[R5GTT]Ruilmotor, ja of nee????

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Alleycat
Contacteer:

Ik ben laatst door iemand geinformeerd dat er eventueel nieuwe motoren voor de 5gtt te koop zijn en dat je dan je oude motor inruilt.
Ik verbaasde me hier al over , want ik dacht dat die dingen niet meer gemaakt werden...
Nou vertelde iemand anders me weer dat ze hiermee gestopt zijn.
Hoe zit het nou?? En waar moet ik dan zijn? Lijkt me erg interessant zo'n nieuwe motor!
Als dan de rest van de auto onder mijn reet vandaan wegrot, kan ik altijd het ( nieuwe ) motorblok weer meenemen naar de volgende! :lol:
Riël
Über-Spammer

Nieuw bij renault, iets van 1000 euro. Ruud heeft er zoeen laatst gekocht. Staat wel erg mooi :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alleycat
Contacteer:

Riël schreef:Nieuw bij renault, iets van 1000 euro. Ruud heeft er zoeen laatst gekocht. Staat wel erg mooi :)
Waar op internet kan ik dit vinden, ik heb de gekste zoekopdrachten ingevoerd, ben in alle uithoeken van het net geweest; motorenrevisie bedrijven, renault.nl, etc. etc.
Maar ik heb er niets over kunnen vinden, tenminste, geen concreet adres ofzo.
Moet ik dan gewoon een renault dealer binnenlopen en zeggen; ik mot een nieuwe motor???? :D
martin rs

JA :)
*Stephan_RSI*

En die motoren zijn alleen beschikbaar voor de GTT. Of kunnen de andere motoren van een renault ook ingeruild worden voor diezelfde prijs?

Stephan.
Abel
Über-Spammer

prijs verschilt NATUURLIJK per motor... :p
Alleycat
Contacteer:

Nou, ik heb vandaag eens geinformeerd bij de plaatselijke renault-dealer, die fronste wat en begon over revisie.
Ik wilde een nieuwe en heb dat duidelijk gemaakt, maar toen zei hij dat ze dingen waarschijnlijk niet zomaar op het schap zouden hebben liggen.
Als ik een kopie van mijn kenteken bewijs meenam dan zou zijn collega er wel even naar kijken...
Dit ga ik vanmiddag dus doen.
Ik ben benieuwd..... :D
Tom
Moderator
Car: MB

ik krijg altijd helemaal de kriebels van dat gezeik over kentekenbewijzen. Die gasten kunnen ook niets zonder stuk papier
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Alleycat
Contacteer:

Tom schreef:ik krijg altijd helemaal de kriebels van dat gezeik over kentekenbewijzen. Die gasten kunnen ook niets zonder stuk papier
op zich is het wel logisch, anders zou je 'gewoon' een auto kunnen jatten :( en er een nieuw motorblok inzetten (mits de moeite waard) en er is geen haan die ernaar kraait, dus waarschijnlijk gaan ze mijn kenteken na of ie wel eerlijk is.
Tom
Moderator

een auto heeft toch een chassis nummer. Wat heeft de motor daar mee te maken ?
Abel
Über-Spammer

Alleycat schreef:
Tom schreef:ik krijg altijd helemaal de kriebels van dat gezeik over kentekenbewijzen. Die gasten kunnen ook niets zonder stuk papier
op zich is het wel logisch, anders zou je 'gewoon' een auto kunnen jatten :( en er een nieuw motorblok inzetten (mits de moeite waard) en er is geen haan die ernaar kraait, dus waarschijnlijk gaan ze mijn kenteken na of ie wel eerlijk is.
Nee je chassis nr. staat er op en daar aan kunnen ze zien wat voor auto je precies hebt..

het magische woord bij de gtt is C405 en de jaartal er bij.

een ruil motor kost iets onder de 1000 euro ex btw. Wel over korting hebben he. (10 tot 15% waarschijnlijk)
Abel
Über-Spammer

Tom schreef:een auto heeft toch een chassis nummer. Wat heeft de motor daar mee te maken ?
welk type auto je hebt kunnen ze zien aan het chassis nr. en die voeren ze dan in bij de onderdelen computer en kunnen ze de desbetreffende onderdelen zo voor je uitzoeken.
Alleycat
Contacteer:

