Wie kan me vertellen of een originele 5 GTT (phase 2) uitlaat ook geschikt is voor een 5 GTX / Baccara?
Alvast bedankt.
Past uitlaat 5 GTT onder GTX / Baccara?
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
alvani schreef:Wie kan me vertellen of een originele 5 GTT (phase 2) uitlaat ook geschikt is voor een 5 GTX / Baccara?
Alvast bedankt.
Jep dat past. Mijn vriendin heeft een gtt uitlaad onder een r5 1.1tl en dat geeft echt een bruut geluid. Of het goed is weet ik niet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Een GTX/Baccara heeft een F-motor, geen C-motor. Alle motoren in de 5, behalve de 1.7 en diesel, zijn een C-motor.
Volgens mij is de aansluiting van de einddemper anders. Maar als je de hele uitlaat hebt, zou het moeten passen. Zeker met een brug en lasapparaat
Volgens mij is de aansluiting van de einddemper anders. Maar als je de hele uitlaat hebt, zou het moeten passen. Zeker met een brug en lasapparaat

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
einddemper van remus past zeker
alleen ff het rondinkje in je bumper zagen
alleen ff het rondinkje in je bumper zagen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
dat hoeft geen eens, de bumper van een 'normale' 5, dus geen GTT eindigt wat hoger. Alles past er dus gewoon onder zonder dingen aan te passen.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:einddemper van remus past zeker
alleen ff het rondinkje in je bumper zagen
Onder m'n witte (van origine een 1.1 SL) zit een Peco van een GTT, paste zonder problemen

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Bruut geluid uit een standaard GTT uitlaat?Edwin5gtt (Punttang) schreef:alvani schreef:Wie kan me vertellen of een originele 5 GTT (phase 2) uitlaat ook geschikt is voor een 5 GTX / Baccara?
Alvast bedankt.
Jep dat past. Mijn vriendin heeft een gtt uitlaad onder een r5 1.1tl en dat geeft echt een bruut geluid. Of het goed is weet ik niet.
Anyway,ik heb nog een goeie middendemper liggen mocht je interesse hebben
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
Wat ik me al een tijdje afvraag...
Hoe zijn die motorcode's opgebouwd?
Ik neem aan dat de C motoren de Cléon fonté motoren zijn. Ik weet ook dat er Billancourt motoren zijn, maar in die tijd gebruikten ze nog hele andere code's voor de motoren. Zo is bv. de 850cc r4 billancourt motor, het type 800 en de 1108cc r4 cléon motor het type 688. Naderhand zijn die code's dus blijkbaar veranderd.
Of heb ik het helemaal mis en is de GTT motor in basis helemaal geen cléon motortje?
Hoe zijn die motorcode's opgebouwd?
Ik neem aan dat de C motoren de Cléon fonté motoren zijn. Ik weet ook dat er Billancourt motoren zijn, maar in die tijd gebruikten ze nog hele andere code's voor de motoren. Zo is bv. de 850cc r4 billancourt motor, het type 800 en de 1108cc r4 cléon motor het type 688. Naderhand zijn die code's dus blijkbaar veranderd.
Of heb ik het helemaal mis en is de GTT motor in basis helemaal geen cléon motortje?
Ohw...?da-goof schreef:Wat ik me al een tijdje afvraag...
Hoe zijn die motorcode's opgebouwd?
Ik neem aan dat de C motoren de Cléon fonté motoren zijn. Ik weet ook dat er Billancourt motoren zijn, maar in die tijd gebruikten ze nog hele andere code's voor de motoren. Zo is bv. de 850cc r4 billancourt motor, het type 800 en de 1108cc r4 cléon motor het type 688. Naderhand zijn die code's dus blijkbaar veranderd.
Of heb ik het helemaal mis en is de GTT motor in basis helemaal geen cléon motortje?
