olie spuit er aan alle kanten uit 5gt

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Nou mensen ik heb dus een vet groot probleem.Ik ben woensdag met marco wat gaan rijden .en naar een kort stukje 200 km te rijden remde de moter effe af en gooide hij vette rook uit de uitlaat.Toen we stopten zagen we het hele blok onder de olie zitten.(dit is waarschijnlijk door de dump-valve gespoten).Nu dachten wij de turbo maar nu we deze net hebben vervangen en na een kleine ritje gaf ik weer effe wat gas (dus turbo ging in)en ik voelde weer een kleine hapering.ik stoppen en GVD weer olie over het hele blok :( :( :( .Nu is mijn vraag wie heeft dit al eens mee gemaakt of weet wat het kan zijn .in een woord HELP!!!!!!!.
Michiel

check je karterontlucting; als die verstopt is bouwt de motor druk op en gooit tie de olie overal langs uit! Desnoods karterontluchting even helemaal loshalen (zit op je kleppendeksel aangesloten).
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
wilco blue

is al gebeurd en dat is het niet we zijn nu maar aan het blok begonnen.
marco

yep blokkie gaat eruit en dan maar eens kijken waar het euvel ligt????,en dan doen we meteen ook maar de koppelings platen vervangen enzo,het ligt er nu toch uit :D
ach ja hij wordt er alleen maar beter van zullen we maar zeggen he :) :p

greetz marco
wilco blue

We HOPE
Riël
Über-Spammer

Lekt ie geen compressie langs de zuigers? Want dan komt de turbodruk langs de zuigers heen --> in het carter en blaast ie je olie overal langs (je hebt al eens een bus vervangen hé). Eens een compressietest doen. kan ook zijn dat een of meer kleppen niet goed sluiten, en dat de druk via de kleppen in je blok komt. Zelfde euvel. Als ie het alleen doet bij turbodruk ligt het waarschijnlijk aan zoiets, want bij verstopte carterontluchting zou ie op hoge toerentallen al moeten spuiten.

Vraag 2:

I NEED A TURBO!!! Aangezien die van jou niet kapot is, kun je me happy maken?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

Riël schreef:Lekt ie geen compressie langs de zuigers? Want dan komt de turbodruk langs de zuigers heen --> in het carter en blaast ie je olie overal langs (je hebt al eens een bus vervangen hé). Eens een compressietest doen. kan ook zijn dat een of meer kleppen niet goed sluiten, en dat de druk via de kleppen in je blok komt. Zelfde euvel. Als ie het alleen doet bij turbodruk ligt het waarschijnlijk aan zoiets, want bij verstopte carterontluchting zou ie op hoge toerentallen al moeten spuiten.

Vraag 2:

I NEED A TURBO!!! Aangezien die van jou niet kapot is, kun je me happy maken?
Hoe kan jucht langs de kleppen lekken en in de moter komen??? zonder in je uit-/inlaat te komen??

en ik heb nog jou ouwe turbo liggen belangstelling???
Riël
Über-Spammer

Ja dat van die kleppen is idd neit erg logisch. Zou via de geleiders kunnen hé. Ik had mijn motorolie erg naar de benzine stinken, moet toch ook daar ergens lekken. En groningen voor een turbo ... ja als er echt nix anders op zit?
Ruud

Hey wilco zoals dat bij jou klinkt heb ik precies hetzelfde gehad , iets om niet blij van te worden.
Motor ff inhouden en dan het hele blok onder de olie. Die olie komt niet uit je dumpvalve maar uit je olie pijl stok weet ik bijna zeker. Kan me slecht voor stellen hoe dat bij de dumpvalve komt.
Bij mij was een bus geschaaft en zuiger beschadigt waardoor een zuiger is opgetild en de pakking eronder is gaan lekken. Ik wens je veel succes , als je motor echt dood is een nieuw blokje is goedkoper dan pakkingen en zuigers bij elkaar. Moet je we ff geduld hebben.
wilco blue

blok word besteld bij k-tek :P maar het kwam via de dump-valve echt vatsig gewoon.
Ruud

Een blok van k-tec dat is wel schoftig he. Wat zijn ongeveer de specificaties. Dan ook direct meer k-tec spullen. Wat is de levertijd eigelijk.
Rob

Eerder Schofterig duur! Op hun site staat dat het 1.116,25 POND, das +/- 2100 euro!!!
Welke bank heb je overvallen Wilco ? Of betaald De Hoen zo goed?
wilco blue

nee ik pak een standaard blok met een andere nokkenas en een afgedraaid vliegwiel en natuurlijk het blok uitbalanseren.En wat andere appartere lagers en shit.
Riël
Über-Spammer

