mijn renault 5 automaat viel stil
hoi ik ben wilco en heb sinds paar jaar een renault 5, en ineens start ie slect, en vandaag viel hij in een bocht ineens stil, het is een renault 5 automaat, met nieuwe verdelerkap, nieuwe rotorkop, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, en nieuwe koppakking (die was erdoor door een koelprobleem, maar dat is al weer opgelost, wie kan me helpen met tips?????
ik ben wilco 29, kom uit hengelo (ov), heb redelijk verstand van min autootje, tis een renault 5 automaat die ik zelf heb opgeknapt, nieuwe automaat ingezet, werk in een discotheek als technisch manager, en mag graag knutselen aan auto's.
maar mijn dynamo werkt verder perfect, heb altijd gereedschap in mijn auto, en de dynamo werkt gewoon, volgens mij is mij carb op, en nu ik denk, na de koppakking vervangen te hebben, heb ik niet de pakkingen van de carb vervangen, maar tis net of die niet goed is afgesteld, hij lust nogal graag benzine
sorry
maar mijn dynamo werkt verder perfect, heb altijd gereedschap in mijn auto, en de dynamo werkt gewoon, volgens mij is mij carb op, en nu ik denk, na de koppakking vervangen te hebben, heb ik niet de pakkingen van de carb vervangen, maar tis net of die niet goed is afgesteld, hij lust nogal graag benzine
sorry
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 17 jun 2003 8:49, 1 keer totaal gewijzigd.
done, maar nu weet ik nog steeds niet wat het kan zijn, kan het de pakking zijn van de carb, kan de carb overleden zijn, word helemaal gek van de auto, was er heel trots op, maar nu niet meerMrtn schreef:![]()
Matijs bedoelde met 'dit topic dus niet hier, maar je moet er bij hem even op klikken om in de juiste "wie is wie" topic te komen
Sorry, die dit was misschien niet helemaal duidelijk 
Maar is het misschien een idee om de carb er even af te halen, te demonteren, schoon te maken en met nieuwe pakkingen weer erop te zetten? Vaak zijn de meest uiteenlopende problemen dan ineens voorbij...

Maar is het misschien een idee om de carb er even af te halen, te demonteren, schoon te maken en met nieuwe pakkingen weer erop te zetten? Vaak zijn de meest uiteenlopende problemen dan ineens voorbij...
dat van die dit, is geloof ik opgelost, wie nog meer wil weten, leave a noteMatijs schreef:Sorry, die dit was misschien niet helemaal duidelijk

maar carburateur demonteren, ok dat wil wel, schoonmaken van buitenkant oke, maar alles loshalen, dat lef heb ik niet denk ik. en ik heb er aan de zijkant een pijpje opzitten, waar ik niet van weet wat voor slang er aan moet, tis een weber 32 als ik me niet vergis
Ok auto staat bij de dealer om hem weer aan het lopen te krijgen, maar om hem goed na te kijken moet ik wachten tot 7 juli, dit kan dus niet, maar de dbp sensor, of hoe je het ook spelt, lijkt goed volgens de dealer, maar ik weet het niet meer, hij rijdt goed, start slecht, moet eerst starte, dan 5 minuten wachten, en dan pakt ie eindelijk, en ik kwam de snelweg af, rijd 50, draai een bocht in, en auto slaat dood, 5 minuten wachten, en het kreng start weer, iets later weer een bocht, en nee hoor, doet niks meer, waar kan dat toch aan liggen, de bougies, verdeler kap, rotor, zijn vervangen, ik weet het echt niet meer en heb geen zin om nog een dag bij mijn ouders te zitten nikse.
Wat voor motor zit er in die automaat van jou? Het kan ook nog een Solex 32 BIS zijn (enkele carb, 1397cc C1J motor), als het een 1397cc C2J motor is dan heb je inderdaad een Weber 32 DRT (dubbele carb).
Je bent niet in het bezit van de Haynes manual voor de R5? daar staat voor elke carburateur in beschreven hoe hij in elkaar zit en hoe je hem moet schoonmaken. Kan ik anders we ff voor je inscannen.
Je bent niet in het bezit van de Haynes manual voor de R5? daar staat voor elke carburateur in beschreven hoe hij in elkaar zit en hoe je hem moet schoonmaken. Kan ik anders we ff voor je inscannen.
Het zou ook iets met de benzinetoevoer te maken kunnen hebben. Kijk eens naar de benzinepomp, daar zit een filtertje in. Misschien zit hij half verstopt en is je benzinedruk erg laag, waardoor hij af en toe zonder benzine komt te staan. Dit is in ieder geval makkelijk te controleren voordat je de hele carburateur uitelkaar gaat halen. Als je het dekseltje van de benzinepomp eraf haalt zie je het filtertje zitten. Of anders misschien iets met de vlotter van de carburateur.wilco schreef:hij rijdt goed, start slecht, moet eerst starte, dan 5 minuten wachten, en dan pakt ie eindelijk, en ik kwam de snelweg af, rijd 50, draai een bocht in, en auto slaat dood, 5 minuten wachten, en het kreng start weer, iets later weer een bocht, en nee hoor, doet niks meer
ja ik heb een dubbele card, heb cj2 motor, en nee ik heb geen hayes manual, en als je dat zou willen scannen zou dat perfect zijnMatijs schreef:Wat voor motor zit er in die automaat van jou? Het kan ook nog een Solex 32 BIS zijn (enkele carb, 1397cc C1J motor), als het een 1397cc C2J motor is dan heb je inderdaad een Weber 32 DRT (dubbele carb).
waar kun je trouwens hayes manual kopen?
http://www.haynes.co.uk/inc/viewmanual.asp?mt=1219
Als ik tijd heb scan ik die paar pagina's wel even, dan hoor je nog van me.
Als ik tijd heb scan ik die paar pagina's wel even, dan hoor je nog van me.