Zover heb ik nooit nagedacht achter de codes

Mrtn = Maarten
* overview of all Renault 4 stroke petrol engines of the last 15-20 years
* Renault models they were used in
* note: Turbo engines usually don't have a specific code
code [cm³] Valves inj.type power[PS] torque[Nm] used in
B1A 782 8V carb 34 52 R4, R5
B1B 845 8V carb 36 56 R4, R5
C1C 956 8V carb 44 63 R4, R5
D7D 999 8V MPI 55 85 Twingo, Clio B
D4D 999 16V MPI 60 96 Twingo
C1E 1108 8V carb 48 79 R5
E7F 1171 8V SPI 55 83 Clio
D7F 1149 8V MPI 60 93 Twingo, Clio
D4F 1149 16V MPI 75 105 Twingo, Clio 2
C1G 1239 8V carb 42 82 R5, Rapid, R19
C2G 1239 8V carb 64 94 R5 TS
C3G 1239 8V SPI 55 90 Twingo
C1J 1397 8V carb 60 100 R5, R19
C1J-788 1397 8V carb 115 165 R5, R9, R11 (Turbo)
C2J 1397 8V carb 72 104 R5, R19
C3J 1390 8V SPI 58 101 R5, R19
E6J 1390 8V carb 80 Clio, R19
E7J 1390 8V SPI 75 107 Clio, R19, Megane 1+2
K4J 1390 16V MPI 98 127 Megane 2
C3L 1565 8V SPI 75 131 Clio
A5L-727 1565 8V carb 125 181 R18 Turbo, Fuego Turbo
K7M 1598 8V MPI 75 130 Megane
K7M 1598 8V MPI 90 137 Megane, Clio 2
K4M 1598 16V MPI 107 148 Clio 2, Megane 2, Laguna 2
A2M 1647 8V carb 73 123 R18 GTL, Fuego, R20
A6M 1647 8V carb 96 125 R18 GTS, Fuego, R20
F2N 1721 8V carb 87 132 R19
F3N-L740 1721 8V SPI 73 127 R19, R21
F3N-L741 1721 8V MPI 90 140 R19, R21
F7P 1764 16V MPI 135 158 Clio, R19
F3P 1794 8V SPI 90 142 Clio, R19, Laguna
F3P 1794 8V MPI 109 160 Clio, R19
F4P 1783 16V MPI 120 165 Laguna 2
N7Q 1948 16V MPI 140 182 Laguna, Safrane(Volvo engine)
J5R 1998 8V carb 80 Master
J6R 1995 8V carb 109 123 R21, R25, Fuego
J7R-750 1995 8V MPI 115 167 R21, R25
J7R-752 1995 8V MPI 174 175 R21 Turbo
J7R-720 1995 12V MPI 134 174 R21
F3R 1998 8V MPI 115 168 Laguna, Megane, Espace
F6R 1998 8V carb 110 163 R21, R25
F4R 1998 16V MPI 139 188 Scenic, Espace
F5R 1998 16V IDE 147 195 Megane 2
F7R 1998 16V MPI 150 186 Clio Williams, Spider, Megane
F4R-370 1998 16V MPI 170 200 Clio 2 Sport 2.0
J7T 2165 8V MPI 107 170 R21, R25, Safrane, Espace
J7T-720 2165 12V MPI 137 182 Safrane
F3N-L740 engine, used in a wide range of models
engine nomenclature:
* first letter:engine type
B grey cast block, camshaft on side, timing chain, parallel flow head, wet movement liners, three crankshaft bearings
C Cleon enginegrey cast block, camshaft on side, timing chain, parallel flow head, wet movement liners, five crankshaft bearings
D grey cast block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head, wet movement liners
E Energy enginegrey cast block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head, wet movement liners
F grey cast block, overhead camshaft(s), timing belt, crossflow head (not all), dry movement liners
J aluminium block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head
K aluminium block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head
N Volvo engines2.0l 16V (4 cyl.) and 2.5l 20V (5 cyl.)
