Motorinbouw 5GTT (Geert)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:D

Misschien is het binnenkort alweer zo ver.. dan kan ik weer in mijn auto stappen en weer lekker gaan rijden :)

Ik ga namelijk als alles volgens plan loopt dit weekend een andere motor inbouwen. Met hulp van Martijn Berk :) moet het helemaal goed gaan komen. Ik heb ook gelijk een nieuwe koppelingsset besteld, want het blok gaat er nu toch uit. Dan is dat ook weer in orde en gaat het vast wel weer een aantal jaren mee 8)

Ik hoop dat Brezan mijn koppeling vandaag binnen heeft want ander moet ik weer langer wachten. Dus hopen maar.

Ik hou jullie op de hoogte!
don't be a fool, wrap your tool
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Als je het ingebouwd heb kan je mij misschien helpen? Ik wil dat namelijk ook gaan doen (in renault 5 express) maar ben helemaal a-technisch...
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou den helden en enschede liggen op 3uur afstand ong van mekaar af :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo moeilijk issut niet, als je er maar de tijd voor neemt.

Ik ben binnenkort ook weer aan de beurt, alleen ik moet even wat dingen van mijn verlanglijst schrappen, ik zit nu al op €3000 ;)

Maargoed goeie ruimte en de goed gereedschap is vereiste #1
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

DoubleYou schreef:Ik wil dat namelijk ook gaan doen (in renault 5 express) maar ben helemaal a-technisch...
Dan houdt het op natuurlijk, het is niet moeilijk, wel veel werk en het is toch wel makkelijk als je weet hoe je een sleutel moet vasthouden :wink:
Mrtn = Maarten
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

Steven (Fiets) schreef:Zo moeilijk issut niet, als je er maar de tijd voor neemt.

Maargoed goeie ruimte en de goed gereedschap is vereiste #1
helemaal gelijk!!
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Mrtn schreef:Dan houdt het op natuurlijk, het is niet moeilijk, wel veel werk en het is toch wel makkelijk als je weet hoe je een sleutel moet vasthouden :wink:
Sleutel?? wat is dat :lol:
don't be a fool, wrap your tool
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

GTT__Geert schreef:
Mrtn schreef:Dan houdt het op natuurlijk, het is niet moeilijk, wel veel werk en het is toch wel makkelijk als je weet hoe je een sleutel moet vasthouden :wink:
Sleutel?? wat is dat :lol:
:lol: :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoe kun je dan uberhaupt auto rijden, als je niet weet wat een sleutel is? :p
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Ik start ook niet, dat doet mijn vriendin altijd.. als ik die toch niet had dan kon ik niet eens rijden :p

Maar ik hoop dat ik Martijn nog kan bereiken dit weekend, anders wordt het moeilijk inbouwen.

Maar ik heb nu een phase1 blok klaarliggen.. maar ik twijfel nog of ik het inlaatspruitstuk van mijn phase 2+carb. ga overzetten... of alleen de carb :) wat denken jullie???
don't be a fool, wrap your tool
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Hoe kun je dan uberhaupt auto rijden, als je niet weet wat een sleutel is? :p
Laguna II, Megan II, Vel Statis ? :lol::lol::lol::lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

weer een nieuw topic?
Immer wieder die verdammte Holländer
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

GTT__Geert schreef:Ik start ook niet, dat doet mijn vriendin altijd.. als ik die toch niet had dan kon ik niet eens rijden :p

Maar ik hoop dat ik Martijn nog kan bereiken dit weekend, anders wordt het moeilijk inbouwen.

Maar ik heb nu een phase1 blok klaarliggen.. maar ik twijfel nog of ik het inlaatspruitstuk van mijn phase 2+carb. ga overzetten... of alleen de carb :) wat denken jullie???
wat is dan het verschil van de inlaatspruitstuk van de phase1 en 2 ??
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

heey , Geert , ik ga vandaag toch maar proberen om het zootje te scannen, dus leeg je mailbox effe want ik zorg er wel voor dat deze uitpuilt haha
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Is goed Jasper.. je kan het gewoon sturen naar g.westerdijk@planet.nl :)
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Turbo Marco schreef:
GTT__Geert schreef:Ik start ook niet, dat doet mijn vriendin altijd.. als ik die toch niet had dan kon ik niet eens rijden :p

Maar ik hoop dat ik Martijn nog kan bereiken dit weekend, anders wordt het moeilijk inbouwen.

Maar ik heb nu een phase1 blok klaarliggen.. maar ik twijfel nog of ik het inlaatspruitstuk van mijn phase 2+carb. ga overzetten... of alleen de carb :) wat denken jullie???
wat is dan het verschil van de inlaatspruitstuk van de phase1 en 2 ??
Ik dacht dat het in dit topic stond:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... ight=phase
don't be a fool, wrap your tool
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Mrtn schreef:
DoubleYou schreef:Ik wil dat namelijk ook gaan doen (in renault 5 express) maar ben helemaal a-technisch...
Dan houdt het op natuurlijk, het is niet moeilijk, wel veel werk en het is toch wel makkelijk als je weet hoe je een sleutel moet vasthouden :wink:
Nou zo erg is het ook weer niet... :)
Laat ik het zo zeggen: ik heb nog nooit onder de motorkap gesleuteld en weet ook niet wat alles precies is... Maar een handboek doet veel goed denk ik. Moet ik er wel een hebben.
Zo erg is het bij mij.
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Nou jongens.. ik heb weer eens wat vragen :)

Ik heb het blok uit mijn moeders auto gehaald en die staat nu mooi in de schuur.

Ik ben nu van plan om het zelf maar te gaan proberen. Als we een beetje voorzichtig doen en met de juiste boeken moet het wel lukken :)

Ik ga het blok uit mijn auto heffen, dus niet eronderuit halen.

Hier de vragen:
1. Ik heb een nieuw koppelingsset besteld, maar hoe vervang ik mijn koppeling i.v.m de drukgroep en alles?? (waar moet ik op letten)

2. Moet ik mijn versnellngsbak er eerst af halen, of kan ik die er mee uit tillen?

3. Hoe haal ik mijn steekassen los.. volgens mij zit er 1 op mijn bak en 1 zit er vast met een pennetje??
don't be a fool, wrap your tool
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

GTT__Geert schreef:
Hier de vragen:


2. Moet ik mijn versnellngsbak er eerst af halen, of kan ik die er mee uit tillen?

3. Hoe haal ik mijn steekassen los.. volgens mij zit er 1 op mijn bak en 1 zit er vast met een pennetje??
als je hem van boven af er uit wil halen dan kan dat met of zonder versnellingsbak. met is iets makkelijker.

ene steeks draai je zo los van de bak en die andere moet eerst zo'n pen uit ja.

suc6
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

de rechter zit vast met een splitpen, deze moet je eruit tikken, laat 'm niet breken, kan je 'm weer gebruiken.

Als de as er weer op moet, moet je even uitkijken, de as kan maar op 1 manier erop, het gat van de splitpen zit dus niet in het midden, eerst even kijken of je er met een dreveltje makkelijk doorheen kan, gaat het niet draai dan je as om (180graden doordraaien :wink: )
Mrtn = Maarten
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

OK.. dat zijn een aantal handige punten..

Ik heb ook goed nieuws.. Martijn heeft binnekort misschien tijd om te helpen, maar zijn collega had hem van het weekend een beetje erg veel werk bezorgt en dat moest hij oplossen..

Ik ben blij dat waarschijnlijk binnenkort de motor er dan toch onder PROFESSIONELE :) begeleiding er in kan

Nu heb ik nog even een vraag, want in mijn blok staat bijna geen olie meer.. Kan het nu zijn dat mijn oliepomp ook geen olie meer aanzuigt??
en hoe kan ik voorkomen dat die naar de kl*te gaat als ik ga starten??
don't be a fool, wrap your tool
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

geert al wat gehoord van de sloop?
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Nee nog niets gehoord van de sloop..

