Ik heb net een ander blok gehaald voor mijn renault 5 GTT..
Maar op dit blok zit geen pingelsensor op de kop en bij mijn oude vastgelopen blok wel..
Betekent dit dat ik er nu een phase 1 blok in krijg of een phase2... want ik weet niet waar ik dat aan kan herkennen.
Op het typeplaatje staat namelijk dat dit nieuwe blok uit 88 komt.. En mijn oude uit 82 (tenminste ik neem aan dat dat de jaartallen zijn)
Ik heb al een kleine search gedaan maar kon het niet vinden[/u]
Pingelsensor op een phase 1 of 2
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
don't be a fool, wrap your tool
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
82, 88, 66 etc zijn type aanduidingen met verschillen onderling. Alleen op de phase II (en de mengelmoes uit '87) is de pingelsensor standaard geleverd. Je hebt waarschijnlijk een phase I blok te pakken.GTT__Geert schreef:Ik heb net een ander blok gehaald voor mijn renault 5 GTT..
Maar op dit blok zit geen pingelsensor op de kop en bij mijn oude vastgelopen blok wel..
Betekent dit dat ik er nu een phase 1 blok in krijg of een phase2... want ik weet niet waar ik dat aan kan herkennen.
Op het typeplaatje staat namelijk dat dit nieuwe blok uit 88 komt.. En mijn oude uit 82 (tenminste ik neem aan dat dat de jaartallen zijn)
Ik heb al een kleine search gedaan maar kon het niet vinden[/u]
Ik weet zo niet precies wanneer welk blok geleverd is, de 66 is een 11 turbo motor, dat weet ik wel.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
ff een andere vraag..
Ik wil het inlaatstpruitstuk overzetten met de carbarateur.. Dit gaat dan van een phase 2 naar een phase 1 blok.. kan dit wel vraag ik me af??
En kan ik nog dezelfde ontsteking gebruiken die ik nu ook heb?
Ik wil het inlaatstpruitstuk overzetten met de carbarateur.. Dit gaat dan van een phase 2 naar een phase 1 blok.. kan dit wel vraag ik me af??
En kan ik nog dezelfde ontsteking gebruiken die ik nu ook heb?
don't be a fool, wrap your tool
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Volgens mij is dat een 2x jaGTT__Geert schreef:ff een andere vraag..
Ik wil het inlaatstpruitstuk overzetten met de carbarateur.. Dit gaat dan van een phase 2 naar een phase 1 blok.. kan dit wel vraag ik me af??
En kan ik nog dezelfde ontsteking gebruiken die ik nu ook heb?

Ik meen dat je de pingelsensor en de ontsteking ook over kan zetten op het ph I blok.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Dat zou erg mooi zijn.. Dan hoef ik me ook niet zo druk te maken of het wel gaat lukken.
Nog een vraag mijn watergekoelde turbo ga ik ook gebruiken, dit is ook geen probleem toch?
Maar hoe kan ik de pingelsensor overzetten dan? dat is toch een gat in mijn kop en daar zit ie in gemonteerd? (gat in MIJN kop:lol: )
Nog een vraag mijn watergekoelde turbo ga ik ook gebruiken, dit is ook geen probleem toch?
Maar hoe kan ik de pingelsensor overzetten dan? dat is toch een gat in mijn kop en daar zit ie in gemonteerd? (gat in MIJN kop:lol: )
don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Hmmm ik ga ff kijken..
don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Kan het niet zo snel vinden.., bij de phase 1 zit het niet aan de voorkant van de kop denk ik..
Weten jullie de precieze locatie?
Weten jullie de precieze locatie?
don't be a fool, wrap your tool
phase 1 heeft geen pingelsensor
maar er kan al wel schroefdraad in zitten. helemaal rechts op de kop zit dan als het goed is onder en boven 2 gaten met schroefdraad
maar er kan al wel schroefdraad in zitten. helemaal rechts op de kop zit dan als het goed is onder en boven 2 gaten met schroefdraad
Laatst gewijzigd door red_Turbo op za 7 jun 2003 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De aansluiting bij een fase 1 zit precies op de zelfde plek een draadgat Geloof M8. Kijk uit als je de pingelsensor uit je oude blok gaat draaien. Deze willen nog wel heel snel afbreken. Heb ik ook gehad , en z'n klein ding kost nog wel wat eurotjes.
c1j-782 is een PH1 motorblok
cij-788 is een PH2 Motorblok
dus dje had een ph1, nu een ph2.
de sensor is een gewoon busje die je er af haald. die schroef je tegen de kop en dan werkt die gewoon in combinatie met iedere 208 en 209 ontsteking.
cij-788 is een PH2 Motorblok
dus dje had een ph1, nu een ph2.
de sensor is een gewoon busje die je er af haald. die schroef je tegen de kop en dan werkt die gewoon in combinatie met iedere 208 en 209 ontsteking.
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Nu snap ik het niet meer.. :-*
Ik dacht dat ik een phase 1 blokje had aangeschaft en dat er een phase 2 in zat.
Ik zal het typeplaatje wel even hier neerzetten
Ik dacht dat ik een phase 1 blokje had aangeschaft en dat er een phase 2 in zat.
Ik zal het typeplaatje wel even hier neerzetten

don't be a fool, wrap your tool
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Ik heb het typeplaatje maar even helemaal overgenomen..
Dus ik heb nu een phase 2 blokje aangeschaft denk ik want het typenummer is:
C1JG7/88
Ik ga denk ik mijn inlaatspruitstuk in zijn geheel met de carb.. overzetten. Als ik namelijk zo de topics lees dan is dat wel een goeie combinatie dacht ik
Dus ik heb nu een phase 2 blokje aangeschaft denk ik want het typenummer is:
C1JG7/88
Ik ga denk ik mijn inlaatspruitstuk in zijn geheel met de carb.. overzetten. Als ik namelijk zo de topics lees dan is dat wel een goeie combinatie dacht ik

don't be a fool, wrap your tool