Welke digitale camera moet ik kopen
Ik krijg dus een camera van me werk (canon dealer) en ik kan kiezen tot ongeveer 650 euro bruto verkoop, maar ik dacht dat de canon ixus 400 toch wel de beste keuze is of zegt iemand van die canon is beter graag dan de voor en nadelen
-
- Moderator
- Car: MB
dimage 7i is spigelreflex, 5mpixel en geeft echt zeer goede foto's. aangezien de verkoopprijs normaal gesproken rond de 1300 a 1500 ligt mag dat ook weloxje schreef:Vriend van mij had toen een Minolta dimage X gekocht geloof ik, maar daar was de kwaliteit dus echt om van te huilen, toen heeft ie maar een canon gehaaldTom schreef:Ik ben tot nu toe zeeer tevrede over de kwaliteit van de Minolta dimage 7i, machtige kwaliteit !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nogal!Tom schreef:dimage 7i is spigelreflex, 5mpixel en geeft echt zeer goede foto's. aangezien de verkoopprijs normaal gesproken rond de 1300 a 1500 ligt mag dat ook weloxje schreef:Vriend van mij had toen een Minolta dimage X gekocht geloof ik, maar daar was de kwaliteit dus echt om van te huilen, toen heeft ie maar een canon gehaaldTom schreef:Ik ben tot nu toe zeeer tevrede over de kwaliteit van de Minolta dimage 7i, machtige kwaliteit !!

Don't walk the grass... smoke it
-
Echt wel!oxje schreef:Canon Powershot A70 roeleert

Ik heb hem ook sinds vorige week
wat zijn dan de voordelen van een pro 70 tegenover een ixus 400
Misschien ga ik nu wel vloeken...
Maar wat denken jullie hiervan:
Maar wat denken jullie hiervan:
De specs klinken goed, de prijs klinkt goed. Alleen het merk zegt mij niet veel.www.aldi.nl schreef: [img]http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_21/BILD01.JPG[/img]
Digitale fotocamera, Merk: MEDIONMINIMALE SYSTEEMEISEN:
- * 4.1 megapixels (2.272 x 1.704 pixels)
* 3 x optische zoom
* 2 x digitale zoom
* 4 cm. kleuren TFT- LCD scherm
* incl. 128 Mb geheugenkaart
* opnamemogelijkheid voor korte videofragmenten (tot 30 seconden)
* fileformaten: JPG, DCF, DPOF
* macrofunctie voor opnames op geringe afstand (-20 cm.)
* zelfontspannerfunctie
* ingebouwde flitser
* autofocus functie
* video-uitgang: PAL/NTSC
* automatische uitschakelfunctieMEEGELEVERDE ONDERDELEN:
- * PC/AT compatible computer met 233 Mhz pentium processor
* Windows 98SE/ME/2000/XP
* werkgeheugen 32 MB (aanbevolen 64 MB of meer)
* 150 MB vrij geheugen op harde schijf
* kleurenmonitor
* vrije USB aansluiting
* CD-rom stationper stuk
- * driver en beeldbewerkingsprogramma op CD-rom
* video-aansluitkabel
* USB-kabel
* 4 oplaadbare batterijen en lader
* opbergtas
E 279.-
voor een low budget is het best leuk, maar verwacht er niet teveel van pixels zeggen ook niet alles
Ik zit nu ook te denken aan een S50 van canon i.p.v. een ixus 400 iemand al ervaring mat de S50 (dat ding is 5 miljoen megapixels!!!!!!!)
gewoon een ixus V3 nemen, mag je ook bij de Ixus GangThijs RSI schreef:Ik zit nu ook te denken aan een S50 van canon i.p.v. een ixus 400 iemand al ervaring mat de S50 (dat ding is 5 miljoen megapixels!!!!!!!)

