Onder de gasklep zitten 2 terugslagkleppen op de achterkant van de carb. Eentje zit de rembekrachtiger op en de andere de carterontluchting.
Nu ik ze allebei eraf heb liggen vertrouw ik ze niet. Die van de rembekrachtiger gaat heel zwaar en die van de carterontluchting juist heel licht en als je heel zacht zuigt gaat hij helemaal niet dicht. Wie heeft er ervaring met deze kleppen hoe moeten ze werken weet iemand wat ze nieuw kosten.
(gtt) terugslagklep
Bij mij veroorzaakte dit het haperen en stotteren waar ik ooit eens last van heb gehad.
Bij mij was die van de carteronluchting helemaal volgeprut en sloot soms niet meer af.
ff met wasbenzine lekker doorspoelen (niet teveel zelf opdrinken, das niet goed) en dan kun je weer.
Zo ging het iig bij mij.
Bij mij was die van de carteronluchting helemaal volgeprut en sloot soms niet meer af.
ff met wasbenzine lekker doorspoelen (niet teveel zelf opdrinken, das niet goed) en dan kun je weer.
Zo ging het iig bij mij.
Gewoon ff met je mond testen. Eén kant op moet je er niet door kunnen blazen. Kan je er van twee kanten doorheen blazen dan moet je er een andere op zetten. Volgens mij zijn ze allebei precies hetzelfde.
-
Zou ik ook gewoon doen. Kan nooit kwaad om het te doen, ook al lijkt het overbodig.Steven (Fiets) schreef:Bij mij veroorzaakte dit het haperen en stotteren waar ik ooit eens last van heb gehad.
Zo ging het iig bij mij.
don't be a fool, wrap your tool
Nou ik had er dus 1 waar je ana 2 kanten kon blazen, maar die doet het nu alweer vrolijk voor 6000 km.Matijs schreef:Gewoon ff met je mond testen. Eén kant op moet je er niet door kunnen blazen. Kan je er van twee kanten doorheen blazen dan moet je er een andere op zetten. Volgens mij zijn ze allebei precies hetzelfde.
D'r zit een kogel in die moet afsluiten, maar als er vieze prut tussen zit sluit ie niet netjes meer en loopt te kogel ook niet lekker.
Dus hup, in de ontvetter die hap.
-
Als ik je goed begrijp moet je ze dus wel aan beide kanten door kunnen blazen bij een goede werking van die terugslagkleppen????Steven (Fiets) schreef:Nou ik had er dus 1 waar je ana 2 kanten kon blazen, maar die doet het nu alweer vrolijk voor 6000 km.Matijs schreef:Gewoon ff met je mond testen. Eén kant op moet je er niet door kunnen blazen. Kan je er van twee kanten doorheen blazen dan moet je er een andere op zetten. Volgens mij zijn ze allebei precies hetzelfde.
D'r zit een kogel in die moet afsluiten, maar als er vieze prut tussen zit sluit ie niet netjes meer en loopt te kogel ook niet lekker.
Dus hup, in de ontvetter die hap.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
nee, ze zijn juist bedoeld om verkeer in 1 richting mogelijk te maken.
simpel voorbeeld:
gaat de materie naar links is het gat open
gaat de materie naar rechts wordt het gat afgesloten door het kogeltje en is er geen verkeer mogelijk.
simpel voorbeeld:
gaat de materie naar links is het gat open
gaat de materie naar rechts wordt het gat afgesloten door het kogeltje en is er geen verkeer mogelijk.
Immer wieder die verdammte Holländer
Misschien heeft 't ermee te maken, maar als ik rem dan zakt mijn pedaal niet weg, en echt hard remt 't niet. Schakel ik dan terug en laat ik 'm wat met meer toeren op de motor remmen, zakt 't pedaal een stukje verder en gaat ie echt forser in de ankers. Ik schat dat de hoofdremcilinder niet goed is, maar kan een slecht 'kogeltje' hier ook aan bijdragen?
-
- Contacteer:
Zou kunnen, ik weet het niet zeker, ik heb wel eens per ongeluk de slang van de rembekrachtiger op het pijpje van achterop de elbow aangesloten, maar dan remt hij echt voor geen ene meter (je hebt dan een kneiter hard pedaal)
Marcel
Marcel
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Ja dat klinkt wel logish. Ik ga dat ding es nakijken dan dat busje. Mazzel