motor ombouw van clio 1.1 naar gtt(28-07-03)laatse loodjes
blauw geel groenhitman schreef:tom,wat voor koelvloeistof deed jij in je gtt?
maakt niet uit, als je er maar niet te veel en niet te weinig in doet.
(echt nuttige info dit

Immer wieder die verdammte Holländer
doe ik net nieuwe koelvloeistof erop,en laat hem ff lekker warmdraaien(ontluchten).
begint ie ineens enorm te roken,vanaf het blok dan.
dus ik denk van dat is vast wat olie dat er nog een beetje oplag.
kijk ik nog eens goed blijkt dat de kleppendeksel als een soort van extra olie toevoer werkt: hele blok nat
.
dus morgen ff weer een pakking halen,en dat weer fixen.
maar weet nou eigenlijk al iemand hoe de kn teller op de tellerbak aangesloten zit?? ik zie wel een dikke 2 polige stekker aansluiting zitten....
zo ziet ie er eigenlijk uit in de auto:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAAOU ... 7135541638[/img]
en dit is mijn druk meter,weet alleen nog niet of ik dit doe ofdat ik hem op de orginele meter(in de tellerbak)aansluit:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAAOY ... 7142227470[/img]
tom
begint ie ineens enorm te roken,vanaf het blok dan.
dus ik denk van dat is vast wat olie dat er nog een beetje oplag.
kijk ik nog eens goed blijkt dat de kleppendeksel als een soort van extra olie toevoer werkt: hele blok nat

dus morgen ff weer een pakking halen,en dat weer fixen.
maar weet nou eigenlijk al iemand hoe de kn teller op de tellerbak aangesloten zit?? ik zie wel een dikke 2 polige stekker aansluiting zitten....
zo ziet ie er eigenlijk uit in de auto:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAAOU ... 7135541638[/img]
en dit is mijn druk meter,weet alleen nog niet of ik dit doe ofdat ik hem op de orginele meter(in de tellerbak)aansluit:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAAOY ... 7142227470[/img]
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
- Moderator
- Car: Megane
sucks man
enuh die tellerbak ziet er goed uit zo in een clio

enuh die tellerbak ziet er goed uit zo in een clio

Om je dashbord drukmetertje aan te sluiten moet je een t stukje tussen de leiding van je extra drukmeter zetten. En hierop een slangetje aansluiten naar je orgionele drukmeter. KLAAR. De km teller is toch de sensor die dij de startmotor en het diff in de versnellingsbak is geduwd. Die moet aangeloten worden op een ronde 3 polige stekker.
en juist dat gedeelte van die 3 polige stekker naar de tellerbak toe heb ik nodig.Ruud schreef:Om je dashbord drukmetertje aan te sluiten moet je een t stukje tussen de leiding van je extra drukmeter zetten. En hierop een slangetje aansluiten naar je orgionele drukmeter. KLAAR. De km teller is toch de sensor die dij de startmotor en het diff in de versnellingsbak is geduwd. Die moet aangeloten worden op een ronde 3 polige stekker.
tom
mijn clio zegt pssssjjt
Dan meet je alleen overdruk, voor de gasklep. Beter sluit je 'm met een slangetje direct op je inlaatspruitstuk aan.Ruud schreef:Om je dashbord drukmetertje aan te sluiten moet je een t stukje tussen de leiding van je extra drukmeter zetten. En hierop een slangetje aansluiten naar je orgionele drukmeter. KLAAR.
rev it like a rental
heb vandaag de kleppendeksel pakking vervangen,gelijk maar even in het zilver gespoten haha.
daarna warm laten draaien,bleek dat ie ook koelvloeistof lekte,bij dat rare balletje(functie weet ik niet)zit bij de dynamo.
tja wat doe je dan??? balletje bij elkaar drukken en netjes de naadjes dicht gesoldeert
.
na een aantal keren weer opnieuw het bolletje te solderen was ie eindelijk dicht.
daarna heb ik hem ff lekker warm laten draaien en weer ff goed ontlucht.
en toen,ja toen,werd de verleiding te groot: ik kon het niet laten ik moest een stukje rijden.
hij rijd goed(niet optimaal nog),omdat er nog genoeg moet gebeuren.
hij schakelde goed,pakte lekker op,en aan het gezicht van de buren(en mijn big smile)te zien werk ook de dumpvalve perfect
.
alleen krijg ik de ventilator nog niet aan de gang,en het dashboard is ook nog niet helemaal lekker.maar daar word aan gewerkt
tom
daarna warm laten draaien,bleek dat ie ook koelvloeistof lekte,bij dat rare balletje(functie weet ik niet)zit bij de dynamo.
tja wat doe je dan??? balletje bij elkaar drukken en netjes de naadjes dicht gesoldeert

