Griep, inspanning kan uitdroging veroorzaken.clio_rally schreef:Wagen heeft helaas nooit zijn echt top bereikt, had zijn tijd niet mee. Na het tragische seizoen 1986 van werd de groep B afgeschaft en verdween hij uit beeld. Toch blijft het cool, een turbo- and supercharged motortje...
Jammer dat het wagen het leven heeft gekost van de, in mijn ogen, meeste getalenteerd coureur die ik ooit gezien heb. Henri Toivonen was de echte shit. Tijdens zijn noodlottige rally, de Tour de Corse, constant de snelste tijden neerzetten in deze absolute monsterlijke groep B wagen, met een dikke koorts en lekkere griep. Hij was letterlijk een wandelend lijk achter het stuur en deed het nog steeds op de auto-pilot, verbijsterend. Heeft hem wel wellicht zijn leven gekost, is nooit helemaal duidelijk geworden, zal altijd mijn rally held blijven...
Gijs
5% vochtverlies staat voor een giga vermoeidheid.
Waarbij het niet ondenk beeldig is bij grote inspanning om flauwte aanvallen te krijgen.
Audi was in die tijd met een auto bezig die meer dan 1000pk zou krijgen!!!!!!!!!!!!!!
Testrijders van Audi reden met een 800pk auto, en vonden het WAANZIN en levensgevaarlijk.
De auto van Dahlbeck (golf RS) is op een groep B motor gebaseerd.
Wie ooit in Essen heeft opgelet.....heeft deze auto gezien.
Komt nu ook bijna 900pk uit op racebrandstof!
http://www.dahlbackracing.se/english/main.asp