[R1916V] versn.bak. +kop. & drukgr. vervangen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Serge1916V

Ja mensen, oh ja R19 16V

Eindelijk word na meer dan een jaar met een 'kapotte' koppeling en drukgroep te hebben gereden het bovengenoemde vervangen aanstaande donderdag en dan word tegelijkertijd ook de APK er opnieuw opgezet.
De koppeling is zo versleten dat als je constant rijdt dan voel je de auto schokken...laat staan als je rond de 1500 toeren zit, dan hapt de koppeling hem wel en weer niet enz enz enz dus echt op.
De drukgroep ik ook goed gaar want als de motor goed warm is en ik sta voor het stop licht en heb dus de koppeling in dan voel ik soms de koppeling er toch op gaan en slaat hij af, dus de drukgroup die is echt op.....kan ook echt niet lang meer duren voordat ie kapot gaat...en toch blijven rijden he!! :)

Dit is trouwens al meer dan een jaar, maar er was mij verteld dat dit een sport koppeling is, dat is het ook en in het begin was het ook alleen als de motor echt echt echt goed warm was. Deze verschijselen komen op den duur wel steeds sneller en nu is het echt na 1 km dan begint het gef*ck al.

Ik kan bijna niet wachten tot het gefixed is >-) ik heb al de kriebels in mijn buik :D

Grtzz
Serge
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het werd tijd, Serge! ;)

Succes met de grote uitgave... I know how you feel. :)
Tazzman

Breng je hem naar Cannonball? :)
Merijn
Über-Spammer

Zo ja, zeg dan effe dat je op mijn advies bent gekomen... ;)
Serge1916V

hahahaha,

Nee ik heb de versnellingsbak(met drukgroep+koppeling) van Ploegah gekocht(die is een half jaar geleden als revisiebak door hem gekocht) en heb maar gelijk een nieuwe drukgroup met koppeling gekocht, kon er gelukkig met korting aankomen. Het is een Valeo koppeling +drukgroup + lager is dit goed ? weet iemand dit ?

Het werd inderdaad tijd ja.... :)
Merijn
Über-Spammer

Ja, Valeo is goed spul! Niks mis mee...
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Serge, Valeo is zeker goed, heb ik er ook ingezet bij 150.000km en nu met 195.000km nog goed.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Abel
Über-Spammer

valeo gebruikt renault zelf ;)
Bart V

Serge, ging je nou ook wat aan je blok doen????

Gr Bart
Serge1916V

Gelukkig...ik vond de nam Valeo ook wel goed klinken :p

Het blok loopt eigenlijk wel goed, in ieder geval lekt het niet alleen die stomme krukas kering soms een druppel maargoed...en de klepstoters die tikken maar verder verbruikt ie geen olie dus lijkt me nog OKE. heb vorig jaar een nieuwe koppaking op gezet en kleprubbers en zuigerveren en drijfstanglagers. Dus ik hoop er nog ff mee te kunnen rijden, als het blok gaar is dan kan ik hoop ik wel ergens een goed blok vandaag halen....goed zoeken op http://www.rtc.com ;)
canonballman

Valeo wordt inderdaad ook gebruikt als eerste montage bij Reno. Goed spul, net als bijv. Sachs.

AP is niks, dat weet ik. Luk heb ik van gehoord ook.
Serge1916V

Zooo vanmorgen de auto weggebracht zodat eindelijk de versnellingsbak erop kan en eindelijk die koppeling en drukgroup vervangen word :)
En remblokken.......
Vraag ik zo wanneer hij denkt dit af te hebben, zegt ie begin volgende week :-* dit is niet grappig

Dus dat word dit weekend rondcrossen in de AX van me pa :p
Merijn
Über-Spammer

hehe... Had je serieus gedacht dat ie morgen of zaterdag al klaar zou zijn? Als hij een beetje secuur werkt en zich niet helemaal de pleuris werkt dan mag je hopen dat ie maandag klaar is! :)
hitman

sorry dat ik het zeg,maar zo'n koppeling en drukgroep moet je volgens mij wel in 1 dag kunnen vervangen hoor.desnoods zaterdag ochtend er nog ff bij
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Merijn
Über-Spammer

Bij een 19 misschien wel, dat weet ik nie, maar bij een Clio 16v is het een heel ander verhaal. Ruimte? Wat is dat? :)
Merijn
Über-Spammer

De bak moet overigens ook vervangen worden, Tom...
hitman

is toch hetzelfde.deze moet er toch achterheen
mijn clio zegt pssssjjt

Merijn
Über-Spammer

Dat is ook zo... Maareh, ik heb er geen verstand van! :) Als ik het zou moeten doen, dan was je je auto minstens een week kwijt! :)
Serge1916V

Als ik zelf een brug zou hebben dan had ik het binnen 1 dag klaar gehad. En ik heb het nog nooit eraf gehaald hehehe :lol: Maar ik ben ook zoiemand waar het altijd ff snel erop moet komen te zitten :D

Maar ik heb geen brug...dus dan houdt het snel op...want ik ga dit echt niet buiten op straat lopen doen.

