Twingo motorisch TUNEN

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
DJ-Jasper

Heb de site al een beetje afgezocht, maar kan niet echt iets vinden over het tunen van een Twingo, motorisch dan.

Wil graag weten wat er zo allemaal aan gedaan kan worden. In een 1.2 valt niet veel te veranden denk ik?

Een GTT blok is natuurlijk een optie, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden?

Een turbokitje bijvoorbeeld? Maar wat zijn daar de kosten van? En is het verstandig? Ik denk er serieus over na om hem een beetje te tunen, dus wie kan mij helpen?!

Het gaat om deze Twingo:

http://www.bobklein.nl/trip/jasper1.JPG
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

aan een turbo kit ben je zo een paar 1000 euro kwijt ik weet niet of je dat er voor over hebt. Misschien kan je dan toch beter een gtt motor over zetten.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

een vraagje neem jij nog skirts wat ik vin dat neon licht wel vet maar het is jammer dat je het ziet zitten snap je wat ik bedoel?

[img]http://www.bobklein.nl/trip/jasper1.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Patrick RS op za 7 jun 2003 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Look een ufo has landed! :D
DJ-Jasper

Ja, die komen zeker, incl. bumpers. Ben van plan ze bij Cartrend te halen, in september staan ze op de planning.

Maar wat nu, motorisch tunen, ik wil gewoon harder, wie kan mij helpen?!?!?!
Renault Twingo
Remco_Rs
Contacteer:

1.4 gt turbo blokkie erin,,schijnt niet zoveel werk te zijn
DJ-Jasper

ZERO-X schreef:1.4 gt turbo blokkie erin,,schijnt niet zoveel werk te zijn
En de kosten hiervan zijn?
Renault Twingo
Remco_Rs
Contacteer:

Ja daar zal je dan eff navraag over doen,,laten we het zo zeggen,stel je doet dat ,Volgens mij is het dan verstandiger om een complete 5 gtt erbij te kopen en daar alles van over te zetten..Dan weet je zeker dat je alles hebt ,,,Vraag TWINGOTURBO eens
DJ-Jasper

Thanx, maar ik denk dat ik dan toch voor het turbokitje ga. Lig eraan wat het verschil is qua kosten en qua power in vergelijking met het inbouwen van een GTT blok
Renault Twingo
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Williams-blok zou ook moeten passen! :D
Remco_Rs
Contacteer:

Nou kwa power heb je natuurlijk veel meer aan een 1.4 turbo ,,dan een 1.2turbo..En voor het gtt blokkie zijn zeer veel dingen te koop...En volgens mij heb ik ergens gelezen dat je met een turbi kitje op een twingo blokkie ongeveer 95 pk moet krijgen Geloof ik
RO 16v

Merijn schreef:Williams-blok zou ook moeten passen! :D
Ik kan je vertellen dat het past net zoals een Megane blok en een 16V blok.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

ow ja, dat was het! ;)
DJ-Jasper

Gaaf, 95 pk loopt wel in een Twingo dacht ik zo.
Ander blok is ook tof, maar wat zijn de kosten hiervan? En wie kan het monteren en rijklaar maken, net als met de turbokit?
Renault Twingo
Nick (germanstyle)

DJ-Jasper schreef:Ja, die komen zeker, incl. bumpers. Ben van plan ze bij Cartrend te halen, in september staan ze op de planning.

Kom je ze dan wel ophalen, dan kunnen we nog ff een praatje maken. Ik werk er namelijk vanaf september :wink: :D 8)
twingoturbo

Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met JL-tuning. Die kan je altijd wel op weg helpen. Verschil tussen 'n kitje op je 1.2 blok en 'n 1.4 gtt blok is groot. Ten eerste de betrouwbaarheid en ten tweede de prijs. Zo'n turbokitje kost ook 'n hoop centen en je krijgt maar 30 tot 40 pk erbij. Dit is uiteraard 'n hele hoop, maar in vergelijking met de prijs van 'n goed gtt blok zit je beter. Alleen veel aanpassen is wel nodig.
Steven
Car: M536

En voor een GTT blok is alles nog relatief goedkoop te krijgen.
Panoramix

We hebben nog wel een 2.5L V6 turbo blok liggen: past dat ook? :)
Anonymous

Panoramix schreef:
We hebben nog wel een 2.5L V6 turbo blok liggen: past dat ook? :)
Euhh... Dan rookt die nog in zijn 4e :D
DJ-Jasper

Nick (germanstyle) schreef:
DJ-Jasper schreef:Ja, die komen zeker, incl. bumpers. Ben van plan ze bij Cartrend te halen, in september staan ze op de planning.

Kom je ze dan wel ophalen, dan kunnen we nog ff een praatje maken. Ik werk er namelijk vanaf september :wink: :D 8)
Tuurlijk, als we wat korting kunnen regelen, jij zegt dan gewoon dat je een klant hebt geregeld :)
Renault Twingo
DJ-Jasper

twingoturbo schreef:Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met JL-tuning. Die kan je altijd wel op weg helpen. Verschil tussen 'n kitje op je 1.2 blok en 'n 1.4 gtt blok is groot. Ten eerste de betrouwbaarheid en ten tweede de prijs. Zo'n turbokitje kost ook 'n hoop centen en je krijgt maar 30 tot 40 pk erbij. Dit is uiteraard 'n hele hoop, maar in vergelijking met de prijs van 'n goed gtt blok zit je beter. Alleen veel aanpassen is wel nodig.
Thanx, ik zal contact met hen opnemen. In ieder geval bedankt. Ik ben wel weer een stuk wijzer!
Renault Twingo
Twingo_maarten

