Hoe kan jucht langs de kleppen lekken en in de moter komen??? zonder in je uit-/inlaat te komen??Riël schreef:Lekt ie geen compressie langs de zuigers? Want dan komt de turbodruk langs de zuigers heen --> in het carter en blaast ie je olie overal langs (je hebt al eens een bus vervangen hé). Eens een compressietest doen. kan ook zijn dat een of meer kleppen niet goed sluiten, en dat de druk via de kleppen in je blok komt. Zelfde euvel. Als ie het alleen doet bij turbodruk ligt het waarschijnlijk aan zoiets, want bij verstopte carterontluchting zou ie op hoge toerentallen al moeten spuiten.
Vraag 2:
I NEED A TURBO!!! Aangezien die van jou niet kapot is, kun je me happy maken?
Is die zo gek? Ik ga die 2 van hem kopen ... als ie ze nou wel weg doet.Vospower schreef:Heej wilco, ik heb ook nog eens rondgevraagd. Volgends een renault 5 freak zou een of andere slang van je carter verstopt zijn, of je carterventiel. Als hij nu ook maar een beetje druk opbouwt dan vliegt je olie er van alle kanten uit dus ook door de dumpvalve. Misschien is je oude blokje nog bruikbaarzon ktec ding is veel te duur
![]()
Die vent werkt bij poullussen (thei poulussen) in urmond. Reed met het 5je, orginele turbo en cabaruteur, op 2,5 bar!!! Zeg nu niet dat kan niet want het kant wel vraag hem maar![]()
Misschien kun je hier wat mee
Bram
Vospower schreef:ik bedoel dus je carterontluchtingsventiel
Als je een probleem hebt met je 5: hij kan je echt alles vertellen!
Dit is idd niet mogelijk.Rudo schreef:Dat kan inderdaad niet, dat redt de originele turbo niet.Vospower schreef:Reed met het 5je, orginele turbo en cabaruteur, op 2,5 bar!!! Zeg nu niet dat kan niet want het kant wel vraag hem maar![]()
Bram