na een aantal keren weer opnieuw het bolletje te solderen was ie eindelijk dicht.
daarna heb ik hem ff lekker warm laten draaien en weer ff goed ontlucht.
en toen,ja toen,werd de verleiding te groot: ik kon het niet laten ik moest een stukje rijden.
hij rijd goed(niet optimaal nog),omdat er nog genoeg moet gebeuren.
hij schakelde goed,pakte lekker op,en aan het gezicht van de buren(en mijn big smile)te zien werk ook de dumpvalve perfect

alleen krijg ik de ventilator nog niet aan de gang,en het dashboard is ook nog niet helemaal lekker.maar daar word aan gewerkt

tom
mijn clio zegt pssssjjt
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Nou ik ben er ook heel ff bij geweest vanavond en het ziet er ook lekker uit hoor.
ALleen kon je niet ff zeggen dat je nog ging rijden?
Nou ja ik kom binnen kort nog wel weer eens aanwaaien.
GR.Frits
ALleen kon je niet ff zeggen dat je nog ging rijden?

Nou ja ik kom binnen kort nog wel weer eens aanwaaien.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
roulerende man daar!!!!!!
R3SP3CT!!
R3SP3CT!!
Tom, supervet!
Ik wil dat echt een keer meemaken als 'ie klaar is straks. Zaterdag is hulp niet nodig begrijp ik? Laat maar effe weten wanneer het wel kan, want dan kom ik je zeker helpen. Dat ding moet snel de weg op! 

Respect man, keurig gedaan!
Voor wat betreft de koeling: Ontluchten, daarna ontluchten, en dan weer ontluchten. Eerste keer goed warm draaien (tot boven het streepje waar ie aan zou moeten slaan, motor uit en goed ontluchten. Dan opnieuw warmdraaien en herhalen totdat de fan inkomt.
Voor de duidelijkheid: ontluchten met motor UIT, nippels (3 stuks) open en expansievat omhooghouden.
Succes!!

Voor wat betreft de koeling: Ontluchten, daarna ontluchten, en dan weer ontluchten. Eerste keer goed warm draaien (tot boven het streepje waar ie aan zou moeten slaan, motor uit en goed ontluchten. Dan opnieuw warmdraaien en herhalen totdat de fan inkomt.
Voor de duidelijkheid: ontluchten met motor UIT, nippels (3 stuks) open en expansievat omhooghouden.
Succes!!
ik denk dat tom vaak taxi kan gaan spelen, iedereen wil in die auto meerijden
(incl ikzelf
)...
Hebben FNO'ers geen voorrang tom?

Hebben FNO'ers geen voorrang tom?

thnx,hier kan ik wat mee,heb hem al vaak ontlucht,maar als je hem toch doorverbind moet ie toch ook gaan draaien?laguna2 schreef:Respect man, keurig gedaan!![]()
Succes!!
tom
mijn clio zegt pssssjjt
de eerste clio met 115 pk is geboren...misschien is er over een half jaar ofzo wel een tweede bij de FNO 

nou vooruit...ietsje meer dan...116hitman schreef:heeft al iets meer als 115

??? wat bedoel je hier mee ???hitman schreef:nou haas ik geef het je te doen
tis niet zomaar ff te doen,en ik raad je aan voor die tijd dat ie stil staat toch vervangend vervoer te hebben~Haas~ schreef:nou vooruit...ietsje meer dan...116hitman schreef:heeft al iets meer als 115![]()
mijn clio zegt pssssjjt
klopt, daarom begin ik er ook niet morgen al aan, maar wil ik wel ff alles goed regelenhitman schreef:tis niet zomaar ff te doen,en ik raad je aan voor die tijd dat ie stil staat toch vervangend vervoer te hebben~Haas~ schreef:nou vooruit...ietsje meer dan...116hitman schreef:heeft al iets meer als 115![]()