@DJ-Jasper: Beetje off-topic maar ik vraag het toch, Waar heb je je achterlichtmaskers en booskijkers gekocht?
DJ-Jasper

Twingo_maarten schreef:@DJ-Jasper: Beetje off-topic maar ik vraag het toch, Waar heb je je achterlichtmaskers en booskijkers gekocht?
PM
Renault Twingo
Twingo_maarten

PM terug.. :D
RO 16v

twingoturbo

Kit ziet er goed uit, ben alleen benieuwd naar de prijs?
DJ-Jasper

twingoturbo schreef:Kit ziet er goed uit, ben alleen benieuwd naar de prijs?
He Paulus volgens J-L Tuning is het plaatsen van een Turbo Kit waardeloos i.v.m. de betrouwbaarheid, en het plaatsen van een radiateur (?) Ik krijg binnenkort een prijs van J-L Tuning voor het plaatsen van een GTT blok. Dan ga ik erover nadenken maar denk wel dat ik het ga doen!
Renault Twingo
Tazzman

Staat er niet in een ander topic over Clio 16V spullen te koop een compleet 1.8 16V motorblok te koop voor 600 euro inclusief kabelboom?

Is dat niet wat voor je Twingo? Heb je ook geen last van een defecte turbo :D
twingoturbo

DJ-Jasper schreef:
twingoturbo schreef:Kit ziet er goed uit, ben alleen benieuwd naar de prijs?
He Paulus volgens J-L Tuning is het plaatsen van een Turbo Kit waardeloos i.v.m. de betrouwbaarheid, en het plaatsen van een radiateur (?) Ik krijg binnenkort een prijs van J-L Tuning voor het plaatsen van een GTT blok. Dan ga ik erover nadenken maar denk wel dat ik het ga doen!

Eej Japser je kunt idd beter n gtt blok erin lepelen. Want aan de turbokit op de site van SK-tuning te zien, is zo'n set stervens duur.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Misschien een beetje late reactie (veel vrije tijd), maar voor de geintresseerde onder ons: Ik heb even een prijsopgaaf laten maken voor de hierboven genoemde turbokit voor de Twingo (die 80pk klinkt errug aantrekkelijk :) ).

Mailtje wat ik terug kreeg:
-------

Dear Stefan,

Thank you for your enquiry.

I have attached the information to this email.

I do not know how much the delivery is as you have not supplied your address. The usual price for delivery to the Netherlands is approx €174 euros, this sounds expensive but it weighs over 30 kilos. The turbo price is listed on the spec sheet.

If you would like further information or to place an order please contact alex@vanaaken.com

Many thanks

Alex Feher
Senior Technical Representative
van Aaken Developments Ltd
mailto:alex@vanaaken.com
http://www.vanaaken.com

------

Prijzen:

vAD Turbo Conversion Kit - £1000.00 + VAT
vAD Fitting - £300 + VAT
Bezorgkosten - EURO 170,-

Het kost dus heel wat knaken plus het feit dat je het allemaal zelf moet doen of je mannetjes moet kennen. Info over de turbokit vind je hier:
http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... rturbo.doc
* Stefan T-SPORT *
DJ-Jasper

Als jij het doet, doe ik het ook :)
Renault Twingo
Douwe

Dat is dus iets van 1600 euro's alleen al voor de kit een beetje duur vindt je niet!? Plus dus 500 euro voor de fitting zit je al op 2000 met bezorgkosten 2170 maak er totaal 2500 euro van en je bent klaar :( voordat geld kun je een 16V blok erin leggen VET laten tunen en heb je geld over :D 8) en laay je zo'n geturbo'd blok alle hoeken van de snelweg zien :p :wink:
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ja je hebt helemaal gelijk Douwe. Mijn enige probleem is alleen waar ik een motor vandaan haal die in goede staat verkeerd en ik kan zo'n ding er zelf echt no way inzetten :) (een turbokut eeuhh kit overigens ook niet)
* Stefan T-SPORT *
Eric H
Contacteer:

Om hier ff in te springen :

Ik heb begrepen dat ee ncompleet gereviseerd 5Gtt blok zo'n € 950,- kost.

Dan heb je dus ongeveer een nieuw blok.....
Hier moet je dan nog wel de turbo bij zien te scharrelen.

Misschien een ideetje, in plaats van een blokkie te kopen waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is...
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
speedline

Voor € 2500,- kun je zelf op een goede manier een gebruikt GTT C1J blok reviseren met een pakket mechanische tuning (balanceren draaiend gedeelte, uitwegen zuigers + drijfstangen, kopbewerking). En dan hou je nog geld over voor het onderstel en de remmen. En dat zijn nou net de onderdelen waar het om draait bij een Twingo. Want met standaard onderstel en remmen icm 120+pk ? :D

Makkelijkste is om een donor GT te zoeken voor remmen, gedeelte ophanging, en blok/ bak. Ben je voor het minste geld klaar. Twingo ombouw met GT blok is door verschillende personen met succes volbracht.

En last but not least heb je minimaal zo'n 115pk en 165Nm ipv 80pk en ca. 140Nm.Dat is bijna 50% meer vermogen en maar liefst 20% meer koppel ! En dan hebben we het nog niet eens gehad over 1bar conversies van een GT blok >-) (135pk/ 180Nm ?)
Laatst gewijzigd door speedline op do 31 jul 2003 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie