Distributie op tijd??? Clio 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jeroen-16v

Heez!

Ik ben vandaag bezig geweest met mijn distributiesnaar te vervangen van mijn clio 1.8 16v.
Dat ging allemaal prima, maar toen ik die zooi er af had, kwam ik erachter dan mijn oude snaar niet op tijd stond! mijn tweede nokkenas stond 1 tandje verder. Hij heeft altijd goed gelopen, daar gaat het niet om, maar ik d8 ,, ik zet de nieuwe snaar WEL op tijd!! Zogezecht zo gedaan, en de zooi er allemaal weer op, en ik probeer de auto te starten, maar moeizaam begint hij, en wil niet stationair draaien. Heeft iemand hier een verklaring voor, moet ik gewoon weer de snaar 1 tandje verder zetten, of HELP ME!! PLEASE!!.
Remco_Rs
Contacteer:

Ik neem aan dat er op de snaar merktekens staan,,als je die merktekens over de merktekens zet van de nokkenas+krukas moet hij wel op tijd staan
Jeroen-16v

Dat staat hij nu. maar bij de oude snaar stond hij dus niet op tijd. ( merktekingtjes op snaar komen nu overeen met poulie's en de krukas) en hij loopt nu bagger zeg maar. :(
Remco_Rs
Contacteer:

Heb je nog meer electronisch losgehaald???
Jeroen-16v

nope helemaal nix voor de rest. :(
Remco_Rs
Contacteer:

Heb je wel de goeie riem????eff vergeleken met de oude?? En heb je nadat je hem er op had gelegt ,de krukas een paar rondjes rondtgedraaid om te kijken of alles goed stond
jeroen.k

Jeroen-16v schreef:Heez!

Ik ben vandaag bezig geweest met mijn distributiesnaar te vervangen van mijn clio 1.8 16v.
Dat ging allemaal prima, maar toen ik die zooi er af had, kwam ik erachter dan mijn oude snaar niet op tijd stond! mijn tweede nokkenas stond 1 tandje verder. Hij heeft altijd goed gelopen, daar gaat het niet om, maar ik d8 ,, ik zet de nieuwe snaar WEL op tijd!! Zogezecht zo gedaan, en de zooi er allemaal weer op, en ik probeer de auto te starten, maar moeizaam begint hij, en wil niet stationair draaien. Heeft iemand hier een verklaring voor, moet ik gewoon weer de snaar 1 tandje verder zetten, of HELP ME!! PLEASE!!.
toen ik bij mijn blok de distributie ging vervangen bleek hij oon 1 tandje verkeerd te staan op de nokkenas...hebben we zou gehouden, want hij liep goed...
Jeroen-16v

Ik heb idd de riem ff bekeken en die is precies hetzelfde. Toen ik hem erom had, ben ik net zolang aan mijn krukaspoulie gaan draaien, ( in de juiste richting ) totdat de streepjes weer precies op de zelfde markeringen stonden, en alles klopte nog steeds. Dus daar ligt het ook niet aan :(
Remco_Rs
Contacteer:

Maar het enige voorkomende probleem is dus dat hij niet stationair wil blijfen draaien?
Jeroen-16v

hij slaat zegmaar wel aan, maar loopt heel raar. :( hij regeert niet lekker op het gaspedaal, en slaat dus af. :( kan hem daarna wel gewoon starten, en begint het weer opnieuw.
Jeroen-16v

Ik zet hem denk ik morgen gewoon ff op de stand zoals hij ook zat met de aude snaar. ff kijken of het dan wel werkt :)
Remco_Rs
Contacteer:

Jeroen-16v schreef:hij slaat zegmaar wel aan, maar loopt heel raar. :( hij regeert niet lekker op het gaspedaal, en slaat dus af. :( kan hem daarna wel gewoon starten, en begint het weer opnieuw.
Erg vreemd,maar je zou toch zeggen als alles op de merktekens staat dat hij het gewoon moet doen,als je voor de rest niks loshebt gemaakt,distributie is ook "GOED" op spanning????????Als hij te los staat kan hij zo weer een tandje verspringen
Menno

merktekens op de snaar vergis je je gauw mee. Beter kijk je naar de merktekens op 't blok en op de diverse assen.
Dikke kans dat je 't nu verkeerd hebt staan. Hopelijk heb je geen kleppen krom getikt
rev it like a rental
Jeroen-16v

Bedoel je die sneedjes op de poulie, of op het blok zelf, want op het blok zelf heb ik geen merktekens gezien. En omdat de oude snaar wel een tandje te ver stond, ga ik aan mijzelf twijfelen.
Jeroen-16v

ZERO-X schreef:
Jeroen-16v schreef:hij slaat zegmaar wel aan, maar loopt heel raar. :( hij regeert niet lekker op het gaspedaal, en slaat dus af. :( kan hem daarna wel gewoon starten, en begint het weer opnieuw.
Erg vreemd,maar je zou toch zeggen als alles op de merktekens staat dat hij het gewoon moet doen,als je voor de rest niks loshebt gemaakt,distributie is ook "GOED" op spanning????????Als hij te los staat kan hij zo weer een tandje verspringen
jep, ik heb hem netjes gespannen, hoe het in het boekje staat. :wink:
Remco_Rs
Contacteer:

Menno schreef:merktekens op de snaar vergis je je gauw mee. Beter kijk je naar de merktekens op 't blok en op de diverse assen.
Dikke kans dat je 't nu verkeerd hebt staan. Hopelijk heb je geen kleppen krom getikt
Hoe kan je nou in godsnaam vergissen in de merktekens op de snaar????dat snap ik eff niet hoor.er staat een draairichting op .en uiteraard kijk je of de merktekens overeen komen met de tekens op het blok,
Menno

ZERO-X schreef:
Menno schreef:merktekens op de snaar vergis je je gauw mee. Beter kijk je naar de merktekens op 't blok en op de diverse assen.
Hoe kan je nou in godsnaam vergissen in de merktekens op de snaar????dat snap ik eff niet hoor.er staat een draairichting op .en uiteraard kijk je of de merktekens overeen komen met de tekens op het blok,
ask Jeroen :lol: :lol:
rev it like a rental
Menno

punt is een beetje dat je ff'in weing ruimte hebt bij een Clio. Voorts zit de distributiem achter de poelie van de multiriem, en dus redelijk slecht zichtbaar. Maar 't is best mogelijk om 't goed te doen hoor, helemaal mee eens.
rev it like a rental
Jeroen-16v

hmmmz, ik heb uiteraard ook de multiriem eraf gehaald, en ook de poulie die op je krukas zit eraf gehaald, om er zeker van te zijn dat het goed staat. ff met luchtsleutel 19 de boel los, en weer vast.
Jeroen-16v

Gelukkig!!!

Ik heb hem daarna niet op tijd gezet, (hoe die stond) en weer gestart, maar weer precies hetzelfde. :( Daarna maar op tijd gezet, en helemaal ingebouwd, en starte de motor, en pefect lopen dat ding. Maar waar het nou aan lag?? ik zou het niet weten. maar ben blij dat hij weer ok is. Ik heb nog foto's gemaakt van deze operatie, maar is er mischien iemand waar ik die foto's kan dumpen , zodat ze dan online gezet kunnen worden??
Plaats reactie