* second letter:type of fuel injection
1 single carburetor
2 valves in row side by sidecarburetor or single-point injection
3 valves in row side by sideinjection
5 direct fuel injection
6 two stream carburetor
7 hemisphere burning roomsinjection
8 Diesel engine
* third letter:capacity
A 0 - 800
B 801 - 900
C 901 - 975
D 976 - 1050
E 1051 - 1125
F 1126 - 1200
G 1201 - 1275
H 1276 - 1350
J 1351 - 1425
K 1426 - 1500
L 1501 - 1575
M 1576 - 1650
N 1651 - 1750
P 1751 - 1850
Q 1851 - 1950
R 1951 - 2050
T 2051 - 2300
U 2301 - 2500
V 2501 - 2700
W 2701 - 2900
X 2901 - 3000
The engines can be identified by a small plate that is fitted to the engine somewhere in the engine compartment.
* Renault models they were used in
* note: Turbo engines usually don't have a specific code
code [cm³] Valves inj.type power[PS] torque[Nm] used in
B1A 782 8V carb 34 52 R4, R5
B1B 845 8V carb 36 56 R4, R5
C1C 956 8V carb 44 63 R4, R5
D7D 999 8V MPI 55 85 Twingo, Clio B
D4D 999 16V MPI 60 96 Twingo
C1E 1108 8V carb 48 79 R5
E7F 1171 8V SPI 55 83 Clio
D7F 1149 8V MPI 60 93 Twingo, Clio
D4F 1149 16V MPI 75 105 Twingo, Clio 2
C1G 1239 8V carb 42 82 R5, Rapid, R19
C2G 1239 8V carb 64 94 R5 TS
C3G 1239 8V SPI 55 90 Twingo
C1J 1397 8V carb 60 100 R5, R19
C1J-788 1397 8V carb 115 165 R5, R9, R11 (Turbo)
C2J 1397 8V carb 72 104 R5, R19
C3J 1390 8V SPI 58 101 R5, R19
E6J 1390 8V carb 80 Clio, R19
E7J 1390 8V SPI 75 107 Clio, R19, Megane 1+2
K4J 1390 16V MPI 98 127 Megane 2
C3L 1565 8V SPI 75 131 Clio
A5L-727 1565 8V carb 125 181 R18 Turbo, Fuego Turbo
K7M 1598 8V MPI 75 130 Megane
K7M 1598 8V MPI 90 137 Megane, Clio 2
K4M 1598 16V MPI 107 148 Clio 2, Megane 2, Laguna 2
A2M 1647 8V carb 73 123 R18 GTL, Fuego, R20
A6M 1647 8V carb 96 125 R18 GTS, Fuego, R20
F2N 1721 8V carb 87 132 R19
F3N-L740 1721 8V SPI 73 127 R19, R21
F3N-L741 1721 8V MPI 90 140 R19, R21
F7P 1764 16V MPI 135 158 Clio, R19
F3P 1794 8V SPI 90 142 Clio, R19, Laguna
F3P 1794 8V MPI 109 160 Clio, R19
F4P 1783 16V MPI 120 165 Laguna 2
N7Q 1948 16V MPI 140 182 Laguna, Safrane(Volvo engine)
J5R 1998 8V carb 80 Master
J6R 1995 8V carb 109 123 R21, R25, Fuego
J7R-750 1995 8V MPI 115 167 R21, R25
J7R-752 1995 8V MPI 174 175 R21 Turbo
J7R-720 1995 12V MPI 134 174 R21
F3R 1998 8V MPI 115 168 Laguna, Megane, Espace
F6R 1998 8V carb 110 163 R21, R25
F4R 1998 16V MPI 139 188 Scenic, Espace
F5R 1998 16V IDE 147 195 Megane 2
F7R 1998 16V MPI 150 186 Clio Williams, Spider, Megane
F4R-370 1998 16V MPI 170 200 Clio 2 Sport 2.0
J7T 2165 8V MPI 107 170 R21, R25, Safrane, Espace
J7T-720 2165 12V MPI 137 182 Safrane
F3N-L740 engine, used in a wide range of models
engine nomenclature:
* first letter:engine type
B grey cast block, camshaft on side, timing chain, parallel flow head, wet movement liners, three crankshaft bearings
C Cleon enginegrey cast block, camshaft on side, timing chain, parallel flow head, wet movement liners, five crankshaft bearings
D grey cast block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head, wet movement liners
E Energy enginegrey cast block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head, wet movement liners
F grey cast block, overhead camshaft(s), timing belt, crossflow head (not all), dry movement liners
J aluminium block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head
K aluminium block, overhead camshaft, timing belt, crossflow head
N Volvo engines2.0l 16V (4 cyl.) and 2.5l 20V (5 cyl.)