HEhe. Racen?
wilco blue

ja na het inrijden ga ik wat testen met wat golfjes en zo effe afzeiken
Bram (vospower)

Heej wilco, ik heb ook nog eens rondgevraagd. Volgends een renault 5 freak zou een of andere slang van je carter verstopt zijn, of je carterventiel. Als hij nu ook maar een beetje druk opbouwt dan vliegt je olie er van alle kanten uit dus ook door de dumpvalve. Misschien is je oude blokje nog bruikbaar :) zon ktec ding is veel te duur :lol:
Die vent werkt bij poullussen (thei poulussen) in urmond. Reed met het 5je, orginele turbo en cabaruteur, op 2,5 bar!!! Zeg nu niet dat kan niet want het kant wel vraag hem maar :D

Misschien kun je hier wat mee

Bram
Bram (vospower)

ik bedoel dus je carterontluchtingsventiel

Als je een probleem hebt met je 5: hij kan je echt alles vertellen!
Rudo

Vospower schreef:Reed met het 5je, orginele turbo en cabaruteur, op 2,5 bar!!! Zeg nu niet dat kan niet want het kant wel vraag hem maar :D

Bram
Dat kan inderdaad niet, dat redt de originele turbo niet.
Riël
Über-Spammer

Vospower schreef:Heej wilco, ik heb ook nog eens rondgevraagd. Volgends een renault 5 freak zou een of andere slang van je carter verstopt zijn, of je carterventiel. Als hij nu ook maar een beetje druk opbouwt dan vliegt je olie er van alle kanten uit dus ook door de dumpvalve. Misschien is je oude blokje nog bruikbaar :) zon ktec ding is veel te duur :lol:
Die vent werkt bij poullussen (thei poulussen) in urmond. Reed met het 5je, orginele turbo en cabaruteur, op 2,5 bar!!! Zeg nu niet dat kan niet want het kant wel vraag hem maar :D

Misschien kun je hier wat mee

Bram
Is die zo gek? Ik ga die 2 van hem kopen ... als ie ze nou wel weg doet.

2,5 bar = overdruk + atmosferisch denk ik, zonder turbo rij je in principe al op 1 bar. Dat zou nog wel net kunnen.
Riël
Über-Spammer

Vospower schreef:ik bedoel dus je carterontluchtingsventiel

Als je een probleem hebt met je 5: hij kan je echt alles vertellen!
:) Yeah right. 2.5 bar wijsmaken ja :).
wilco blue

vos hij mag mij wel helpen 2,5 bar wil ik ook wel oja hij moet me dan wel 1 jaar garantie op mijn turbo geven.Maar k-tec is wel duur .maar dan heb ik wel wat en verder ga ik dus de auto vrij orgineel maken. dus onderde kap moet het schrikken zijn.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Rudo schreef:
Vospower schreef:Reed met het 5je, orginele turbo en cabaruteur, op 2,5 bar!!! Zeg nu niet dat kan niet want het kant wel vraag hem maar :D

Bram
Dat kan inderdaad niet, dat redt de originele turbo niet.
Dit is idd niet mogelijk.
Zeker niet met orgi carb en turbo.

1,4 max of zoiets. tuurlijk kan je hem hoger opschoeven, maar dat wil niet zeggen dat hij het lang uit houd.

Het is wel leuk btw :D :D
wilco blue

misschien was hij voor sprintjes :D .om de 100 meter een nieuwe tubo maar toch bedankt voor je hulp vos maar we hadden de carter ontluchting al gecheckt.
Matijs
Contacteer:

2,5 bar kan wel, als het de totale druk is. Dan heb je het dus over een turbodruk van 1,5 bar. Dit is boven de 1,2 bar die de Garrett T2 op een standaard auto garandeert, maar als je er een forse intercooler op zet met een veel lagere weerstand dan het standaard om-de-hoek-model moet je het net kunnen halen (met een onnauwkeurige (standaard) drukmeter :wink: ). De turbo zal dan zeker niet het eeuwige leven hebben nee, maar ik zou het niet bij voorbaat uitsluiten...
Rob

Vospower schreef:poullussen (thei poulussen) in urmond.
Bij Tjeu Paulissen misschien? :wink:
limburgio

ik heb net hetzelfde aan de hand, enkel is bij mij de koppakking ook nog ins stuk, 3 van de vier ringen zijn ovaal, voor de rest nergens gescheurd en dit is al de 2de pakking!!!! motor is geprepareerd, nokkenas, bussen, pistons, vliegwiel,... de compressie zit net onder de 11 van alle cylinders, is dit niet te hoog? kheb ook veel olie in de darmen en enorm veel druk op de waterslang van waterpomp naar radiator :evil:
Plaats reactie