Ik d8 dat ie vrijdag middag wel klaar zou zijn...had ik gehoopt :p maar 1 weekend kan ik wel zonder....moet wel 8)

Was het maar maandag of dinsdag............
Merijn
Über-Spammer

Troost je, ik zit al dik 2 weken zonder mijn Willi... :(
GTT__Geert

en ik al 2 weken zonder mijn GTT'tje :(

Maar er is ook hoop voor ons, dat het binnenkort weer helemaal in orde is!

Dan zijn er binnenkort weer 3 renaults rijdend :D
don't be a fool, wrap your tool
Merijn
Über-Spammer

Zaterdag, anders maandag is ie weer rijdbaar, maar nog niet klaar. Komt wel goed... Eerst effe sparen!
Bart V

Mja, en als je na een week rondgecrossed te hebben in een AX weer in je 19 stapt die weer helemaal perfect is, ga je hem nog meer waarderen dan je al deed. Dan merk je weer even hoe goed dat rijd he :p

Gr Bart
Serge1916V

Dat klopt wel ja, had ik vorig jaar ook toen ie voor de APK weg moest. Toen ik de auto weer terug had stapte ik in en WOOOOWWW >-) :D :p

Dan merk je toch wel dat dit een goede comfortabele middenklasser is :)
Tazzman

19 16V - een betere prijs/prestatie verhouding kan ik me echt niet voorstellen.
Serge1916V

Daar zit idd wel wat in ja :)

De 19 rijders weten het wel ;)
Echt fijne auto's
RO 16v

hitman schreef:sorry dat ik het zeg,maar zo'n koppeling en drukgroep moet je volgens mij wel in 1 dag kunnen vervangen hoor.desnoods zaterdag ochtend er nog ff bij
8 a 9 uutjes bij een Clio en dan werk ik langzaam en dat voor een ex-meubelmaker. :)
Merijn
Über-Spammer

Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat jij weet hoe het zit en waar je op moet letten. Als een VW-monteur voor de eerste keer een Renault-bak, koppeling en drukgroep moet vervangen dan zal hij ook wel rare dingen tegen komen, als komt het allemaal op hetzelfde neer.
Tazzman

Serge1916V schreef:Daar zit idd wel wat in ja :)

Echt fijne auto's
Zekers.. kijk maar naar de uitrusting (in mijn geval electrische ramen + spiegels + schuifdak, heerlijke stoelen), de ruimte (achterin zit men ook prima en de kofferruimte is flink te noemen) en dan ook naar het vermogen (137 pk op iets meer dan 1000 kg, top van 212 km/uur) ..

en dan ga je naar de prijs kijken.. Een 19 16V is veel goedkoper dan een Clio 16V van dezelfde leeftijd. Natuurlijk is een Clio misschien mooier om te zien en spreekt een groter publiek aan, maar lelijk vind ik de 19 echt niet.

En is een '91 Clio 16V zoveel anders dan een '91 R19 16V? :) Hij is wel 2000 euro duurder ongeveer. :D
hitman

Merijn schreef:Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat jij weet hoe het zit en waar je op moet letten. Als een VW-monteur voor de eerste keer een Renault-bak, koppeling en drukgroep moet vervangen dan zal hij ook wel rare dingen tegen komen, als komt het allemaal op hetzelfde neer.
doel je nu op mij??? :lol: :lol:
mijn clio zegt pssssjjt

Merijn
Über-Spammer

Nee, was zomaar een voorbeeld! :)
marcel16v

Tazzman schreef:

Echt fijne auto's
Natuurlijk is een Clio misschien mooier om te zien en spreekt een groter publiek aan, maar lelijk vind ik de 19 echt niet.:D
Is alleen maar in het voordeel van de 19 16v rijder, worden er tenminste niet allerlei spoilers en troep op de auto geplakt door gasten die alleen maar snel willen rijden en niks doen om de auto goed te onderhouden.
Tazzman

Een 19 16V moet gewoon origineel blijven vind ik zelf dan hoor.. andere velgen of misschien een mooi leder interieur :D .. dat vind ik gewoon mooi. Maar ik zie af en toe van die body kits, nee dat echt. niet voor mij.
hitman

marcel16v schreef:
Tazzman schreef:

Echt fijne auto's
Natuurlijk is een Clio misschien mooier om te zien en spreekt een groter publiek aan, maar lelijk vind ik de 19 echt niet.:D
Is alleen maar in het voordeel van de 19 16v rijder, worden er tenminste niet allerlei spoilers en troep op de auto geplakt door gasten die alleen maar snel willen rijden en niks doen om de auto goed te onderhouden.
edit: had niet goed gelezen sorry....zal me commentaar voor me houden :wink:
mijn clio zegt pssssjjt

Bart V

Tazzman schreef:Een 19 16V moet gewoon origineel blijven vind ik zelf dan hoor.. andere velgen of misschien een mooi leder interieur :D .. dat vind ik gewoon mooi. Maar ik zie af en toe van die body kits, nee dat echt. niet voor mij.
Over smaak valt niet te twisten, maar 16 of 17 inch wielen met een verlagingssetje maken hem toch wel een stuk mooier.

Gr Bart
Plaats reactie