Immer wieder die verdammte Holländer
dies maar 3,2 m.megapixels, IK WIL MEEER dus of 4 miljoen met de ixus 400 of 5 miljoen met de S50
Kan het wel op me werk! kan tot 1,5 breed op fotokwaliteit printen (en er zit 30m op rol)oxje schreef:Wil je foto's van 1x1 meter gaan laten afdrukken ofzo?
Zoniet, dan heb je echt geen 5 mpixel nodig
Magoed als je em toch krijgt, waarom niet
eeeeh 14 MB per foto 
-
- Moderator
nog erger........dat is in principe niet zo'n probleem maar je camere doet er dan wat langer over om ze op te slaan. Je kunt dan dus geen 2 foto's in 10 seconden nemen zeg maar
Das waar maar je fotografeerd toch niet altijd in de hoogste kwaliteit 

verwend nestThijs RSI schreef:dies maar 3,2 m.megapixels, IK WIL MEEER dus of 4 miljoen met de ixus 400 of 5 miljoen met de S50

Immer wieder die verdammte Holländer
hahahaha ja je kent me he,man ik zit in de grafische werled dan wil ik wel wat goeds hebben, maar het wordt waarschijnlijk toch de ixus 400 i.v.m. kosten
-
- Moderator
normaal gesproken idd nergens goed voor. Hier bij ons in huis wordt hij alleen ook regelmatig gebruikt voor bruidsreportages (als extra cameran, naast gewoon spiegel reflex) en dan is een beetje kwaliteit toch wel leukThijs RSI schreef:Das waar maar je fotografeerd toch niet altijd in de hoogste kwaliteit
helemaal mee eens, dan moet er toch maar een 512 mb kaart in 

De s45 is super (4 mp) dus ik denk dat de s50 alleen maar superder kan zijn. Zeker als je van plan bent uitvergrotingen te maken.
Kijk ff op http://www.dpreview.com daar staat echt heel veel info.
Indien mogelijk camera's in america kopen scheelt echt heel erg veel.
http://www.ecost.com
Kijk ff op http://www.dpreview.com daar staat echt heel veel info.
Indien mogelijk camera's in america kopen scheelt echt heel erg veel.
http://www.ecost.com
Tis een Canon IXUS 400 geworden, 4 miljoen megapixelstjes met een 32, 128 en een 512 cf kaart 

Netjes Thijs!Thijs RSI schreef:Tis een Canon IXUS 400 geworden, 4 miljoen megapixelstjes met een 32, 128 en een 512 cf kaart

Ik wil die ook gaan kopen. Aangezien mijn huidige digi cam de Canon S10 (2,1 megapixels) probs geeft. (ja vind je het gek als dat ding al 8300 foto's heeft gemaakt) en de battery is ook niet al te best meer(Nimh) Geheugen heb ik gelukkig al

waarom letten veel mensen op de megapixels ? dat geeft alleen de resolutie maar aan
3.2 lijkt mij voldoende, tenzij je veel laat uiprinten ofzo of vergroten
je kan beter naar de lens kijken
Laatst gewijzigd door Jasper16v op di 27 mei 2003 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik let op de aantal megapixels omdat ik in de grafische wereld werk en een grootbeeld fotoprinter van 1,50 x 30 m bedien en daar ook wel is een keer wat mee wil doen!!!Jasper clio 16v schreef:waarom letten veel mensen op de megapixels ? dat geeft alleen de resolutie maar aan
-
Inderdaad, voor 'normaal' gebruik (dus niet in de grafische sector, zoals Thijs...) is 3.2mp meer dan zat.Jasper clio 16v schreef:waarom letten veel mensen op de megapixels ? dat geeft alleen de resolutie maar aan
Ik heb ook inmiddels een Canon A70 (niet erg origineel nee...

-
- Contacteer:
De hoeveelheid megapixels hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van de foto's.
Stefijn liet me laatst een paar bijna dezelfde foto's zien, de 1 was gemaakt met een Canon A40 2 megapixels en de ander met een Fuji 5 megapixels.
Nou, die van de A40 was veel mooier, de kleuren waren veel natuurgetrouwer.
Stefijn liet me laatst een paar bijna dezelfde foto's zien, de 1 was gemaakt met een Canon A40 2 megapixels en de ander met een Fuji 5 megapixels.
Nou, die van de A40 was veel mooier, de kleuren waren veel natuurgetrouwer.