hallo,
ik hoorden een raar, beetje schurend geluidje. soms is het weer weg, dan komt het weer. volgens mijn garage is het vermoedelijk de versnellingsbak. Hij schakelt trouwens wel soepel. Nu vroeg ik me af wat het vervangen van die bak zou moeten kosten. het lijkt me beter een complete bak te vervangen dan een paar tandwieltjes. Iemand een idee?
vervangen versnellingsbak/cardan van een r19 phII 16v
als hij wel lekker schakelt, maar hij kraakt vooral in bochten denk ik dat t je differentieel is. Dit zit ook in het versnellingsbakhuis zeg maar, dus daar komt t geluid ook vandaan.
Je kunt er een andere onder zetten of m laten reviseren. Canonballman hier doet dat en hoor alleen goede verhalen over hem (zo reinier, weer ff wat reclame gemaakt
)
Je kunt er een andere onder zetten of m laten reviseren. Canonballman hier doet dat en hoor alleen goede verhalen over hem (zo reinier, weer ff wat reclame gemaakt

Klopt, Reinier reviseert bakken. Ik heb de mijne net een week of 2 onder mijn Williams hangen en het schakelt heerlijk! 
Ik had overigens ook last van 'kraken' in bochten. Af en toe wel, af en toe niet. Erg vreemd. Tot nu toe heb ik het nog niet gehoord. En dat hou ik graag zo!

Ik had overigens ook last van 'kraken' in bochten. Af en toe wel, af en toe niet. Erg vreemd. Tot nu toe heb ik het nog niet gehoord. En dat hou ik graag zo!

het is een krakend, schuren geluid. net alsof je een loshangend metalen deel hebt dat af en toe tegen iets anders schuurt. lijkt soms ook op geluid van een meeuw ofzo. Als ik uit de versnelling de auto laat rollen gebeurt er niets.
bij optrekken, remmen op de motor enzo, dan hoor je het regelmatig. volgens garage was het mogelijk een pion of zoiets. iedere vier omwentelingen van het wiel hoorden zij het geluid.
wat zou die canonball vragen voor deze klus? moet ik dan zelf voor een bak zorgen? ik woon bij heerenveen, daar schijnt vlakbij een renaultsloper (oudehaske) te zitten. zijn er diverse typen en waar moet ik op letten?
bij optrekken, remmen op de motor enzo, dan hoor je het regelmatig. volgens garage was het mogelijk een pion of zoiets. iedere vier omwentelingen van het wiel hoorden zij het geluid.
wat zou die canonball vragen voor deze klus? moet ik dan zelf voor een bak zorgen? ik woon bij heerenveen, daar schijnt vlakbij een renaultsloper (oudehaske) te zitten. zijn er diverse typen en waar moet ik op letten?
-
Hee thanks Haas voor de gratis reclame!!~Haas~ schreef:als hij wel lekker schakelt, maar hij kraakt vooral in bochten denk ik dat t je differentieel is. Dit zit ook in het versnellingsbakhuis zeg maar, dus daar komt t geluid ook vandaan.
Je kunt er een andere onder zetten of m laten reviseren. Canonballman hier doet dat en hoor alleen goede verhalen over hem (zo reinier, weer ff wat reclame gemaakt![]()
)

-
janomill schreef:het is een krakend, schuren geluid. net alsof je een loshangend metalen deel hebt dat af en toe tegen iets anders schuurt. lijkt soms ook op geluid van een meeuw ofzo. Als ik uit de versnelling de auto laat rollen gebeurt er niets.
Pignonaslager zou het kunnen zijn, maar er kunnen wel meer oorzaken zijn.
En ik kan je oude bak reviseren ja, zodat ie BETER als nieuw/ruil Renault is. Ook zon beetje de helft goedkoper............
Probleem voor jou zal de afstand zijn: Ik zit in de buurt van Tilburg.
Met een tweedehands bak is het altijd oppassen. Je moet eerst zeker weten dat je dezelfde bak hebt (overbrengingsverhoudingen) en dan loop je vaak nog het risico dat je vrij snel weer problemen met je bak hebt, omdat de bak van de sloop ook vaak een heel (zwaar) leven achter de rug heeft. En er staat nou eenmaal geen km stand op een bak

En ik weet niet hoe het in de rest van het land is, maar in mijn omgeving zeggen de slopers altijd dat de spullen die ze verkopen in ZEER goede staat zijn.................
"die bak schakelde perfect"
"er stond maar 80.000 km op de teller van die auto"
" die cilinderkop niet goed???? KAN NIET!!! die motor liep als een zonnetje)" :-*