[R5GTT]Uitlaat
-
De turbo zorgt al voor tegendruk en dempt het geluid voor een heel klein deel.
Er bestaan verschillende meningen over en is al vaker besproken op dit forum. Volgens mij was de conclusie altijd dat er na de turbo weinig tot geen tegendruk gewenst is. Demperloze pijp dus.
Klinkt erg leuk zo'n demperloos systeem
en staat ook nog op m'n lange verlanglijst
Er bestaan verschillende meningen over en is al vaker besproken op dit forum. Volgens mij was de conclusie altijd dat er na de turbo weinig tot geen tegendruk gewenst is. Demperloze pijp dus.
Klinkt erg leuk zo'n demperloos systeem

Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
gewoon een compleet open pijp naar achteren dat
vinden je buren ook erg leuk als je s`morgens je
bolide start
bolide start

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Moderator
- Car: MB
ik weet nog goed dat ik mijn open devil net een weekje had. Komt de buurman naar buiten "je bent zeker aan het sparen voor een nieuwe uitlaat jongen" Nou nee, deze is net nieuw. Geweldig 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee man, niet naar achteren. Die uitlaat moet aan de zijkantSteven (Fiets) schreef:Rechte pijp naar achter, zonder dempers
Dan komt het gorgelen en knallen eruit en is zeer gaaf geluid. En de turbo spint iets eerder op.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... depipe.JPG[/img]
There will be plenty of time to rest when your dead
Neeman, gewoon origineel met een Sebring erachter.
Ik heb een echte terminale longkanker patient.
Machtig

Ik heb een echte terminale longkanker patient.
Machtig

Gewoon een "kachelpijp" eronder en klaar is kees, en wat betreft de buren, die zijn er blij mee, horen hun kinderen tenminste mij al vanaf een halve kilometer al aankomen.... hebben ze genoeg tijd om opzij te springen! 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik hoop dat je airco hebt in de 5 . want dit is denk ik echt gas happen .catrinus schreef:Nee man, niet naar achteren. Die uitlaat moet aan de zijkantSteven (Fiets) schreef:Rechte pijp naar achter, zonder dempers
Dan komt het gorgelen en knallen eruit en is zeer gaaf geluid. En de turbo spint iets eerder op.![]()
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... depipe.JPG[/img]
het klinkt wel lekker hard zo dicht bij je oor

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
beter dat je daar geen last van hebt ,
lawaai nee joh das een bruut mooi geluid , toch ?
doet het altijd erug goed in de buurt

je hebt de fans zwaaiend langs de weg staan bedoel je??jochem de haas schreef:beter dat je daar geen last van hebt ,

met of zonder boze blik?

Ik herinner me een toertocht....hitman schreef:wielrenners plagen

-
Kabam!Steven (Fiets) schreef:Landlopers in duistland zijn er minder gecharmeerd van, zeker als er per ongeluk met het contact gerommeld wordt

Leuke knallen maar ik durf het niet te doen, ben bang dat er dan wat kapot gaat.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
catrinus schreef:Veel mensen hebben nu last van hun nek gekregen. Elke keer als ik eraan kom rijden zie je de hoofden al draaien. En parkeergarages = big fun
Geen problemen bij APK dan?
Anders zou ik zeggen voor mezelf: "It's worth trying"

Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
-
- Contacteer:
ja dat vraag ik me ook af gooien jullie met de apk er allemaal weer een andere uitlaat onder?
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Die van mij klinkt dan nog niet zo hard, mn diesel is dan nog niet optimaal opgewarmd...mark 5t schreef:gewoon een compleet open pijp naar achteren dat
bolide start

Maar ja met open-air filter klinkt het toch altijd beter dan zonder dat filter

dit bedoel ik dus !!!!
lekker open systeem!!!
bij de apk geen enkel probleem de enige eis die er
aan een auto uitlaat gesteld word is dat ie gasdicht
moet zijn van voor tot achter.
sidepijp weet ik niet of dat is toegestaan.
lekker open systeem!!!
bij de apk geen enkel probleem de enige eis die er
aan een auto uitlaat gesteld word is dat ie gasdicht
moet zijn van voor tot achter.
sidepijp weet ik niet of dat is toegestaan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
-
- Contacteer:
ja bij mijn 5GTE staat een u9 op mijn papieren dus ik moet wel een kat hebben maar als ik vanaf mijn kat een pijp heb mag dat gewoon met de keuring?
er was iets met een sidepipe wat betreft de APK volgens mij , maar dat weet ik niet meer...
Kent iemand de Bonedijkestraat in Vlissingen ??Chrisv schreef:Kabam!Steven (Fiets) schreef:Landlopers in duistland zijn er minder gecharmeerd van, zeker als er per ongeluk met het contact gerommeld wordt
Leuke knallen maar ik durf het niet te doen, ben bang dat er dan wat kapot gaat.
Heb het een keer gedaan daar

Gebeurt vaker daar, maar ja een R5GTT schiet niet

Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
Jouw 5 is oud genoeg om zonder kat te rijden. U9 boeit nix, de kat mag er gewoon onderuit. Neem aan dat ie sowieso van voor '90 is?Hooliead schreef:ja bij mijn 5GTE staat een u9 op mijn papieren dus ik moet wel een kat hebben maar als ik vanaf mijn kat een pijp heb mag dat gewoon met de keuring?
Dacht dat het officieel niet mag, geluid, uitstekende delen, iets in die richting.~Haas~ schreef:er was iets met een sidepipe wat betreft de APK volgens mij , maar dat weet ik niet meer...
geluid maakt voor de apk geen flaus aus 

Immer wieder die verdammte Holländer
staat me echter iets van bij dat de uitlaat achter de achterbrug moest eindigen? Net zoals dat de uitlaat luchtdicht moet zijn. Dit is volgens mij om te voorkomen dat er uitlaatgassen de auto binnentreden...
-
- Contacteer:
weet je dat zeker? ik ben toch echt van idee als er een U9 op de papieren staat dat een kat verplicht is. en ja hij is van 88 en in 95 ingevoerd maar denk niet dat dat iets van doen heeft met het wel of niete moeten hebben van een katRiël schreef:Jouw 5 is oud genoeg om zonder kat te rijden. U9 boeit nix, de kat mag er gewoon onderuit. Neem aan dat ie sowieso van voor '90 is?Hooliead schreef:ja bij mijn 5GTE staat een u9 op mijn papieren dus ik moet wel een kat hebben maar als ik vanaf mijn kat een pijp heb mag dat gewoon met de keuring?
Dacht dat het officieel niet mag, geluid, uitstekende delen, iets in die richting.~Haas~ schreef:er was iets met een sidepipe wat betreft de APK volgens mij , maar dat weet ik niet meer...
Als er U9 op de papieren staat ben je verplicht een kat te hebben, sidepipe mag ook als ie maar gas dicht is, bij de apk letten ze niet op het geluid, daar is de politie voor.Hooliead schreef:weet je dat zeker? ik ben toch echt van idee als er een U9 op de papieren staat dat een kat verplicht is. en ja hij is van 88 en in 95 ingevoerd maar denk niet dat dat iets van doen heeft met het wel of niete moeten hebben van een katRiël schreef:Jouw 5 is oud genoeg om zonder kat te rijden. U9 boeit nix, de kat mag er gewoon onderuit. Neem aan dat ie sowieso van voor '90 is?Hooliead schreef:ja bij mijn 5GTE staat een u9 op mijn papieren dus ik moet wel een kat hebben maar als ik vanaf mijn kat een pijp heb mag dat gewoon met de keuring?
ok, is het APK-Sidepipe verhaal ook weer duidelijk
Misschien wel iets voor de clio 

-
Letten ze niet op de uitlaatgassen met de APK? Of praat ik nu onzin?
Ik wil namelijk een demperloze tussen(demper) hebben, maar kom ik daarmee door de APK? Het is een RSI uit '93.
Stephan.
Ik wil namelijk een demperloze tussen(demper) hebben, maar kom ik daarmee door de APK? Het is een RSI uit '93.
Stephan.