Tom schreef:een auto heeft toch een chassis nummer. Wat heeft de motor daar mee te maken ?
Ik dacht dat het serienummer van het blok en het chassis nummer overeen moesten komen, dwz. samen geregistreerd staan.
Maar Abel heeft het over een ruilmotor, maar ik vraag me af of er nog compleet Nieuwe te koop zijn en of dat alleen het blok is, of dat alles erop en eraan zit... :p
Matijs
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/NieuweMotor.jpg[/img]

Een maal compleet nieuw C1J-788 (Ph.2) motorblok met alles erop en eraan:
bestelnummer 77 01 465 731
Abel
Über-Spammer

op basis van inruil van je oude motor ;) spruitstukken ect moet je er wel af halen he
Matijs
Contacteer:

Ik zie op het plaatje inderdaad geen spruitstukken, maar verder is het toch een compleet motorblok?
Ad van Haperen
Contacteer:

Is dit geintje er ook voor een 5GTE? en wat kost het dan extra zou je bijv. ook een nieuwe bak willen hebben heeft iemand daar enig idee van? ik vin de prijsen eerlijk gezegt nog wel meevallen.
*Stephan_RSI*

Abel schreef:prijs verschilt NATUURLIJK per motor... :p
Maar ze zijn er dus wel?
Matijs
Contacteer:

Hooliead schreef:Is dit geintje er ook voor een 5GTE? en wat kost het dan extra zou je bijv. ook een nieuwe bak willen hebben heeft iemand daar enig idee van? ik vin de prijsen eerlijk gezegt nog wel meevallen.
Kan ik nog wel ff voor je opzoeken.
R5 GTE = C409 = motor F3N-702 (volgens mijn gegevens)

Versnellingsbak kan je waarschijnlijk goedkoper als nieuw laten reviseren.
Laatst gewijzigd door Matijs op ma 16 jun 2003 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Voor F benzine-motoren ziet het plaatje er zo uit:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DialogysF-Motoren.jpg[/img]

En dan de dealer lief aankijken :)
Ad van Haperen
Contacteer:

das mooi om te weten. gelukkig is het nu nog niet nodig en duurt het hopelijkl ook nog lang voordat het nodig is maar toch het weten dat het mogelijk is is altij wel fijn :D
Ruud

Matijs schreef:Ik zie op het plaatje inderdaad geen spruitstukken, maar verder is het toch een compleet motorblok?
Heb laats ook een f2 blokje gehaald. Moest er 1150 euro incl voor betalen. ziet er als nieuw uit zit een nieuwe drukgroep met kopling op en een nieuwe waterpomp voor die prijs. Dus alleen een nieuw druklagertje halen en weer inbouwen die hap.

Maar nu komt het wat wil je ermee met de motor dan. Als je echt hard wilt rijden met veel meer pk's dan orgioneel dan zou ik het niet aanraden. Dan zou ik zelf een motor laten opbouwen me beter spul inwendig erin kost alleen een hapje meer. Maar zoals in mijn geval voor niet teveel geld een prima oplossing. Het schijnt dat deze motoren niet meer z'n goede zuigers hebben als vroeger en dat je niet meer met z'n groote drukken kunt rijden = 1.1 bar of zo.
Ik ga dedelijk gewoon met 0.7/0.8 bar rijden ongeveer. Een grotere elbow en downpipe beetje aangepaste uitlaat iets meer benzine en dat gaat als een kanon. Gaat meschien wel harder dan een orgionele gtt met hoge druk.

Als ik jou was zou ik het gewoon doen , gewoon naar de dealer gaan en bestellen. Maar het duurt wel ff omdat er geen meer op voorraad zijn. Gewoon jou blokje inleveren dat sturen ze op en als je het dan terug krijgt herken je het niet meer. Ziet eruit als hageltjes nieuw.
marcel16v

En wat mag dan een nieuw 16v blok kosten, ben toch wel nieuwsgierig.
Alleycat
Contacteer:

Ruud schreef:
Matijs schreef:Ik zie op het plaatje inderdaad geen spruitstukken, maar verder is het toch een compleet motorblok?
Heb laats ook een f2 blokje gehaald. Moest er 1150 euro incl voor betalen. ziet er als nieuw uit zit een nieuwe drukgroep met kopling op en een nieuwe waterpomp voor die prijs. Dus alleen een nieuw druklagertje halen en weer inbouwen die hap.

Maar nu komt het wat wil je ermee met de motor dan. Als je echt hard wilt rijden met veel meer pk's dan orgioneel dan zou ik het niet aanraden. Dan zou ik zelf een motor laten opbouwen me beter spul inwendig erin kost alleen een hapje meer. Maar zoals in mijn geval voor niet teveel geld een prima oplossing. Het schijnt dat deze motoren niet meer z'n goede zuigers hebben als vroeger en dat je niet meer met z'n groote drukken kunt rijden = 1.1 bar of zo.
Ik ga dedelijk gewoon met 0.7/0.8 bar rijden ongeveer. Een grotere elbow en downpipe beetje aangepaste uitlaat iets meer benzine en dat gaat als een kanon. Gaat meschien wel harder dan een orgionele gtt met hoge druk.

Als ik jou was zou ik het gewoon doen , gewoon naar de dealer gaan en bestellen. Maar het duurt wel ff omdat er geen meer op voorraad zijn. Gewoon jou blokje inleveren dat sturen ze op en als je het dan terug krijgt herken je het niet meer. Ziet eruit als hageltjes nieuw.
Maar 'fabrieksnieuwe'zijn niet meer te krijgen begrijp ik hieruit?????want daar gaat het me om, 0 km op de teller kan ik sowieso weer 'effe'vooruit :lol: :p
Ruud

Ze zijn niet helemaal nieuw maar vraag je eens af wat is er nog oud bij een ruilmotor. Allen slijtdelen worden vervangen voor nieuwe zoals zuigers cilinders lagers oliepomp enz. Wat ze gebruiken van de oude motor zijn bv het blok zelf (de buitenkant) de krukas en drijfstangen mits nog goed natuurlijk. De kop word helemaal uitelkaar gehaald en weer opgebouwd.
Het is dus eigelijk een fabrieks nieuwe motor voor relatief weinig geld. Vergeet niet dat er een drukgroep en kopelling en waterpomp bij zit. Dit kost orgineel renault al gauw 400 euro.
Dus maak je keuze volgens mij is er niet veel verschil tussen een nieuw of ruil blok je krijgt op ze allebei een jaar garantie.
Alleycat
Contacteer:

Matijs schreef:[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/NieuweMotor.jpg[/img]

Een maal compleet nieuw C1J-788 (Ph.2) motorblok met alles erop en eraan:
bestelnummer 77 01 465 731
waar komt dit vandaan?
Als ik bij de renault-dealer kom kan ik gewoon zeggen dat ik een maal dat bestelnummer wil hebben?
Tom
Moderator

hoezo waar komt dit vandaan?? Dit is gewoon een screenshot van dialogys volgens mij
Frank

@ alleycat een nieuwe motor voor een 5gtt kost ongeveer 3400 euro .
een revisie kost ongeveer 1200 euro
Alleycat
Contacteer:

Frank schreef:@ alleycat een nieuwe motor voor een 5gtt kost ongeveer 3400 euro .
een revisie kost ongeveer 1200 euro
Oh, dat is andere koek!!
Ik dacht, haal voor die paar eurootjes een nieuw blokkie, maar dat valt dus toch even vies tegen, als ik de wagen dan echt helemaal in nieuwstaat wil hebben moet ik er wel erg veel knaken tegenaan gooien...
Even over nadenken dan :D
Gilles
Contacteer:

vindt zo'n ruilblok ook erg aantrekkelijk, maar nu het volgende:
Mijn kop is gevlakt, en ik wil de motor laten reviverven :p
Krijg ik dan later mijn kop weer terug die gevlakt is? dat wil ik namelijk niet, mijn bedoelingen zijn o, wat hogere druk te gaan rijden, en zit niet te wachten in een onverwachtse koppakking die ik dan kan gaan steken in NoTime. zal niet zeggen dat het dan ook snel zou gebeuren, maar het verhoogd wel de ricico naar mijn idee, hihi
net zoals rijden met hogere druk alleen al, hihi, maargoed daar kies ik zelf voor :D
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Alleycat
Contacteer:

