[Clio]bumperbevestiging kapot=>vernieuwen??

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Ik heb een tijdje geleden een andere achterbumper gekocht, maar daar is aan de bestuurderskant de zijophanging van kaduuk. Dat platicen gedeelte is gebroken en nou heeft de vorige eigenaar er een metalen stripje overheen gezet, maar het sluit me nog niet helemaal mooi genoeg. Heb al zitten denken hoe ik dit op kan lossen en kan op twee dingen komen.

1. Nieuw plastic ophanggeval bestellen bij renault(weet niet of die uberhaupt kan), maar dan zit ik met het probeem hoe ik dit aan de bumper krijg, want wat er nu opzit zit vastgesmolten.

2. Het kapotte deel eraf halen en om de oude asjes zelf van plastic (godver, kan t woord niet vinden.... :( jaja: polyester :) ) een nieuw ophangpunt maken. Leuke oplossing, maar niet echt simpel denk ik zo.

Wie helpt me uit de brand met goede ideeen/tips?
Mrtn
Car: R5GTT

knal d'r is een foto bij :)

ken je dat ophangpunt dan niet zoals bij een 5 losschroeven en vervangen door een ander?
Mrtn = Maarten
Haas

zal kijken of ik een foto kan maken van mijn oude bumper, de kapotte zeg maar zit er nu op en die ga ik er niet af halen, hij zit net mooi recht :D

Volgens mij kun je die dingen niet schroeven. Heb zijn zeg maar asjes waar de ophanging overheen zit en dan vastgesmolten of hoe noem je dat. Zeg maar soort bovenkant van een popnagel alleen dan van plastic...Je zult me wel niet snappen, maar toch...kijk vd week ff of ik een foto kan maken...
Tom
Moderator
Car: MB

als dat vastgesmolten zit dan is de kans denk ik heeeeeeeeeel klein dat je dat los kunt bestellen. Mischien kun je op de sloop een hoekje van een bumper scoren (schade) waar dat ding op zit. daarna met een vlammetje bij jou erop smelten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Vast zetten met een tie rap. bij mij is er ook een hoekje afgebroken en door er ff een gaatje in te boren en vast te zetten met een tyrap is er niets meer van te zien. Alleen is het ff pielen om het de volgende keer weer goed te krijgen, maar het kan makkelijk.

Anders kijk morgen ff bij mij kan je het zien.

Gr.Frits
Haas

Denk niet dat dat bij mij gaat lukken, want die hele ophanging van mij ligt aan diggelen, zal wel op de sloop gebeurt zijn, zijn ze niet altijd even netjes...maar goed, ik kijk morgen wel ff bij jou :D
Haas

zoals beloofde de foto's:

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwCvBNMW ... 3151851380[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwDnAtQW ... 3156453358[/img]

Het gat zoals t er nu zit...:(

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAC0BNsX ... 4161125745[/img]

De bevestiging die dus kapot is. NB: deze kant is goed, zo hoort t te zijn. Aan de andere kant is het witte gedeelte afgebroken...
RO 16v

Die witte steunen zien er naar uit dat het hard plastic is, dan kan je gewoon wat gaan knoeien met polyester.
Haas

kan ik het gedeelte in de cirkel zeg maar er dan het beste uitbreken en dan daar een nieuw polyester gedeelte inmaken of het hele geval eraf en dan met polyester kloten?
RO 16v

Komt er een bout in???? of iets anders

Heb je geen foto van de andere kant die nog heel is???
Haas

RO 16v schreef:Komt er een bout in???? of iets anders

Heb je geen foto van de andere kant die nog heel is???
lol...deze kant is nog heel :D

in die cirkel zie je een gat. Daar schuif je zo'n klemmetje overheen met aan de ene kant een gat en de andere kant schroefdraad. De schroef komt dan door je auto (binnenkant schutbord) door het klemmetje en dus door het gat in het midden van de cirkel...

T*ring, dit moeilijk uitleggen...:(
RO 16v

Het pennetje heb je dus nog.

Eigenlijk zou je in het pennetje een paar hele kleine gaatjes moeten boren, dan kleine stukjes ijzerdraad er doorheen doen en dan het hele zaakie goed vol douwen met polyester(het pennetje op het witte plaatje), ijzerdraadjes zijn ervoor om extra hechting te krijgen.
Haas

zat er ook aan de denken om het gedeelte in de cirkel wat nu dus kapotgebroken is, vol te gooien met polyester en er dan een bout in de maken met de kop in de polyester. De bout zit dan dus aan de bumper en moet je dus als de bumper erop zit geen bout in de bumper draaien, maar een moer op de bout van de bumper zeg maar....snap?
Alleen is het polyester sterk genoeg om de bout vast te houden zeg maar en om ervoor te zorgen dat het niet kapotbreekt als je de moer aandraait? Heb nog nooit met polyester gewerkt, vandaar...
RO 16v

Polyester kan heel wat hebben en om het nog meer te versterken kan je zo'n matje helemaal klein knippen en dat er ook doorheen doen.

Maar je idee is goed en het zou wel houden.
Haas

Denk dat ik dat maar eens ga proberen. Alleen ff paar vraagies: waar haal je bestanddelen voor polyester?
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

bij de betere do it your fuckin' self zaken wel :)

en auto materiaal zaken :D
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Plaats reactie