Ik heb een vraagje
welke velgen kunnen er onder een R19
Ik heb gehoord dat er geen 17 inch onder past
want dan kunnen de voorwielen niet meer helemaal draaien in hun wielkassen.
Wat zijn dus de maximale maten voor de R19 phase II.
(ik had mooi Reno velgen gezien 17 inch, maar die gaan dus niet passen )
ET-waarde
De ET-waarde (Einpresstiefe = offset), ook wel wielbolling genoemd, is de afstand tussen de hartlijn van het wiel tot de wielschijf. De ET-waarde geeft het aansluitpunt van het wiel weer en bepaalt of een wiel hol of bol is. Hoe hoger dit getal, des te verder dit aansluitpunt naar buiten ligt. Het wiel zal in dat geval verder in de wielkast naar binnen komen. Een lage ET-waarde betekent dat het wiel meer naar buiten komt. (een vrachtauto kan dus een negatieve ET waarde hebben, bijv. bij dubbel lucht) Per autotype en wielbreedte kan de ET-waarde variëren tussen een ondergrens en een bovengrens. Hierbuiten zijn aanpassingen aan de auto vereist.
ik weet dat bij de 19 van mijn pa het allemaal net ging met sturen (16inch en verlaagd) dus ik weet niet of het handig en bevoordelijk is om er 17inch onder te doen ik zou het lekker op 16inch laten en dan verlagen
ET 38 zal wel kloppen. Ik ben niet zeker maar heeft een 19 standaard niet 36? Dus dan staan je wielen 2 mm meer naar binnen( als je de hartlijn bekijkt).
Maar ik vrees dat je wel ff een andere bandenmaat moet nemen.
Ik heb er zelf verder geen ervaring mee.
ET waarde is 35, en je kan bij een 19 17 inch velgen met 205-40-17 banden zonder problemen kwijt. Alleen bij maximaal insturen heb je kans dat ze voor iets raken. Echter gebruik je deze stuuruitslag alleen als je inparkeerd.
Ik heb zelf ook 17 inch velgen liggen, echter zitten hier nog 235-40-17 banden op. Ahter wil dit ook nog . Alleen kan je je stuur nog een kwartslag draaien .
ER zijn bedrijven die velgen opknappen,en tis nog niet eens echt rampzalig duur dacht ik.
4mm is dacht ik aan de lage kant,denk dat er binnenkort dan nieuwe onder moeten.
Renault Megane Coupé 2.0 16v Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
ER zijn bedrijven die velgen opknappen,en tis nog niet eens echt rampzalig duur dacht ik.
4mm is dacht ik aan de lage kant,denk dat er binnenkort dan nieuwe onder moeten.
de eerste vraag is of het storend is een kleine beschadeging?? want voor het opknappen van 4 velgen kan je meer kwijt zijn dan het aankoop bedrag.
en verder 4 mm is ongeveer de helft van je band. rond de 2 mm moet je oppassen. 1.6 is apk eis.
Als ik jou was spaarde ik ff door,voor rond de 700 heb je nieuwe 17"velgen met banden. Heb je in iedergeval geen shit met onballans of half versleten banden.
4.5mm is niet veel voor 17",je hebt heel erg snel last van aquaplanning met deze afmeting banden. Heb zelf 215/40/17onder mn 19. Staat erg goed zelfs zonder verlagen.
Als jij voor 750 17inch velgen met banden haalt, heb je zeer waarschijnlijk een bepaald soort band om de velg heen. Normaal gesproken kost een 17 inch velg nieuw ong. 140 p.st. De banden zouden bij deze prijs dan ong 50 p.st. kosten.