* second letter:type of fuel injection
1 single carburetor
2 valves in row side by sidecarburetor or single-point injection
3 valves in row side by sideinjection
5 direct fuel injection
6 two stream carburetor
7 hemisphere burning roomsinjection
8 Diesel engine
* third letter:capacity
A 0 - 800
B 801 - 900
C 901 - 975
D 976 - 1050
E 1051 - 1125
F 1126 - 1200
G 1201 - 1275
H 1276 - 1350
J 1351 - 1425
K 1426 - 1500
L 1501 - 1575
M 1576 - 1650
N 1651 - 1750
P 1751 - 1850
Q 1851 - 1950
R 1951 - 2050
T 2051 - 2300
U 2301 - 2500
V 2501 - 2700
W 2701 - 2900
X 2901 - 3000
The engines can be identified by a small plate that is fitted to the engine somewhere in the engine compartment.
Laatst gewijzigd door Haas op wo 11 jun 2003 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Bovenstaande heb ik een keer van een site afgetrokken...
VRAAG: waarom komen er geen spaties boven in de bovenste tabel...met alle motorcodes enz? Staan wel spaties tussen...
VRAAG: waarom komen er geen spaties boven in de bovenste tabel...met alle motorcodes enz? Staan wel spaties tussen...
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
En de J7R 12v is ook in de r25 geleverd.
Misschien wel een goed idee om die lijst aan te vullen en te verbeteren en hier idd een vast plekkie op de site te geven. Is altijd wel makkelijk om ff snel iets op te zoeken. Je zou er zelfs nog een kolommetje achteraan kunnen plakken met uitwisselmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de C1J turbo in een r4
ben ik mee bezig 
Misschien wel een goed idee om die lijst aan te vullen en te verbeteren en hier idd een vast plekkie op de site te geven. Is altijd wel makkelijk om ff snel iets op te zoeken. Je zou er zelfs nog een kolommetje achteraan kunnen plakken met uitwisselmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de C1J turbo in een r4


er staan ook wel wat foutjes in. Niet alle vermogens en koppels kloppen precies en idd, er zijn niet alle modellen vermeld, maar ongeveer klopt het wel...jammer alleen van die spaties...
nee....was bovendien gewoon wordbestand wat ik heb zitten copy/pasten..Johan de clio man schreef:heb je die link van die site nog.
onderweg en succesJohan de clio man schreef:mail mij die dan maar op mijn hotmail adres

Wie kan me vertellen of een originele 5 GTT (phase 2) uitlaat ook geschikt is voor een 5 GTX / Baccara?
Het paste helaas niet. De diameter van m'n spruitstuk is iets groter dan de diameter van de GTT uitlaat. Het is natuurlijk wel passend te maken, en dat gaan we ook zeker doen, maar officieel past het dus niet.
Verder ben ik erachter gekomen dat er drie dempers aan m'n oorspronkelijke uitlaat zitten. Een tussendemper en een einddemper en tussen die twee ook nog een klein dempertje. Is dat niet een beetje teveel van het goede?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
De eerste demper bij jouw Baccara zit op de plek waar de mijne de kat heeft zitten. Dat zal dus wel zo horen, aangezien een kat ook dempt.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)