Een mogelijke oplossing stotteren/elec. storing R5GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Mijn Phase 1 R5GTT had tot voor kort een rare storing:

Als ik met m'n auto door de bocht ging viel m'n radio uit, flipte alle meters op m'n dash en gingen m'n koplampen aan, uit of zwak branden. Dit zelfde deed ie ook over hobbelige klinkerwegen of een oneffenheid op de snelweg. Verder happerde de auto tijdens het optrekken alsof ie te weinig benzine kreeg en klonken er harde knallen uit de uitlaat.

Ik hep dit stotterprobleem opgelost bij toeval.
Bij het terugzetten van de 209 ontstekingsmodule (had oude 208 geprobeerd om te kijken of deze beter werkte) heb ik alle stekkertjes die er aan zatten eens nagekeken en behandeld met contactspray. De aansluitpunten op de module zelf ook. Ik zag dat de groene rubbers op de stekkers hier en daar flink beschadigd waren of zelfs ontbraken. Hierdoor kunnen ze in de stekkergaten bewegen (lees: kortsluiten). Ik heb de stekkers vastgesnoerd met trekbandjes zodat ze met geen mogelijkheid meer kunnen bewegen en voila..weg stotter probleem..auto rijd beter dan ooit..geen storing meer met lampen die aan en uitgaan. worx for me. Vreemd verhaal. Kan iemand daar eens wat meer (technische) uitleg over geven?
Plaats reactie