-
- Moderator
- Car: Megane
vet man dat ding wil ik ook wel eens in levende lijven zien 

zien en voelen natuurlijkP@TB@D schreef:vet man dat ding wil ik ook wel eens in levende lijven zien

-
way to go tommie
zooooo,heb een tijdje niet meer in dit topic laten horen dus hier ga ik weer eens even:
de clio is bijna helemaal(zover als je klaar kan zijn) klaar.er zit nu een gtt dash in de bijna helemaal goed functioneerd.alleen de koelvloeistof en olie meter werken nog niet.
verder heb ik er een aparte turbodruk meter opgezet:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDyINs ... 7142227470[/img]
hij moet nog wel even afgewekt worden,maar geeft al lekker 0,7 bar aan.
dan het blokje:
deze loopt lekker,maar pluimt wel een beetje helaas.
waar ik ook van baal is dat ie wat olie lekt.dit moet ik zaterdag op het werk even bekijken als ie op de brug staat,voor zover als ik nu(op de grond)kan zien.lijkt het op de keering achter de waterpomp polie
.
dus als er mensen zijn die dat vaker hebben gehad,zou ik graag weten hoe je die vervangt
.
dan blijft alleen de apk over.daarvoor moet ik de brandstof pomp nog even degelijk bevestigen en kan ik hem afmelden.
dit moet ik allemaal even voor 10 augustus fixen zodat ik wel fatsoenlijk kan verschijnen haha.
tom
p.s. wie heeft er misschien een foto van de achterkant van een gtt tellerbak,of weet hoeveel stekker er achteropziiten.dit heb ik namelijk nodig voor de temp. en olie meter.
de clio is bijna helemaal(zover als je klaar kan zijn) klaar.er zit nu een gtt dash in de bijna helemaal goed functioneerd.alleen de koelvloeistof en olie meter werken nog niet.
verder heb ik er een aparte turbodruk meter opgezet:
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDyINs ... 7142227470[/img]
hij moet nog wel even afgewekt worden,maar geeft al lekker 0,7 bar aan.
dan het blokje:
deze loopt lekker,maar pluimt wel een beetje helaas.
waar ik ook van baal is dat ie wat olie lekt.dit moet ik zaterdag op het werk even bekijken als ie op de brug staat,voor zover als ik nu(op de grond)kan zien.lijkt het op de keering achter de waterpomp polie

dus als er mensen zijn die dat vaker hebben gehad,zou ik graag weten hoe je die vervangt

dan blijft alleen de apk over.daarvoor moet ik de brandstof pomp nog even degelijk bevestigen en kan ik hem afmelden.
dit moet ik allemaal even voor 10 augustus fixen zodat ik wel fatsoenlijk kan verschijnen haha.
tom
p.s. wie heeft er misschien een foto van de achterkant van een gtt tellerbak,of weet hoeveel stekker er achteropziiten.dit heb ik namelijk nodig voor de temp. en olie meter.
mijn clio zegt pssssjjt
Die meters zitten bij 1 grote stekker aangesloten. Tellerbak effe eraf, kijken naar de 3 schroefjes die van die meters uitsteken, en even de banen volgen. Is simpel te zien. 1 baan komt uit op een aansluiting van de stekker, dan zie je ook welke kabel dat is.
Over die keerring? Ik dacht niet dat achter de poeli van de waterpomp een oliekeerring zit hoor. Als je de keerring van de poeli bedoelt die op de krukas zit, onder die van de waterpomp (die drijft 'm wel aan namelijk), dan weet ik welke je bedoelt. (is trouwens maar 1 keerring aan die kant). Even wiel eraf, die poelie eraf, en keerring erin. 15 minuutjes werk hoor. Keerring is niet duur.
Over die keerring? Ik dacht niet dat achter de poeli van de waterpomp een oliekeerring zit hoor. Als je de keerring van de poeli bedoelt die op de krukas zit, onder die van de waterpomp (die drijft 'm wel aan namelijk), dan weet ik welke je bedoelt. (is trouwens maar 1 keerring aan die kant). Even wiel eraf, die poelie eraf, en keerring erin. 15 minuutjes werk hoor. Keerring is niet duur.
Hoe loopt 't eigenlijk? 

-
- Contacteer: