(gtt) terugslagklep

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Onder de gasklep zitten 2 terugslagkleppen op de achterkant van de carb. Eentje zit de rembekrachtiger op en de andere de carterontluchting.
Nu ik ze allebei eraf heb liggen vertrouw ik ze niet. Die van de rembekrachtiger gaat heel zwaar en die van de carterontluchting juist heel licht en als je heel zacht zuigt gaat hij helemaal niet dicht. Wie heeft er ervaring met deze kleppen hoe moeten ze werken weet iemand wat ze nieuw kosten.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij mij veroorzaakte dit het haperen en stotteren waar ik ooit eens last van heb gehad.

Bij mij was die van de carteronluchting helemaal volgeprut en sloot soms niet meer af.

ff met wasbenzine lekker doorspoelen (niet teveel zelf opdrinken, das niet goed) en dan kun je weer.

Zo ging het iig bij mij.
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Dat zal ik eens proberen meschien dat het helpt. Weet iemand wat die dingen nieuw kosten en of ze allebei hetzelfde zijn.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Gewoon ff met je mond testen. Eén kant op moet je er niet door kunnen blazen. Kan je er van twee kanten doorheen blazen dan moet je er een andere op zetten. Volgens mij zijn ze allebei precies hetzelfde.
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Steven (Fiets) schreef:Bij mij veroorzaakte dit het haperen en stotteren waar ik ooit eens last van heb gehad.

Bij mij was die van de carteronluchting helemaal volgeprut en sloot soms niet meer af.

ff met wasbenzine lekker doorspoelen (niet teveel zelf opdrinken, das niet goed) en dan kun je weer.

Zo ging het iig bij mij.
Zou ik ook gewoon doen. Kan nooit kwaad om het te doen, ook al lijkt het overbodig.
don't be a fool, wrap your tool
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Matijs schreef:Gewoon ff met je mond testen. Eén kant op moet je er niet door kunnen blazen. Kan je er van twee kanten doorheen blazen dan moet je er een andere op zetten. Volgens mij zijn ze allebei precies hetzelfde.
Nou ik had er dus 1 waar je ana 2 kanten kon blazen, maar die doet het nu alweer vrolijk voor 6000 km.

D'r zit een kogel in die moet afsluiten, maar als er vieze prut tussen zit sluit ie niet netjes meer en loopt te kogel ook niet lekker.
Dus hup, in de ontvetter die hap.
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Ik ga ze morgen lekker ontvetten op het werk is beter dan voor de baas werken. Ik zal morgen wel posten wat mijn bevindingen zijn. mzzl ruud
ger
Berichten: 184
Lid geworden op: di 27 feb 2001 0:00
Locatie: Hof van Twente

Ruud, ben je niet een beetje vaak voor jou gtt bezig op het werk,straks is het een volvo :lol:
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Steven (Fiets) schreef:
Matijs schreef:Gewoon ff met je mond testen. Eén kant op moet je er niet door kunnen blazen. Kan je er van twee kanten doorheen blazen dan moet je er een andere op zetten. Volgens mij zijn ze allebei precies hetzelfde.
Nou ik had er dus 1 waar je ana 2 kanten kon blazen, maar die doet het nu alweer vrolijk voor 6000 km.

D'r zit een kogel in die moet afsluiten, maar als er vieze prut tussen zit sluit ie niet netjes meer en loopt te kogel ook niet lekker.
Dus hup, in de ontvetter die hap.
Als ik je goed begrijp moet je ze dus wel aan beide kanten door kunnen blazen bij een goede werking van die terugslagkleppen????
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee, ze zijn juist bedoeld om verkeer in 1 richting mogelijk te maken.

simpel voorbeeld:

gaat de materie naar links is het gat open
gaat de materie naar rechts wordt het gat afgesloten door het kogeltje en is er geen verkeer mogelijk.
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Misschien heeft 't ermee te maken, maar als ik rem dan zakt mijn pedaal niet weg, en echt hard remt 't niet. Schakel ik dan terug en laat ik 'm wat met meer toeren op de motor remmen, zakt 't pedaal een stukje verder en gaat ie echt forser in de ankers. Ik schat dat de hoofdremcilinder niet goed is, maar kan een slecht 'kogeltje' hier ook aan bijdragen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

He riel dat kan heel goed want als je remt en het kogeltje blijft hangen dan trekt die geen vacuum meer op de rembekrachtiger. Dan werkt de rembekrachtiger dus ook nog maar voor een heel klein gedeelte.
Marcel GTT
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 2 mar 2003 22:28
Locatie: IJsselstein (UT)
Contacteer:

Zou kunnen, ik weet het niet zeker, ik heb wel eens per ongeluk de slang van de rembekrachtiger op het pijpje van achterop de elbow aangesloten, maar dan remt hij echt voor geen ene meter (je hebt dan een kneiter hard pedaal)

Marcel
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja dat klinkt wel logish. Ik ga dat ding es nakijken dan dat busje. Mazzel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie