[Twingo] Renault nr. 3! (nu helemaal in kleur en verlaagd)
Ziet er erg mooi uit. Gelijk heel anders
das sieht gut aus
heftig bakkie hoor...ennuh...leve het twingoonderstuur 


Humm mijne heeft inmiddels 195/45/14 velgen/banden maar ik vindt het niet zwaar sturen. (geen stuurbekrachtigingMrtn schreef:M'n vriendin heeft een Twingo van het werk, die dingen zijn grappig een rotonde over te jagen hoor![]()
Ze rijden helemaal niet verkeerd, maar ze sturen zooooooo zwaaaaaaaarr, tis er één zonder stuurbekrachtiging, je kan het vergelijken met een R5 waar 225mm zachte banden onder liggen ofzo, pffffffff![]()
Mocht je een rotonde op jakkeren, de grens is snel gevonden....en........hou je vast aan de deurgreep![]()

Twingo begint er errug strak uit te zien trouwens, maarre als je hem dusdanig verlaagd vrees ik dat je met twee man er in zitten en dan rijden wel kunt vergeten

Humm je bedoelt twee massief ijzeren stangen??jeroen.k schreef:Nee hoor, gewoon stugge dempers erop!

Nee maar effe serieus het zou errug strak zijn



Ik heb zelf van die JAMEX schokbrekers eronder gezet en ik heb echt geen last van onderstuur. Mijn banden steken dan wel uit (195/45/14) maar heb nergens last meer van. Wel zit ik nog te wachten op bumpstops, maar inderdaad, mensen achterin wordt een probleem (bij mij dan, omdat mijn banden uitsteken, misschien bij jou niet)
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
De bedoeling is om hem 3 a 4 cm te verlagen. Het moet wel bruikbaar blijven. En verlagen schijnt goed te helpen om het rijgedrag te verbeteren
Nu de remmen nog. Ik hou met de Twingo altijd wat meer afstand

Nu de remmen nog. Ik hou met de Twingo altijd wat meer afstand

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
Ziet er errug gaaf uit. Even een brutaal vraagje. Wat kost dat nou dat in kleur laten spuiten? Zit er zelf namelijk ook aan te denken.
Humm.. geen last van ik vindt met de standaard remschijven voor en de trommels achter dat die stevig in de ankers gaat indien nodig. Het kan ook aan je banden liggen!?Martijn *Baccara* schreef: Nu de remmen nog. Ik hou met de Twingo altijd wat meer afstand
Maar ja ik rij ook al een jaar Twingo dussss

vind wel een groot verschil in remvermogen tussen de ph I twingo's en ph II...misschien ligt daar an?
Ik rij een phI eentje uit '93 (tenminste volgens de dealer is dat phI)dus tenzij ze achteruit zijn gegaan in rem prestatie kan het dat denk ik niet zien.~Haas~ schreef:vind wel een groot verschil in remvermogen tussen de ph I twingo's en ph II...misschien ligt daar an?
Waarschijnlijk is het wat je gewend bent



dan gaat t idd niet op...
Ik heb mijn Twingo destijds na anderhalf jaar weggedaan omdat het remmen ronduit k@t was. Vooral met open velgen (ik had ATS helicopter eronder) was het bij zware regen levensgevaarlijk. Heb wel een op eens dag bij regen 2 x totaal geen vertraging gehad, pas na een paar keer pompen begon het kreng te remmen. Vanaf de fase 2 Twingo zitten er op de voorwielen grotere schijven en 3 ipv 2 zuigers. Remt wat beter.
Als je voor meer remvermogen wil gaan kun je ook gewoon de zooi van een GTT eronder hangen, remt perfect.
Als je voor meer remvermogen wil gaan kun je ook gewoon de zooi van een GTT eronder hangen, remt perfect.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
3 zuigers?? De remklauw heeft maar 1 zuiger. Of heb je het ergens anders over?
De capaciteit is echt net aan. De remmen zijn hetzelfde als op de eenvoudiger 5-jes. Massieve schijven dus. Maar dat mag het verschil niet maken, pas na een paar keer remmen is dat relevant.
Het eerste stukje van de slag remt hij niks, daarna redelijk. Als m'n vriendin de Clio mee heeft zit ze zowat door de voorruit bij de eerste keer remmen, dus gewenning speelt vast mee.
De bedoeling is om er GTT-remmen op te zetten.
De capaciteit is echt net aan. De remmen zijn hetzelfde als op de eenvoudiger 5-jes. Massieve schijven dus. Maar dat mag het verschil niet maken, pas na een paar keer remmen is dat relevant.
Het eerste stukje van de slag remt hij niks, daarna redelijk. Als m'n vriendin de Clio mee heeft zit ze zowat door de voorruit bij de eerste keer remmen, dus gewenning speelt vast mee.
De bedoeling is om er GTT-remmen op te zetten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Die strips op het dak van een Twingo, kun je die er nou ook afslopen zonder dat het een lelijk gezicht wordt?
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Weer een update: de Twingo is verlaagd. Met een setje Apex-veren van -35 mm. Het ziet er beter uit (al mogen er grotere velgen onder) en rijdt stukken minder wiebelig

[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0006.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0008.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0012.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0014.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0019.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0017.jpg[/img]
Binnenkort komen de 14-inch velgen van m'n Clio eronder, dan is het helemaal af.


[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0006.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0008.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0012.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0014.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0019.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0017.jpg[/img]
Binnenkort komen de 14-inch velgen van m'n Clio eronder, dan is het helemaal af.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
het ziet er idd een stuk beter uit!!! 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ziet er mooi uit,zal ook wel stukke beter rijden in de bochten 

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Het rijdt echt veel beter. Normaal wilde de auto alleen maar rechtdoor, nu kan je er redelijk een bocht mee door. Een stabilisatorstang achter zou nog wel mooi zijn. Een Twingo 16v heeft dat, misschien past het ook op deze achteras?
Ondanks de verlaging veert hij niet echt hard. Dat is bij m'n Clio wel anders
Ondanks de verlaging veert hij niet echt hard. Dat is bij m'n Clio wel anders

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
Staat hem goed het verlagen.
(nou de mijne nog
)
(nou de mijne nog
