plaatsing bleedvalve

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
trooper
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 jun 2003 9:55
Locatie: belgië
Contacteer:

hallo,
ik heb een r5 gt turbo phase 2
en graag had ik wat meer uitleg over het plaatsen van een bleedvalve (in car boost control).
zelf heb ik van iemand een file gekregen waar de uitleg instaat maar heb dat gedaan en nu heb ik wel een probke. het werkt niet, en telkens ik optrek en ik kom rond de 4000 - 4500 toeren dan slaat turbo af en komt er een heel luide knal door mijn uitlaat.
heeft er soms iemand hier ervaring mee?

groetjes
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Misschien heb je een slang verkeerd aangesloten waardoor de druk "oneindig" hoog oploopt en de drukbeveiliging inslaat. Dat zou ook de knal verklaren.

Check je aansluitingen nog eens, waarschijnlijk heb je een slangetje verkeerd aangesloten.
En ik neem aan dat je je systeem omgezet hebt naar cup??
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
trooper
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 jun 2003 9:55
Locatie: belgië
Contacteer:

jeps cup versie klopt, ik zal zien dat ik strak die file op mijn site zet. dan kunnen jullie eens zien hoe het aangesloten is en dan kan je er misschien meer over zeggen.

site is http://www.mirra.tk

maar ik moet wel seffes gaan werken, dus zal pas iets zijn voor deze avond.
trooper
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 jun 2003 9:55
Locatie: belgië
Contacteer:

zo mensen de file staat nu op mijn site.

pls geef me jullie mening.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Vergelijk jouw schema met dat wat bij mij op me site staat.

http://www.geocities.com/tinoklij

Staat onder Wastegate..
.:: TurboPowerr ::.
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Kan het zijn dat je het allemaal goed hebt aangesloten, maar de druk simpelweg te hoog hebt staan?

De luide knal is de overboost beveiliging die de ontsteking onderbreekt.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Heb je je draaiknop openstaan? Bij mijn weten heb je dan oneindig hoge druk aangezien je actuator geen stuursignaal krijgt, niet erg handig imo :| Hier is iemand zijn motor aan het slopen

Draai dat ding eens dicht? En begin dan met langzaam stukjes openzetten en proberen hoe ver ie komt.

pic van Tino
[img]http://www.geocities.com/tinoklij/Tunin ... /Bleed.jpg[/img]

Heb je een extra (betrouwbare) drukmeter aangesloten onder de gasklep? Zijn er verder aanpassingen aan je motor gedaan (o.a. intercooler strappen, koppakking vervangen)? Zo nee, dan zou ik niet verder gaan dan 0,9 bar (onder de gasklep dus), dat is echt maximaal als je verder je motor niet aanpast.

Drukmeter aansluiten op de slang van carburateur naar ontsteking.
Laatst gewijzigd door Stefijn op vr 20 jun 2003 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik zou idd eerst bovenstaande tips even opvolgen.
VOORdat het mis gaat.

Want dat je al in de overdrukbeveiliging "knalt" houd in dat je op zo'n 1 a 1,1Bar zit. (correct me if i'm way off...)
En dat is al behoorlijk wat.

Maar goed, wees blij dat die beveiliging t doet.
Anders was het denk ik 1 knal en verder niet.... :(


Succes ermee.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

beveliging staat inderdaad op 1,1
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat bestandje heb ik hem gestuurd. Stond nog ergens op mijn pc.

Welkom op het forum trouwens
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Stefijn schreef:beveliging staat inderdaad op 1,1
Is trouwens ook aan te passen :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Je kan hem er ook gewoon afhalen :D
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jah .. maar dan beveiligt ie niet meer ehe
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ja dus?
5 GT Turbo '88 GT5
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

precies, ja dus :D
.:: TurboPowerr ::.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou ik heb al eens een hangende wastegate gehad, reed toen 150 in 4 en ging vol op het gas.

Begrenzer erin *BANG* en de 325i naast mij schrok zich een aap :lol:

En de vlam was ook niet misselijk, vette lichtflits in de spiegel ;)
trooper
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 jun 2003 9:55
Locatie: belgië
Contacteer:

ja ma ik heb da ook als de bleedvalve toegedraaid is.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Van de nippel onderaan je carb gaat een slang naar de actuator (voorste aansluiting). Die slang hak je doormidden en splits je met een t-stuk naar binnen, naar aansluiting 1 van je bleedvalve. Het is de bedoeling van die slang te gaan 'bleeden' zodat je de actuator zeg maar voor de gek houdt. In principe heb je niet meer nodig. De aasluiting waar de lucht uitkomt even naar buiten leiden, dat stinkt.

Als je een bleedvalve hebt met 3 aansluitingen zit dat t-stuk in principe in de bleedvalve. Dan ga je vanaf carb naar binnen, naar aansluiting 1, dan via 3 terug naar de actuator. De middelste is het bleedslangetje, ergens naar buiten hangen en niet in de auto.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

trooper schreef:ja ma ik heb da ook als de bleedvalve toegedraaid is.
Dan zou ik eerst maar eens een drukmeter aansluiten om te zien hoe hoog je druk feitelijk is, voordat je m hoger gaat zetten. Zie hierboven.

Misschien hebben ze je actuator al verdraaid en loopt dat ding al op 1 bar oid...
trooper
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 jun 2003 9:55
Locatie: belgië
Contacteer:

ok bedankt mensen, nu zal het zeker wel lukken.
ik hou jullie op de hoogte

greetz
trooper
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 jun 2003 9:55
Locatie: belgië
Contacteer:

woohoo,

allemaal dus bedankt he mensen, er was dus degelijk een darmpje verkeerd aangesloten.

groetjes
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

ik hoop dat het een beetje te zien is,maar zo heb ik hem aangesloten:

[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwC1Kec ... 5515190847[/img]

[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwC2Geg ... 5521930764[/img]

klopt dat zo?
en dan moet er op dat tapeinde een bleedvalve gemonteerd worden,toch?


tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Is goed zo!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
trooper
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 jun 2003 9:55
Locatie: belgië
Contacteer:

jeps de mijne is ook zo aangesloten.
Plaats reactie