Is de riem gebroken in lage of hoge toeren??? bij hoge toeren is meestal alles kapot.
Je kleppen zijn meestal krom, klepgeleiders, klepstoters...enz, zelfs je nokkenassen kunnen krom zijn.
Als je kleppen te ver naar beneden zijn gegaan hebben je zuigers een opdonder gehad, daarbij hebben je drijfstangen en de krukas ook een klap gehad en de lagers die erin zitten.
Eerst even de kop eraf halen en dan alles even goed nakijken.
Laatst gewijzigd door RO 16v op di 17 jun 2003 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij gebeurde het bij ongeveer 10 km per uur, toen ik een verkeersdrempel afging. Resultaat: 10 kromme kleppen en 1 zuiger iets beschadigd. Wel mazzel dat er nog precies 10 hele klepjes op zolder lagen.
Vraagje tussendoor:
Heb een 1.4energy blok in me cliootje. De distributieriem is bij 71000 km vervangen, nu zit ik op de 114000. Ik rij er best stevig mee, dus lijkt me dat de riem eerder vervangen moet worden dan standaard in het boekje. Auto moet binnenkort beurt krijgen, rond de 116000 km, zal ik meteen de distributie vervangen of niet?
Abel schreef:hoe lang is het geleden dat die is vervangen??
4 jaar = vervangen
Of iets van 75000 km toch??
Ik kon het vorig jaar (aankoop) niet meer lezen wanneer het was dus gelijk maar ff mee gepakt, en nog steeds geen/weinig problemen er mee.
P.s. het kan goed gaan als de distributie breekt, het levende bewijs staat ook voor de deur. Maar dat is een opeltje die het Zonderschade overleeft heeft. Na 16 jaar nog steeds met de originele riem
Abel schreef:hoe lang is het geleden dat die is vervangen??
4 jaar = vervangen
Of iets van 75000 km toch??
Ik kon het vorig jaar (aankoop) niet meer lezen wanneer het was dus gelijk maar ff mee gepakt, en nog steeds geen/weinig problemen er mee.
P.s. het kan goed gaan als de distributie breekt, het levende bewijs staat ook voor de deur. Maar dat is een opeltje die het Zonderschade overleeft heeft. Na 16 jaar nog steeds met de originele riem
Gr.Frits[/u][/i]
heb ik er toen geen nwe riem op gelegt toen ik de koppakking vervangen heb??
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Mijn opa's garage bedrijf doet het om de 4 jaar of om de 60000km. Zat gevallen die na de 60000km knappen.
En ik doe dat lekker ook is al eens een topic over geweest en toen waren er gekken die vonden dat het om de 100000 of zelfs nog hoger verantwoord was.
Ik wens die mensen veel suc6 Het enige wat ik dan doe is lachen als die knapt.
Het moet zo en zo om de 4 jaar. En over de km standen zijn de meningen verdeeld. Mijn mening blijft bij de 60k niet alleen omdat het bedrijf van mijn opa het zo doet maar mede omdat ik het van andere bedrijven ook vernomen heb.
Plus als je een nieuwe auto koopt altijd direct vervangen (kost minder als een nieuwblok) want iets aannenemen wat de verkoper zegt is gewoon lucht accepteren (het maakt de verkoper toch nix meer uit, als hij er maar een mooi prijsje voor krijgt) tenzij er bonnen van aanwezig zijn.
En als je een gtt of wat dan ook koopt met v-snaar ook direct vervangen is 5 minuten werk en kost je 25 euro.
weet niet precies hoe lang t geleden is, moeten ze bij de garage ff opzoeken.
Snel gezegd zou ik zeggen 95000 in 9.5 jaar, das 10000km per jaar. Ligt de riem er nu ongeveer drieenhalf jaar op. Best hoog tijd dus...ga daluk de garage maar ff bellen voor de precieze datum
Kilometer stand zegt helemaal niks. Tijd is veel belangrijker. stel die auto wordt gebruikt in het westen in bijv denhaag en alleen in de stad dan rijdt zijn auto bijvoorbeeld 5000 km in een jaar maar heeft 350 uur gedraaid. dus zo'n 17500 km. doet dat eens 3.5 jaar dan heeft het blok eigenlijk al 61000 weg maar is de riem nog niet aan vervanging volgens de kilometerstand in de auto. die staat dan 17500 km. Dus of 60000 of vier jaar is het beste om aan te houden. Zo is het met alles. Er is zoveel wat op kilometerstand vervangen wordt maar al vervangen had moeten worden.
Dus staar niet blind op kilometer stand ook bij een aankoop van een auto niet.
De mensen met een getunde auto zijn verplicht het veel eerder te doen, als je auto getund is moet je gewoon alles halveren qua onderhoudt, je kan nooit veilig genoeg zijn.
De officiele reno garage geeft 5 jaar voor een snaartje, maar lijkt me verstandiger om die om de 4 jaar te verwisselen. En lees hier berichten dat een snaar (meer dan ) 100.000 km mee moeten gaan, is dat niet errug veel?
P@TB@D schreef:ik denk als je een andere auto koopt en meteen een andere riem erom doet dat je bijna nooit een risico loopt
iedereen zegt t dat weet ik, maar ik weet alles van mij auto en die garage daar ook, dus ik weet wel bijna heel zeker dat de dingen die zei daar in de comp hebben staan wel kloppen...
Maar toch gaat er over twee maanden een nieuwe distributie op