Versnellingsbak van mijn willie is wat rot. ik ga er niet meer in rijden en wil hem van amsterdam naar hilvarenbeek brengen. Weet iemand een leuk bedrijfje dat van die vrachtwagentjes heeft waar ie achterop kan. Ik ken nl niemand die een forse auto heeft MET trekhaak.
Ik ben lid van de wegenwacht, brengen die hem tegen betaling weg?
Alvast bedankt,
Gr,
Patrick
Laatst gewijzigd door PATRICK-CLIO op ma 2 jun 2003 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ze hebben er alleen 1 die 900 km trekt, nu kan die clio er wel op alleen als ik word aan gehouden moet ik voor elke kilo een aantal euros boete betalen.
Heb hetzelfde probleem gehad, de wegenwacht doet niets. Op http://www.2dehands.nl staat nog ergens een autoamulance te huur voor 45 euro per dag. Moet je wel een sterke auto hebben natuurlijk.
ik heb um bij een garage geleed, voor nix! kzou gewoon eens bellen, elke garage heeft wel zo'n ding. Ik ben ook met alleen rijbewijs B retourtje sittard Den-Haag gereden niemand die wat zegt als jij normaal rijdt.
Geert Claes schreef:Euh maar maken ze geen uitzondering voor een caravan.
Dit eigenlijk helemaal off topic, ma ik wou het toch ff snel weten.
Nope meeste caravans hebben maar een enkele as, moet je maar eens op letten. Maar ze zijn geloof ik wel allumaal geremd (eigen rem) dus dan heb je toch B-E nodig...
p.s. voegah kreeg je E bij je B dus je paps of mams heeft wel E! daarom scheuren er nog zoveel caravans denk dat dat in de toekomst wel minder wordt.
ik bedoede idd een oprijwagen, ben nog niet egt in die dingen thuis Gaat vast wel komen in loop der jaren dat ik reno rij. Voor zo een ding heb je BE-rijbewijs nodig. Ro heb jij dat?
ro morgen ga ik oukebaas bellen kon vanmiddag niet meer op die naam komen en dan zien wel wel weer verder.
Met het aantal assen heeft het niets te maken catrinus. Dit mag je allemaal trekken met je B
www.cbr.nl schreef:rijbewijs B
Aanhangwagen t/m 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.
Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:
- de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
- de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg..
Je clio weegt maar +-950 kg Je moet gewoon een aanhanger zoeken die breed genoeg is, wagen derop en rijden. Een doly (autoambulance) kan, volgens mij, altijd nogal een gewicht hebben en dan mag je er niet meer me rijden. als het wagengewicht plus laadvermogen geremde aanhanger boven de 3500 kg komt is het jammer.
Ik heb de 16V van mijn schoonbroer eens gewoon in een aanhanger gezet en dat functioneerde prima
Je hoeft ook helemaal geen grote (sterke) auto te hebben voor die aan hanger te trekken. 1000 kg is nix dat trek je met de eerste de beste clio diesel(en die zijn zwaarder dan 1000kg?)... Alleen rustig rijden
MJ schreef:Je moet Je hoeft ook helemaal geen grote (sterke) auto te hebben voor die aan hanger te trekken. 1000 kg is nix dat trek je met de eerste de beste clio diesel(en die zijn zwaarder dan 1000kg?)... Alleen rustig rijden
Een auto mag een bepaald aantal kiloŽs trekken, ga je hier overheen heb je kans dat je het chassis verneukt.
scharen hoeft niet alleen door hardrijden te komen kan ook door spoorvorming. Als die gaat hobbelen trek je hem nooi meer recht.
maat van mij is zo zijn 19 kwijt geraakt toen zijn aanhanger (veels te zwaar) hem wilde inhalen. Hij had speciaal een nieuw plaatje gemaakt waarop een lager gewicht stond.
PATRICK-CLIO schreef:Het is oukebaas geworden, 113 joeroes
Behoorlijk in prijs gestegen, vroeger koste het 150 gulden.
Is het soms een Benz, waarvan de versnellingsbak is omgedraait, dat ding trekt niet op, oh zit ik zŽn 2 vandaar, zal zaterdag nog een leuk dagie worden.
Die zijn bijna overal wel te huur (Boels?). Is Oss en Kaatsheuvel weet ik wel wat bedrijven die voor een eurootje of 30 zo'n ding verhuren. Heb ik zelf ook gedaan toen ik mijn 5 ben op gaan halen.
Let op: het gaat hier wel om een aanhanger! Dus zorg voor een zware auto die de boel moet trekken en een chauffeur met een E-rijbewijs.