Mijn Renault 5 diesel voldoet nog steeds naar volle tevredenheid. Het enige nadeel is dat hij qua vermogen wat te wensen over laat.
Hoe kan ik (op een relatief eenvoudige manier) het vermogen van deze motor een beetje opkrikken.
10 a 15 kilometer topsnelheid meer (boven de 130) zou zeer welkom zijn...
Wie o wie..
Bvd
René
Tips en trucs gevraagd voor een Renault 5 Diesel
pomp een beetje opendraaien,is normaal een stelmoer van 13en een busje(platte schroevendraaier)indraaien 3kwart toer kan geen kwaad
ik heb toch mijn bedenkingen als er niet iets scheelt aan jouw 5je . heb er zelf ook zo een gehad en die liep 145 a 150. wat jij moet doen is een 1.9 diesel blok monteren of als je echt handig bent een turbodiesel 1.9.
-
- Contacteer:
Ja waar zit dat pompje? Zit dit onder de motor kap of ergens anders want ik rij voor de zaak in een citoen berlingo en die wil ook niet harder dan 130 en ik moet hiermee elke dag 200 kilometers mee rijden. Als iemand het weet probeer ik het morgen en hoor je het morgen ook als het werkt.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Lijkt me een goed idee. Kan mijn express ook ietsjes sneller.
das geen pompje,das je diesel POMP,das dat gedoe waar je gaskabel aangaat.J. Reekers schreef:Ja waar zit dat pompje? Zit dit onder de motor kap of ergens anders want ik rij voor de zaak in een citoen berlingo en die wil ook niet harder dan 130 en ik moet hiermee elke dag 200 kilometers mee rijden. Als iemand het weet probeer ik het morgen en hoor je het morgen ook als het werkt.
-
- Contacteer:
Die heb ik al los gedraait. Hierdoor kun je meer gas geven bedoelen jullie of kan ik ook nog aan andere schroejes of wat dan ook draaien zo dat ik er iets sneller mee naar me werk kan komen.
De 1.6 Diesel van me baas, waar ik me regelmatig in verplaats, gaat toch 140 op de teller.DoubleYou schreef:Lijkt me een goed idee. Kan mijn express ook ietsjes sneller.
Vind ik niet slecht voor een Express met 4 bak

ik heb dit ook gedaan bij mijn auto van de zaak
een opel met 1,7 turbo diesel blok (isuzu)
heb de pomp opgedraaid en een extra veer aan de
wastegate gezet en moet zeggen trekt echt gigantisch
goed op nu.
topsnelheid is echter niet veranderd bij 175 is de koek echt op
een opel met 1,7 turbo diesel blok (isuzu)
heb de pomp opgedraaid en een extra veer aan de
wastegate gezet en moet zeggen trekt echt gigantisch
goed op nu.
topsnelheid is echter niet veranderd bij 175 is de koek echt op
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Mijn express 1.6 diesel gaat ook tot 140 (uitzonderlijk, is meestal met meewind). En ik heb een 5-bak.Steven (Fiets) schreef:De 1.6 Diesel van me baas, waar ik me regelmatig in verplaats, gaat toch 140 op de teller.DoubleYou schreef:Lijkt me een goed idee. Kan mijn express ook ietsjes sneller.
Vind ik niet slecht voor een Express met 4 bak
Diesel heeft geen toerenbegrenzer, die begrenst zichzelf gewoon. Op het gegeven moment kan de olie niet snel genoeg meer stromen om goed te kunnen verstuiven en begint ie in te houden.Abel schreef:mark.. die top snelheid zal wel temaken hebben met de toeren begrenzer :-*