Heb net een e-mailtje binnen van de plaatselijke renault-dealer, dat ie het heeft doorgestuurd en dat ie er nog geen antwoord op had of het er was.
Heb gelijk het juiste bestelnummer maar even doorgemaild.....
Ben benieuwd of het reviseren wordt.
Zou toch wel leuk zijn zo'n nieuwe motor, als die op is ( over 15 jaar ofzo :lol: ) Kan ik hem altijd nog laten reviseren....
Kan ik hem misschien voordat ie erin komt nog eerst even lekker laten tunen.Als er nog geld over is uiteraard :wink:
Matijs
Contacteer:

Gilles schreef:vindt zo'n ruilblok ook erg aantrekkelijk, maar nu het volgende:
Mijn kop is gevlakt, en ik wil de motor laten reviverven :p
Krijg ik dan later mijn kop weer terug die gevlakt is?
Waarschijnlijk krijg je dan dezelfde kop weer terug ja. Dus eerst maar ergens een tweedehands kop kopen, en die dan op dat blok gooien.
Ik heb nog wel een kop liggen, volledig gedemonteerd, krom, verbrande klep, draad van één bougiegat kapot. Hoeft niet veel te kosten, maar ik zou als ik jou was eerst even bij mr. Reno gaan vragen of ze het een probleem vinden als je het blok in stukken aanlevert...
tyberium
Contacteer:

Ik heb ook zo'n nieuw blokje gekocht (ph1) koste inderdaad iets onder de 1200 pleuro's. Werkt perfect. De dealer vertelde mij dat ze gedeeltelijk in Frankrijk worden gebouw en afgebouwd worden in Belgie. Alles aan binnenwerk tussen kleppendeksel en carterpan is nieuw. Alleen gietijzeren gedeelte is oud, maar deze is ge x-rayd op scheuren. Na mijn mening zijn deze motoren beter dan de orginelen, omdat hier de nieuwe generatie zuigers en veren in komen. Ze gebruiken gewoon nieuwe materialen dan vroeger. Ik heb er nu 20000 km mee gereden sinds september vorig jaar. Wel ca 3x olie verversen om eerste slijpsel er onderweg te halen. Kep er meteen een nieuwe wisselbak onder gegooit..dies nog duurder dan t blok #$%@!
Alleycat
Contacteer:

tyberium schreef:Ik heb ook zo'n nieuw blokje gekocht (ph1) koste inderdaad iets onder de 1200 pleuro's. Werkt perfect. De dealer vertelde mij dat ze gedeeltelijk in Frankrijk worden gebouw en afgebouwd worden in Belgie. Alles aan binnenwerk tussen kleppendeksel en carterpan is nieuw. Alleen gietijzeren gedeelte is oud, maar deze is ge x-rayd op scheuren. Na mijn mening zijn deze motoren beter dan de orginelen, omdat hier de nieuwe generatie zuigers en veren in komen. Ze gebruiken gewoon nieuwe materialen dan vroeger. Ik heb er nu 20000 km mee gereden sinds september vorig jaar. Wel ca 3x olie verversen om eerste slijpsel er onderweg te halen. Kep er meteen een nieuwe wisselbak onder gegooit..dies nog duurder dan t blok #$%@!
Maar hoe zit het dan met je km stand?
staat die dan ook weer op nul, of is die gewoon op de stand gebleven waar ie al stond?
jeroen.k

Ik snap niet wat je moeilijk doet...want een gereviseerd blok is kwalitatief beter dan een nieuw blok! Het ijzer hoeft niet meer te "werken" en al helemaal voor tuning ben je beter af met een gereviseerd blok dan met een nieuw blok! Niet zeuren dus en dat renault blok bestellen! ;)

@ Ad, voor je GTE zou ik gewoon op zoek naar een 2e hands blok...die blokken liggen in zoveel modellen...of je moet natuurlijk dik willen tunen ofzo...maar dan zou ik ook weer een revisie met aanpassingen gaan denken! :)
Plaats reactie