[Clio16V]Voorveer demonteren, Iemand tips??
je veren behoren vast tussen je schotels te zitten...ook als je m op de krik heb staan. Als er toch speling zit, zit je topkant van je demper niet goed vast denk ik...
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
Je kan met originele dempers max. 40 mm verlagen. voor meer dan 40 mm heb je andere dempers nodig.
ik heb 35MM veren
maar deze dingen kosten dus 13.75 euro per stuk
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img323.jpg[/img]
Top lager
maar deze dingen kosten dus 13.75 euro per stuk
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img323.jpg[/img]
Top lager
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
Beter Tom, lekker low.
Enjoy it
Enjoy it
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
als je een auto verlaagt veranderd de camber altijd iets. Maar konden ze het afstellen bij je? Want alleen bij de cup clio heb je cupdempers waarbij je het camber negatief kan afstellen. Bij gewone dempers zul je dan camberbouten moet kopen. ( bouten met een kromming of nok, hoe je het wilt noemen)Klopt het als je een clio verlaagt dat je niks aan de camber kunt doen?
of een soort van sleufgaten moeten maken in de dempers. Maar goed . dan moet je al vrij ver gaan.

Intrax is gewoon een goedkoop en goed merk, veertjes kosten niks, beter had je Eibach of Merwede genomen.Tom schreef:heb nog even geinformeerd en is echt 40mm. Met intrax veren, schijnt wel goed spul te zijn
Zet je alleen de veren erop en behoudt je je schokbrekers???? dan kan je wel eens een probleem gaan krijgen.
Hou er ook rekening mee dat Intrax veren (bijna alle merken)nog gaan inzakken, dus over een jaar is je auto al 5 cm verlaagd.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
RO 16v schreef:Intrax is gewoon een goedkoop en goed merk, veertjes kosten niks, beter had je Eibach of Merwede genomen.Tom schreef:heb nog even geinformeerd en is echt 40mm. Met intrax veren, schijnt wel goed spul te zijn
Zet je alleen de veren erop en behoudt je je schokbrekers???? dan kan je wel eens een probleem gaan krijgen.
Hou er ook rekening mee dat Intrax veren (bijna alle merken)nog gaan inzakken, dus over een jaar is je auto al 5 cm verlaagd.
Kwaliteit zal ongeveer hetzelfde zijn als apex denk ik. Frans van improve was echter meer te spreken over intrax iig. De veren blijven onder voorspanning staan met 40mm wordt beweerd. Voorlopig zelfde dempers ja. Is mischien voor de toekomst. klote is alleen dat al die @#%^%% fabrikanten alleen schroef setjes hebben voor de willi
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
@ Ro, als alle veren inzakken dan zullen de standaard exemplaren dat ook wel doen denk ik, dat verschil maakt dus niets uit. In principe is het dan van 30 naar 40mm en niet van 40 naar 50mm
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Standaard veren zakken maar een paar mm in, Intrax zit op hetzelfde niveau als Apex en mijn Apex veren zijn in 2,5 jaar bijna 2 cm ingezakt.Tom schreef:@ Ro, als alle veren inzakken dan zullen de standaard exemplaren dat ook wel doen denk ik, dat verschil maakt dus niets uit. In principe is het dan van 30 naar 40mm en niet van 40 naar 50mm
Eibach, Bilstein, Merwede zakken ook maar een paar mm in.
Koni is gewoon verkrijgbaar voor een Williams onderstel, moet je ze wel via Achterberg bestellen en dan zijn ze dezelfde prijs als die voor een 16V.
Onder die van mij (Willy onderstel) zit nu Koni geel met speciale Merwede veren (speciale maatvoering en stugheid van de veer), ik alleen niet testen wat de wegligging is omdat m'n velgen nog niet binnen zijn, maar het schijnt de beste combinatie te zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
aha, bedankt voor de info. Mijn apex set onder de GTT was ik overigens erg tevreden over. in een jaar tijd zijn ze ook niet zo gek veel in gezakt. Maar ja, ik zie wel wat het is, ik had namelijk nu even niet zo veel zin om 6 a 8 honder euro uit te geven aan een schroefset.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
boven draait en onder niet? Je veerschotels zitten toch allbei vast? Dan kanie toch niet draaien?
iddTom schreef:als je veer niet onder voorspanning staat dan is dat apk afkeur. Staat ie dat wel dan kan ie volgens mij niet draaien
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zo, de auto is vandaag da 40 mm verlaagd. Zowel voor als achter. Resultaat is zeer goed vind ik eigenlijk, ben er heel tevreden mee. Torsie ging perfect los. Alles ging in 1 keer goed. Sporing was perfect en is dat nu weer
(gemeten).
hieronder wat foto's, eerst twee van voor de verlaging en de rest zoals ie nu is. Heb de auto net even bij de buren op de oprit gezet en effe wat foto's gemaakt.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/36_101-0185_IMG.jpg[/img]
(toertocht 1)
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/willi% ... 0%20gn.jpg[/img]
zo was ie (sorry voor de slechte foto's hierboven) en zo is ie:
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%202.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%201.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%203.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%204.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%205.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%206.jpg[/img][/img]

hieronder wat foto's, eerst twee van voor de verlaging en de rest zoals ie nu is. Heb de auto net even bij de buren op de oprit gezet en effe wat foto's gemaakt.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/36_101-0185_IMG.jpg[/img]
(toertocht 1)
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/willi% ... 0%20gn.jpg[/img]
zo was ie (sorry voor de slechte foto's hierboven) en zo is ie:
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%202.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%201.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%203.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%204.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%205.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlaagd%206.jpg[/img][/img]
Laatst gewijzigd door Tom op di 1 jul 2003 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik heb het lekker laten doen
. Anders had ik weer een verspanner moeten regelen enzo en had ik op de oprit moeten gaan kloten. Dit vond ik makkelijker. Hij (en ik, soms wat geholpen) zijn ongeveer 2 uurtjes bezig geweest

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
slimoxje schreef:Netjes Tom, ik ga nu dus zeker weten binnen kort omlaag


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Weer even aanhaken in dit verhaal.
Was vanmorgen bij Veban, en Henk vertelde me dat door met 45 bandjes op 15" rond te rijden, je je differentieel en versnellingsbak snel naar de klote helpt omdat de wielen sneller ronddraaien om dezelfde snelheid te bereiken.
Een geloofwaardig verhaal, iemand anders daar ook ervaringen mee?
Was vanmorgen bij Veban, en Henk vertelde me dat door met 45 bandjes op 15" rond te rijden, je je differentieel en versnellingsbak snel naar de klote helpt omdat de wielen sneller ronddraaien om dezelfde snelheid te bereiken.
Een geloofwaardig verhaal, iemand anders daar ook ervaringen mee?
Don't walk the grass... smoke it
je wielen draaien in verhouding meer rond bij dezelfde snelheid omdat je rolomtrek van je wiel kleiner is. Dan is het dus logisch dat je inhoud van je bak en diff ook sneller draaien, dus in die zin zal het wel kloppen, maar ik denk niet met erg verwoestende gevolgen, gewoon iets grotere slijtage lijkt mij