ik had regelmatig dat het stationair toerental bleef hangen op 2000 toeren ongeveer,verder geen enkel probleem.Ik ben dus de regelaar van dit toerental gaan schoonmaken, na terug te hebben gezet en gestart te hebben,heb ik de inlaat van deze regelaar afgesloten waarna de motor zichzelf uitschakelde en het inlaat spruitstuk en ook een cilinder vol met benzine pompte.......deze leeg gezogen en pool los en vast om te resetten, niet meer starten! Ik heb geen vonk meer en zodra ik het contact aan zet begint de benzine pomp te pompen zonder afslaan en volgens mij staan de injectoren open.......
Vraag is nu: wat heb ik stuk gemaakt? en hoe te verhelpen.......
gedaan: zekeringen nagekeken, langer pool los gehad.
Heb ik de absolute druk sensor overbelast door hogere onderdruk in inlaat te creeren? zou die daarom deze symptomen kunnen vertonen? zit er een zekering in de regeleenheid die het loodje heeft gelegd?
heb ik weer!!!!
Menno, ik hoop dat jij ook even je mening wil geven, ik heb al veel zinnige replies van jou gelezen over dit soort onderwerpen...........
tnx
[clio 16v] iets hogere toeren, nu niks meer
tis in ieder geval niet je onderdruksensor.
Naar mijn idee zijn er 2 mogelijkheden:
-ergens sluiting in een van de relais van de brandstofpomp/computer.
- Doorgebrandde eindtrappen in de benzine-computer.
Je kunt:
- met een schema in de hand een serieus potje gaan meten.
- De benzine-computer openschroeven op zoek naar doorgebrandde onderdeeltjes.
Succes!
Naar mijn idee zijn er 2 mogelijkheden:
-ergens sluiting in een van de relais van de brandstofpomp/computer.
- Doorgebrandde eindtrappen in de benzine-computer.
Je kunt:
- met een schema in de hand een serieus potje gaan meten.
- De benzine-computer openschroeven op zoek naar doorgebrandde onderdeeltjes.
Succes!
rev it like a rental
De voordelen zijn voornamelijk dat hij wat feller wordt door het hele toerenbereik.
Die 8000 tpm. is voor bijvoorbeeld lange bochten, dan kun je nog wat langer dooraccelereren zonder in de bocht te moeten schakelen.
Hij wil ook merkbaar iets beter vooruit.
Nadeel is dat je 98 moet gaan tanken.
Die 8000 tpm. is voor bijvoorbeeld lange bochten, dan kun je nog wat langer dooraccelereren zonder in de bocht te moeten schakelen.
Hij wil ook merkbaar iets beter vooruit.
Nadeel is dat je 98 moet gaan tanken.
Goed hij doet t weer, nou hebk ook wel zin om even een verhaaltje te typen, t begon allemaal met het schoonmaken van de stationair regelaar, dit ging goed, toen heb ik deze blijkbaar niet in de juiste stand terug gezet!, toen starten n 1e computer verbrand....computer besteld bij menno, met chippie, regelaar nog eens nagekeken, en in de stomme veronderstelling dat het nu beter zou zijn weer gestart.... Heel even goed, toen hogere toeren en toen uitgezet en computer bekeken; weer zwarte plekken op print....grrrrrrrrrrrrr balen en sjachie...BEHOORLIJK!!!
Uiteindelijk dus weer Menno gaan lastigvallen, die heeft er weer een opgestuurd, en ik heb een nieuwe regelaar gekocht van 127 pleuro, toen was het vandaag dus tikken en lopen!!! en lekker, gelijk een tankje 98 durin laten lopen en ff lekker warm gereden.....
Ik ben dus nu weer blij!!!! jottum!!!!
Wat is er dus fout gegaan: ik heb dingen uit elkaar gehaald die niet uit elkaar kunnen als je nog niet doorgrond hebt hoe het precies werkt! Ik denk eraan om op mijn site een reportage-tje eraan te wijden, mischien ook wel een topic hier, kan iedereen weer wijzer van worden....
dus groet en special thanks to Menno!
Uiteindelijk dus weer Menno gaan lastigvallen, die heeft er weer een opgestuurd, en ik heb een nieuwe regelaar gekocht van 127 pleuro, toen was het vandaag dus tikken en lopen!!! en lekker, gelijk een tankje 98 durin laten lopen en ff lekker warm gereden.....
Ik ben dus nu weer blij!!!! jottum!!!!
Wat is er dus fout gegaan: ik heb dingen uit elkaar gehaald die niet uit elkaar kunnen als je nog niet doorgrond hebt hoe het precies werkt! Ik denk eraan om op mijn site een reportage-tje eraan te wijden, mischien ook wel een topic hier, kan iedereen weer wijzer van worden....
dus groet en special thanks to Menno!
Zooooo, even als afsluiter!
Ik heb op mijn eigen site-je.... een kleine reportage staan van wat er fout ging met mijn regelaar met wat foto's.......
http://home.planet.nl/~zadel016
Dan nog twee andere boodschappen:
-1- Die "Menno" chips die zijn zeker merkbaar, errug leuk!!
-2- Bas ik heb op mijn site-je ook een directe link naar rtc.com gemaakt, en daarvoor jou logo gebruikt, als je hier bezwaar tegen hebt is het er zo weer af!!!
gr
Ik heb op mijn eigen site-je.... een kleine reportage staan van wat er fout ging met mijn regelaar met wat foto's.......
http://home.planet.nl/~zadel016
Dan nog twee andere boodschappen:
-1- Die "Menno" chips die zijn zeker merkbaar, errug leuk!!
-2- Bas ik heb op mijn site-je ook een directe link naar rtc.com gemaakt, en daarvoor jou logo gebruikt, als je hier bezwaar tegen hebt is het er zo weer af!!!
gr