[CLIO] Koeling werkt voor geen meter

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
-=Chuckie=-
Contacteer:

Vandaag belt mijn vriendin op dat ze de auto aan de kook heeft :evil:
Ik heb hem net opgehaald maar het expansie vat was overgelopen en dit was op het spruitstuk terecht gekomen.
Nu heb ik net de vloeistof bijgevuld en ontlucht, als hij goed warm is (na een stukje rijden) slaat de fan netjes aan.
Het vloeistof niveau is echter zo hoog dat hij bijna overloopt.
Ik heb hem niet boven het maximum gevult.

Iemand ervaring met dit probleem en een oplossing.
Bart V

controleer ff of de dop lekt van het expansievat. Ik had met mn vorige 19 een lekkende dop, en als hij dan heet werd steeg het niveau ook in mn expansievat. Als ik de ontluchtingsnippel van de radiator opendraaide zag je hem meteen weer zakken. Ik heb de logica daarvan overigens nooit echt begrepen, maar dop vervangen en probleem was opgelost. Mijne werd overigens niet te HEET.

Gr Bart
-=Chuckie=-
Contacteer:

Maar als ik de dop los draai dan sist hij wel, dan kan hij toch ook niet lek wezen?
laguna2
Contacteer:

Rij voor de zekerheid even langs een garage en laat je kop afpersen. Als dit het niet is, kun je ook even checken of er geen troep de radiateur blokkeert (bladeren en zo..)

Zo te horen klinkt het als een lekke koppakking... Als je motor stationair draait, borrelt de vloeistof in je expansievat dan?
-=Chuckie=-
Contacteer:

Nee en ik heb ook geen smurrie langs de peilstok of olie dop.
[n00b] WTF is je kop afpersen? is dat hetzelfde als vlakken? [/n00b]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Met dat afpersen kun je kijken of de kop vloeistofdicht is, volgens mij...
Bart V

ja, maar daarvoor moet hij wel gedemonteerd zijn. Wat je kan doen is je koelsysteem afpersen, dus dan word er een pompje op je expansievat gezet, en word het systeem onder druk gezet. Een eventueel lek kan dan aan het licht komen, maar als de koppakking kaduk is zie je dat niet met afpersen van het koelsysteem. Ik denk dat dit bedoeld werd.

Als de koppakking lek is komt dat vanzelf aan het licht, dus borrelende koelvloeistof, witte rook etc.

Gr Bart
-=Chuckie=-
Contacteer:

Ik zal mijn dop is vernieuwen.
Ik heb er ook een nieuw verdelerkap en rotor opgezet omdat deze ingesleten waren, ik had gehoopt dat het tikken dan ook weg zou wezen omdat het net was of hij op 3 poten af en toe liep maar hij doet het nog :-* kabels al vervangen :evil:
Rick D.

-=Chuckie=- schreef:Ik zal mijn dop is vernieuwen.
Ik heb er ook een nieuw verdelerkap en rotor opgezet omdat deze ingesleten waren, ik had gehoopt dat het tikken dan ook weg zou wezen omdat het net was of hij op 3 poten af en toe liep maar hij doet het nog :-* kabels al vervangen :evil:
Bougies vervangen?
-=Chuckie=-
Contacteer:

Nee die nog niet maar volgens mij ratelen alle kleppen en hij loopt ook heel onregelmatig :evil: zo van de 1 op andere dag doet ie dat.
Plaats reactie