Als ik na dit weekend nog niets heb gehoord, dan ga ik voor jullie bellen :)
don't be a fool, wrap your tool
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

draai je carterpan er even af en kijk dan hoe het er daar onder uit ziet.

als ie geen olie meer aanzuigt dan merk je dat snel genoeg loopt ie zo vast.

maar als je meter het nog doet kun je dat na 2 sec wel zien of ie nog pomt.

suc6
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

GTT__Geert schreef:OK.. dat zijn een aantal handige punten..

Ik heb ook goed nieuws.. Martijn heeft binnekort misschien tijd om te helpen, maar zijn collega had hem van het weekend een beetje erg veel werk bezorgt en dat moest hij oplossen..

Ik ben blij dat waarschijnlijk binnenkort de motor er dan toch onder PROFESSIONELE :) begeleiding er in kan

Nu heb ik nog even een vraag, want in mijn blok staat bijna geen olie meer.. Kan het nu zijn dat mijn oliepomp ook geen olie meer aanzuigt??
en hoe kan ik voorkomen dat die naar de kl*te gaat als ik ga starten??
atijd zorgen dat je olie op pijl is en als je het op safe wilt doen ff de ontsteking er af en aan aantakl seconden starten. zo pompt hij wel weer wat olie rond. otsteking er weer op en gaan.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

GTT__Geert schreef:Nee nog niets gehoord van de sloop..

Als ik na dit weekend nog niets heb gehoord, dan ga ik voor jullie bellen :)
oke tanx :)
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

GTT__Geert schreef:
Turbo Marco schreef:
GTT__Geert schreef:Ik start ook niet, dat doet mijn vriendin altijd.. als ik die toch niet had dan kon ik niet eens rijden :p

Maar ik hoop dat ik Martijn nog kan bereiken dit weekend, anders wordt het moeilijk inbouwen.

Maar ik heb nu een phase1 blok klaarliggen.. maar ik twijfel nog of ik het inlaatspruitstuk van mijn phase 2+carb. ga overzetten... of alleen de carb :) wat denken jullie???
wat is dan het verschil van de inlaatspruitstuk van de phase1 en 2 ??
Ik dacht dat het in dit topic stond:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... ight=phase
Euhh...........das het uitlaatspruitstuk,maar dat bedoel ik niet

inlaatspruitstuk :)
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Ik heb net even gebeld met Brezan met de volgende vraag:

Of zij ook inlaatspruitstukpakking konden leveren.. Nu vertelde deze meneer mij dat er waarschijnlijk helemaal geen pakking tussenzit, omdat het in elkaar valt (iets met konisch ving ik ook nog op :lol: )

Maar klopt dit?? zit er echt geen pakking tussen
(het spruitstuk waar ook de turbo op zit)
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

?? wie o wie kan mij helpen ?? :)
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

niemand? :-*
don't be a fool, wrap your tool
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Zit wel degelijk een pakking tussen. De Brezan kan deze echter niet los leveren. Dan zul je een complete set moeten bestellen inclusief koppakking en dergelijke.

De uilaatspruitpakking en de inlaatspruitstukpakking zijn 1 geheel.
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

je hoeft alleen een spruitstuk pakking te hebben ?

heb ik {nieuw}

pm?

greetz Marco
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

HotShot schreef:Zit wel degelijk een pakking tussen. De Brezan kan deze echter niet los leveren. Dan zul je een complete set moeten bestellen inclusief koppakking en dergelijke.

De uilaatspruitpakking en de inlaatspruitstukpakking zijn 1 geheel.
Dat zei ik dus ook al tegen je geert...
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Eigenwijs he :wink:
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Oh ja.. wat martijn en ik gister nog tegen zijn gekomen is het volgende:

Achter op het blok, waar het spruitstuk overheen gaat stond wat in het blok gegrafeerd :)

Er stond iets van J-10-03 Leonardo. Zegt iemand dit iets?? het kan ook zijn dat dit blok getuned is en dat dit het teken van het bedrijf is.

Hmm misschien weten jullie er meer van :)
don't be a fool, wrap your tool
Plaats reactie