[R5] strakke achterklep

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

Beste mensen,

ik ben de achterklep aan het strak maken, dus wissers en sproeiers gaan verhuizen naar de vuilnisbak. De nummerplaat verhuist ook een etage naar de achterbumper....

maar mijn vraag is eigenlijk, hoe hebben mensen die mij vooraf gingen dit gedaan?

Hoe hebben jullie, of weten jullie hoe zij de plaat hebben weggewerkt?

Hoe zit het met de onderste strip waar het slot inzit?
Is de onderkant van de klep (waar is strak wordt gemaakt) open of dicht, dus dat deel boven de kentekenverlichtingzeg maar.
Hebben jullie het zaakje gelast of op een andere manier vastgezet? (metaallijm wellicht)
Een passende plaat erin gelegd en verlijmd/gelast of de hele uitsparing weggezaagd en dan de plaat erachter?

Graag hoor ik de werkwijze ongeveer, m'n pa heeft al een aantal dingen be8 maar vroeg zich af hoe andere het hebben gedaan, tijdens de openingsmeeting kon ie dat niet zien...jaja...die ouwe stond er ook opeens zomaar :)

thanx in forward
Mrtn = Maarten
Anonymous

Euj, ik heb het gedaan met 2 platen. 1 Grote om em strak te maken en 1 strip in de vorm van het gedeelte wat opgevuld moet worden aan de onderkant.
Daarna de Boel in elkaar gelast en een shitload plamuur om de goede ronding te pakken te krijgen.

Werkt allemaal prima maar zorg er wel voor dat de strip ook gespoten word anders ken je nog een keer :( :( .
DE mijne gaat een dezer weken weer voor revisie
Remco T.
Contacteer:

Lassen is zeker het beste alleen je blijft altijd wel wat zien.
Ik heb nog geen 1 strakke achterklep van een 5 gezien die echt glad was..
zelfs de mijne niet :p
joeri_16V
Car: megane 2

zoiets bedoel je?
[img]http://people.zeelandnet.nl/jeme/5gtt.jpg[/img]
Mrtn

jep :)

Het punt met lassen is dat je er warmte inbrengt waardoor het plaat kan gaan staan, wat je ook zal blijven zien... vandaar mijn vraag aan jullie hoe jullie dat hebben gedaan.

Remco T en CycoMiko, zouden jullie een foto van jullie klep hier willen zetten of mailen naar mij, is ook goed

maarten.zwart@chello.nl

alvast bedankt voor de reakties :wink:
Mrtn = Maarten
Chrisv

[img]http://members.home.nl/chrisvollenberg/velgen/2gtts.jpg[/img]

Bij mijn gtt heeft de vorige eigenaar het gedaan of laten doen. En dit is niet echt netjes gebeurd, daar baal ik wel een beetje van. Maar dit laat ik ooit nog wel een keer goed overdoen.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Mrtn

mooi guys,

en onder de plasticstrip is het ook dicht, dus een plaat naar achter zeg maar?
Mrtn = Maarten
Anonymous

jup. en de nummerbordverlichting in de bumper :wink: .
Droes

ik heb de mijne ook laten vlak maken, bij mij hebben ze de uitsparing waar de nummerplaat in komt volledig weggeslepen en een vlakke in gelast.
Een goede tip dat ik je wel kan geven is: gebruik tin want anders krijg je blazen na een tijdje door de roest die onder de lak voorkomt op de las.
Als er iemand foto's kan plaatsen wil ik er mijnen koffer ook tussen zetten :smile:
jeroen.k

Droes schreef:ik heb de mijne ook laten vlak maken, bij mij hebben ze de uitsparing waar de nummerplaat in komt volledig weggeslepen en een vlakke in gelast.
Een goede tip dat ik je wel kan geven is: gebruik tin want anders krijg je blazen na een tijdje door de roest die onder de lak voorkomt op de las.
Als er iemand foto's kan plaatsen wil ik er mijnen koffer ook tussen zetten :smile:
Mrtn zn achterklep is al een tijdje af! ;)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Patrick RS
Moderator
Car: Megane

toch is het wel vet om het effe te zien :wink:
Vos

Zowiezo een vette bak die van Droes! :worship:
Clio 16v.....
Mrtn

jeroen.k schreef: Mrtn zn achterklep is al een tijdje af! ;)
en ook alweer gescheurd :lol:

M'n pa heeft 't verlijmd en gebout, op zich supersterk, maar door m'n sub was er een boutje losgetrild waarna de verlijming scheurde door de klappen van de bass :lol:

Dus ik moet weer schuren wanneer ik er zin in heb, das iets minder :p
Mrtn = Maarten
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

hmmm das minder
Benny_R

@Mrtn: Welke oplossing heb je nou uiteindelijk gekozen? ik ben aan het denken om het gedeelte van het nummerbord eruit te slijpen, maar wil ook gelijk de onderste strip weg hebben zonder rand zeg maar.

Hoe heb je de juiste bolling verkregen? Plamuren?

Iemand ander oplossingen?
Droes

als je de onderste strip weg wil moet je gewoon een hele nieuwe plaat inlassen. en begin voor het beste met de nummerplaat voorziening weg te slijpen en maak dan een plaat op maat voor in te lassen.

Die strip kan je er niet aan plakken of vijzen of wat je ook maar wil. Dit is werk voor niks. Scheuren doet hij dan sowieso zeker.

Ik ken er eentje die er kan van mee spreken. Het is niet mooi met zo een scheur van 15cm achteraan je koffer.
Benny_R

Ik was ook van plan om er een nieuwe plaat in te lassen, plastic aan ijzer vastmaken heeft natuurlijk geen zin. Ik vraag me alleen af hoe ik die bolling van de klep er nou precies in kan krijgen... Metaal voorbuigen of gewoon een recht stuk er tegenaan lassen en de vorm erop plamuren?

en zou je de plaat er achter tegen lassen(beetje achterkant laten overlappen) of precies op maat maken en er tegenaan lassen(minder plamuur nodig, wel moeilijker)
Mrtn

Je kan de plaat deels voorbuigen, dan heb je de horizontale bolling van de klep al te pakken. Hierna moet je verticale bolling van de klep met plamuur bijwerken.

En ja.... ik vind die onderste strip juist mooi, deze loopt mooi gelijk met de boogjes onder je achterlichten en door naar de skirts :)
Mrtn = Maarten
Droes

ja ik heb gewoon de uitsparing van de nummerplaat uitgeslepen. Meer moet je niet doen want als je nu een plaat op maat maakt en begint in te lassen kun je gewoon niet anders als de vorm te volgen van boven de uitgeslepen uitsparing van de nummerplaat.

ik vind het onderste stripje ook mooier.

Verdorie dat ik daar nu geen foto van genomen heb :@
Plaats reactie