hem helemaal kaal maakt, kan je 'm ook meteen verzinken, gaat ie weer wat langer mee 8) kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer

Allartino schreef:ik heb ook wel 'ns gehoord dat als je blok eigenlijk voor 98 bedoeld is, en je 95 wil tanken ,dat je dan ook het ontstekingstijdstip moet veranderen? en zomaar overstappen , daar zou die gaan "pingelen" al weet ik ook niet precies wat dat inhoudt :p
98 is minder pingelgevoelig, dit betekend dat 98 minder snel 'vanzelf', en te vroeg, ontbrandt. 95 fikt gewoon sneller. Dat moet je niet hebben want de druk in de cilinders is met de turbo zo hoog dat je met 95 veel meer kans hebt dat het zo vroeg ontbrandt, met alle gevolgen van dien, want een keer pingelen is erg gevaarlijk voor je motortje.
Vandaar moet je minimaal 98 tanken.
Benny_R

Allartino schreef:
Kwou me zo'n zandstraal spuit halen voor de randjes en moeilijke plekken maar geloof dat niemand hier daar ervaring mee heeft he?
voor moelijke plekjes ontroesten werkt zandstralen heel goed, maar je kan niet de hele auto doen: er komt wel wat warmte bij vrij en dan kan je plaatwerk vervormen :evil: dat moet je ook allemaal weer strakken.....

als je hem helemaal kaal maakt, kan je 'm ook meteen verzinken, gaat ie weer wat langer mee 8) kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat :wink:
Ja maar een paar knaken heb ik niet :wink:

Denk dat ik me dan maar zo'n spuit haal en hem gebruik voor die vervelende randen en hoeken, dan zijn die stukken wel helemaal kaal, maaja er moet toch een grondlaag over. (eerst nog eff fijn schuren met het handje waarschijnlijk he? want zandstralen met zilverzand schijnt toch best nog grof te zijn toch?)

thanx voor de info!
Allartino

Hoe zet ik eigenlijk foto's van mijn project op deze site, als ik geen eigen publieke serverplek heb? :D
5GTT & clio II 1.6 16v
Marcel B.

http://d2k.dezeserver.nl/

deze even checkz0ren
Don't walk the grass... smoke it
Allartino

zo, we zijn weer 'n stuk verder: het blokkie hangt erin! nou is datb 'n PH2 en is mijn vraag: wat is er anders aan dan een ph1? kan ik spruitstukken, carb, enzovoorts ook gewoon van het ph1 bloki gebruiken als die er beter uitzien? verders heb ik ook twee turbo's( 1 van de donor) 1tje van GARRET en 1tje van AIRESEARCH.
kent iemand deze en welke is beter? ik ken alleen de GARRET, maar daar is een stangetje afgebroken en lelijk hersteld.... heeft iemand info over de kwaliteit van de AIRESEARCH?

we hebben al een hele berg foto's, die moeten nog omgezet worden naar digi...

ik ben er ook achter gekomen dat er in plaats van een renix209 een renix254 bij zit. is die beter voor een ph2 blok of moet ik toch gewoon een 209 zien te scoren?

alvast bedankt en groet Allart
5GTT & clio II 1.6 16v
Tom
Moderator
Car: MB

een hoop spullen zijn idd gewoon uit te wisselen. De turbo van garret is waarschijnlijk de originele. standaard zit er een T2 van Garret op
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

AIRESEARCH heb ik ook eens op 1 van mijn turbo's gezien. Volgens mij is dit een revisie o.i.d. want ze zijn identiek aan mekaar, bij jou ook?
John B
Contacteer:

Ik heb alleen tips over het foto materiaal :D
Want normale foto's kan je tegenwoordig ook op cd-rom laten zetten bij een beetje fotoshop....kost rond de €5,-.
Heb je trouwens al gedacht aan glasparellen....fijner kan niet
Abel
Über-Spammer

Garret Airresearch is de volledige naam van het bedrijf :):):)

Duss allebij Een orginele Garret Airresearch turbo :D

En als ontsteking moet je echt opzoek gaan voor een 208 of een 209 de ontstekings kromme is anders dan een gewone ontsteking
Tom
Moderator
Car: MB

kijk, dat is nog eens leuke info
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Allartino

de turbo's zijn inderdaad identiek, met als enige verschil de namen die erop staan. maar er zit dus geen verschil in? modeljaar ofzo? :p het maakt dus nix uit welke ik erop zet( behalve dat slecht gelaste stangetje dan, lijkt me niet echt goed).

ik heb nu echt alle dozen nagezocht en er zit geen renix 209 bij... :( . Heeft iemand er nog een liggen?
het beste is het om 'm achter het schutbord te zetten geloof ik, moet ik nog wat aanpassen of schroef ik 'm er zo achter :p ?
5GTT & clio II 1.6 16v
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ben je ook in het geheim een UFO aan het bouwen? :lol:

Good work, keep us in touch!
Allartino

ja, dat wordt m'n volgende project:
een UFO Turbo :lol: 8) verlaagd en dikke bumpers 8)
5GTT & clio II 1.6 16v
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik heb het niet allemaal bij kunnen houden..
Welke gaat het nou worden? Staan er immers 2. :)

Succes met het project! Wanneer kunnen we hem aantreffen op een meeting?
Allartino

Die donkergrijze was rijp voor de sloop, daar heeft ie nu ook een mooi plekje gevonden..

de paars/witte staat nu in de grondverf en wordt weer opgebouwd.. motor zit er weer in, nu hopen dat alle slangetjes op de juiste plek zitten :p

ik weet niet wanneer de volgende meeting is, maar als-ie dan af is, kom ik 'm zeker laten zien! 8)
5GTT & clio II 1.6 16v
Chris
Erelid - Moderator - RvT

De eerste echte grasveldmeeting is in november, dus je hebt nog even. ;)

Weet je al welke kleur je 5je wordt?
Allartino

dan is tie toch wel klaar denk ik? :p

hij wordt rood metallic nr. B76 (kleur van o.a. de nieuwe Megane en Laguna) zoals op de foto's te zien, het motorruim staat namelijk al in kleur, alleen de rest nog niet. hij wordt afgespoten als de motor loopt... Ik wou eerst gaan voor blauw, maar op de meeting in utreg dit jaar zag ik dat 80% van de 5jes al blauw is( staat 'm ook gewoon verschrikkelijk goed) en ik wou toch iets aparters 8)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

Gisteravnond is het karretje gespoten 8) 8) 8) 8)
GaaaaaF! NOu kan ik weer lekker verder met afbouwen. en het plastic moet nog allemaal afgemaakt.

nu zit ik hier nog over in dubio:
wat doe ik met het plastic(d.w.z. bumpers, verbreders, skirts en bijv. de kapjes boven de achterlichten)
-zelfde kleur spuiten, hoogglans?
-zelfde kleur spuiten mat?
-andere kleur spuiten?
-zelfde kleur ,tintje donkerder?

ik kan me er moeilijk een voorstelling van make :p
dus heeft iemand misschien foto's waarop ik wat meer kan zien? ik wil niet iets kiezen wat later tegen valt, kan het weer over :evil:
ik zit zelf aan heel donker rood te denken ,tegen het zwarte aan... (Y) ???
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie