ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
RO 16v

Jeb, Williams bak haald het ook, moet er wel genoeg vermogen erachter zitten, die rooie van mij doet ook +250. :p
Jerk

Merijn schreef:Poeh, da's niet mis, Jerk! :)

Wat voor versnellingsbak hangt daar onder als ik vragen mag?
Een F20 versnellingsbak.

Maar ik heb geen toerenbegrenzer meer dus ik kan 8000+ toeren draaien.

Dat is niet echt bevoorderlijk voor het blokje maar dat is alleen in noodgevallen dat ik zo hard rijd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Uhm... met 225 zit ik in mijn Willi in de begrenzer! D.w.z. 6500 rpm. Dan moet je je bakverhoudingen toch aanpassen om meer te halen? Of een andere computer die tot 8000 rpm doortrekt. Dan zou het kunnen. :)
Merijn
Über-Spammer

Jerk schreef:
Merijn schreef:Poeh, da's niet mis, Jerk! :)

Wat voor versnellingsbak hangt daar onder als ik vragen mag?
Een F20 versnellingsbak.

Maar ik heb geen toerenbegrenzer meer dus ik kan 8000+ toeren draaien.

Dat is niet echt bevoorderlijk voor het blokje maar dat is alleen in noodgevallen dat ik zo hard rijd.
Aaaah, op die manier! :D
Menno

Merijn schreef:Uhm... met 225 zit ik in mijn Willi in de begrenzer! D.w.z. 6500 rpm. Dan moet je je bakverhoudingen toch aanpassen om meer te halen? Of een andere computer die tot 8000 rpm doortrekt. Dan zou het kunnen. :)
8000 toeren is echt teveel voor een std williams. kzou 'm op 7250 zetten ofzo.
rev it like a rental
Merijn
Über-Spammer

Ik blijf mooi van die toerenbegrenzer af. Ik wil nog wel een aantal jaren met dit blok doet. (Zie het rookblok van Robbie... ;) )
michel 16v
Contacteer:

zat een paar maandjes terug nog bij mathijssen(corsa rijders kennen hem wel) in zijn corsa c, dat ding gaat echt snel.

heeft iets van 315 pk
Jerk

Merijn schreef:Ik blijf mooi van die toerenbegrenzer af. Ik wil nog wel een aantal jaren met dit blok doet. (Zie het rookblok van Robbie... ;) )
Ik ook wel.
Maar ik doe het alleen als ik echt wil weten hoe hard mijn auto gaat.
Ik heb het 1 keer echt geprobeerd maar ik vond het gewoon eng.
Met 250+ km per uur, toerenbegrenzer ging verder maar kilometerteller stopte.
En dat in een oude Corsa A met niks geen airbags of andere shit.
Dat is echt eng.
Merijn
Über-Spammer

Ik hoop dat je goede remmen hebt! :D
Jerk

Merijn schreef:Ik hoop dat je goede remmen hebt! :D
Remmen zijn aangepast.
Zit van Kadett onder en iets sterkere blokken.
-Matthy-

Jerk schreef:
Merijn schreef:Ik blijf mooi van die toerenbegrenzer af. Ik wil nog wel een aantal jaren met dit blok doet. (Zie het rookblok van Robbie... ;) )
Ik ook wel.
Maar ik doe het alleen als ik echt wil weten hoe hard mijn auto gaat.
Ik heb het 1 keer echt geprobeerd maar ik vond het gewoon eng.
Met 250+ km per uur, toerenbegrenzer ging verder maar kilometerteller stopte.
En dat in een oude Corsa A met niks geen airbags of andere shit.
Dat is echt eng.
Dus jij beweert dat die corsa 250 loopt? Of lees ik ergens overheen? Anders vind ik dit een nogal sterk verhaal.
Clio 16V=Alive again!
marcel16v

@Jerk, kan je je bak verhoudingen niet beter aanpassen op acceleren en minder op hoge snelheden.
gille
Contacteer:

Jerk schreef:
Merijn schreef:Ik hoop dat je goede remmen hebt! :D
Remmen zijn aangepast.
Zit van Kadett onder en iets sterkere blokken.
zit iets van kadett onder zeg je,beste (sl)opel rijder,dan weet je toch dat die al standaard nie deugen,zowel die van gsi als de gsi 16v zijn dikke shit remmen(standaard schijven direkt krom)en dan nog onder een corsa hangen met die blablabla specificaties,jij bent of wel gek ofwel een dikke blazer,en ja ik rijd renault,en wat voor eentje,kom maar eens ff naar BELGIE zal ik je dat laten zien .
ff maar hoor, tegen ik in vierde zit ben ik al 1km voor jou.
Merijn
Über-Spammer

Zullen we het gezellig houden? :)
Marcel B.

Iemand een toffee? :)
Don't walk the grass... smoke it
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Zooooo, er heeft hier iemand duidelijk iets tegen opels...
Ik heb er geen hoor. Dus je hoeft niet nog een keer te trippen :)
gille
Contacteer:

DoubleYou schreef:Zooooo, er heeft hier iemand duidelijk iets tegen opels...
heb ik niks tegen,maar wel tegen geblaas via 't net,veel blablabla,maar weinig daden
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gille, ik wil erbij zijn als je tegen de Corsa van Jerk gaat rijden.. Ik weet zeker dat je het moeilijk krijgt met je 21. Dingetje is echt snel. 8)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

gille schreef:
DoubleYou schreef:Zooooo, er heeft hier iemand duidelijk iets tegen opels...
heb ik niks tegen,maar wel tegen geblaas via 't net,veel blablabla,maar weinig daden
Ja, ok. Maar zo zijn er meerdere, niet alleen opels.
Bart V

1 ding is zeker, als jij 250 met dat ding haalt, wil ik er NIET in zitten. ik vind 230 met mn 19 al tering hard, maar dan heb je nog het idee dat je een stevige auto om je heen hebt, in een corsa heb ik dat niet bepaald.

Gr Bart
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

250? Zooo da's hard!
Ik ben mijn express gewend (max 135), heb nu een tijdelijke honda civic, en heb daar de max ook van getest. Die komt neer op 170, en dan rijdt hij nog wel goed, maar het gaat errug hard (als je inhaalt is het zoef). Hoe moet dat dan zijn met 250...

Remmen met de civic is dan niet prettig, goed je stuur vasthouden, want dat trilt nogal (bij die snelheid). Zit iets fout aan de remmen ofzo, maar hij gaat de deur uit, dus ik doe er niks meer aan.
gille
Contacteer:

Chris schreef:Gille, ik wil erbij zijn als je tegen de Corsa van Jerk gaat rijden.. Ik weet zeker dat je het moeilijk krijgt met je 21. Dingetje is echt snel. 8)
tja,maar op 250 km mijn nog volgen met een corsa,hopelijk heeft die wat spoilers achterop voor de downforce of hij stijgt op, de sprint kan ik misschien verliezen,maar ik wil het toch allemaal wel ff echt zien hoor.
en nogmaals ik heb niks tegen opel,heb dat zelf ook ooit gereden(hoe ik dat in mijn stomme kop heb gehaald weet ik ook nie :D )
spir@l
Contacteer:

effe hoor.

Die "Jerk" is toch een "oude" bekende hier??
(zie ook aanmeld-date)
TOch, "oudere RTC'ers"???

Als ik t ook zo lees is hij een bekende.
Misschien dat-ie dus niet zo "blaast" op het net en wEl in dat corsaatje van 'm.

:)

zal volgens mij goed hard gaan dat ding(etje).

Maar t is nog erger een doodskistje dan een gtt al is!

have fun.
Renault EN opel rijders.
Jeroen Lubking
Contacteer:

250 km/uur in een corsa...........

dan ben je echt levensmoe.

Maar als je dan ook nog denkt een 21T bij te houden boven de 200km/uur...... :lol:

Sorry hoor maar dat gaat er bij mij ech niet in.

Ik wil je wel een keer uitdagen mag je der naast komen rijden met 200 en dan gasgeven........

Mijn 21T loopt de teller uit,en die gaat al tot 260km/uur.

FF voor de info dat je een idee hebt wat hij ongeveer doet:

Je zal andre botter wel kennen,met de bekende goud kleurige 340pk kadett turbo...

Die kan ik in mijn auto een groot gedeelte bijhouden.
Ik ben bij lange na niet zo snel maar ben leuke competitie voor hem.

Je mag het komen proberen met je atmosferische 2.0 16v,kan ik ook eens lachen.. :D
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Xedrah

Onderschat de atmosferische motoren niet he?! :)

Ik had vorige week 248 km/u op de teller en er zat nog meer in! Helaas moest ik in de ankers voor verkeer dat de helft van die snelheid rijdt. :wink:

edit: PS Over het algemeen wordt snelheid van een auto vaak bepaald met de 400 meter tijd zoals jullie wel weten. Dus kom maar op met die cijfers iedereen! :wink:
Overigens heb ik JOU niet gezien op Zandvoort en in Drachten, Gille! :lol: :wink:
Robert dB.

ja maar met mijn superturbo V13 injectie rij ik jullie allemaal ZOEK :wink: :p :lol:
jeroen.k

Mijn fiets met NOS-injectie gaat anders ook bbest hard! :P
RO 16v

Xedrah schreef:Ik had vorige week 248 km/u op de teller en er zat nog meer in! Helaas moest ik in de ankers voor verkeer dat de helft van die snelheid rijdt. :wink:
Maar hoe snel zit je op die snelheid, dat is ook belangrijk.
Ik had een M5, als ik tegen m'n broertje ging rijden in zijn getunde RS4, bleef ik wel op de bumper hangen alleen dan gaf hij 1/2-3/4 gas, als ie voluit ging liep ie weg waar ik ziek van werdt, en dat op elke snelheid.

Ik durf te wedden als je naast die 21T van Jeroen rijdt met 250 km/h en jullie geven alle twee gas dat de 21T gewoon wegloopt.
Xedrah

Ik zit erg snel boven de 200 en dat vind ik hard zat. Bij 214 ga ik naar de vijfde versnelling.

Een weddenschap voor een snelheid boven de 250 km/u vind ik niet zo zinnig. :wink: Daarom ben ik een fan van de 400 meter sprint. Geeft goed aan wat de capaciteiten van een auto zijn.
RO 16v

Met een 402 meter sprint kan je goed zien wat je auto kan, daar heb je gelijk in.
Voor mij is zo'n sprint dus helemaal niks, kan niet voluit weg racen vanwege de wielspin en assen die spontaan afbreken, mij zul je dus nooit zien op een sprint, wel als het andere project klaar is dan is er wel genoeg grip om weg te komen maar dat duurt nog +1 jaar als het mee zit.
Merijn.V
Contacteer:

Ik vind het allemaal wel boeiend al die pk's, maarruh, hoeveel koppel hebben de bewuste auto's eigenlijk, en bij welk toerental heb je dat maximale koppel dan?

Daarnaast, op welke testbank ben je geweest. Bij de rica op een maha, of bij de die amateurs van scorpion tuning, waar je het ene na het andere blok naar de klote zag gaan omdat er niet voor koeling gezorgt werd.

Ben ook wel benieuwd naar het koppel van die corsa, 180 pk in een corsa klinkt indrukwekkend op zich. Iets wat de meeste clio 1.8 16v's niet halen.
Bart V

Merijn.V schreef:
Daarnaast, op welke testbank ben je geweest. Bij de rica op een maha, of bij de die amateurs van scorpion tuning, waar je het ene na het andere blok naar de klote zag gaan omdat er niet voor koeling gezorgt werd.
Viel mij ook op dat de resultaten daar errug positief waren. Volgens mij kreeg iedereen die dag 10 pk kadoo ofzo :p
Merijn.V
Contacteer:

Bart V schreef:
Merijn.V schreef:
......., of bij de die amateurs van scorpion tuning, waar je het ene na het andere blok naar de klote zag gaan omdat er niet voor koeling gezorgt werd.
Viel mij ook op dat de resultaten daar errug positief waren. Volgens mij kreeg iedereen die dag 10 pk kadoo ofzo :p
Met een intercooler ben je kansloos zonder goede koeling. Zoals bij scorpion dus.

(Ten minste als de testbank goed ingesteld was. Maar de testbank werd helemaal niet ingesteld daar.)

Daarnaast ga je toch je blok en je versnellingsbak enorm zwaar belasten, iets wat je op de weg niet de hele tijd doet, maar als je het op de weg doet heb je een enorme rijwindkoeling. Je zag de motoren op de clubdag gewoon sterven op die testbank.

Daarna hadden ze een ventilatortje neergezet, die lekker is om met dit weer op je bureau neer te zetten. Met een compressor heb je nog meer lucht verplaatsing, dan met een tafelventilator. Mij zie niet met m'n auto op zo'n testbank.

Dan heb je nog de bekende discussies over pk's aan de wielen en nm's aan de wielen. Persoonlijk ben ik het meest geinteresseerd bij welk toerental ik hoevel Nm's aan de wielen heb.

Die pk's alleen zeggen nagenoeg niets.
RO 16v

Merijn.V schreef:Ik vind het allemaal wel boeiend al die pk's, maarruh, hoeveel koppel hebben de bewuste auto's eigenlijk, en bij welk toerental heb je dat maximale koppel dan?

Ben ook wel benieuwd naar het koppel van die corsa, 180 pk in een corsa klinkt indrukwekkend op zich. Iets wat de meeste clio 1.8 16v's niet halen.
Bij mij is alles gedaan door Achterberg, is niet alleen geblueprint maar nog veel meer extra werk is er verricht, zit nu tussen de 190-195 pk (haald deze 1.8 dus wel) en meer dan 210 n/m koppel, koppel wordt geleverd voor de 4000 tpm, getest op een Maha bank.

En die bank van Scorpion tuning wil niet eens woorden aan vuil maken, volgens mij is die ook getund.
Merijn.V
Contacteer:

Klinkt als een rap karretje.

Overigens zit ik voorlopig nog aan de 300 Nm bij 2000 toeren. :wink: Niet slecht voor een 1853 cc 16v. :D (Aan de krukas wel te verstaan, fabrieksopgave)
Gesloten