Heb een vaag probleempje met mijn clio. Het gaat om een S'je.
Als het warmer weer wordt of als de motor goed warm is na een stuk snelweg ofzo en je staat ineens stil, dan wordt mijn koppelingsslag zo kort. Normaal kan ik m iets van een cm of vier op laten komen voor hij aangrijpt en dan tot volledig koppelen een cm of 6 a 7 verder. Als ik dus de snelweg ofzo afkom, heb ik iets van een slag van 2 a 3 cm van volledig ont- tot koppelen en ook nog helemaal onderin het pedaal, zeg maar vanaf de bodem. Daarnaast verschilt het ook wanneer hij dit doet, de ene keer doet hij het constant, maar het komt ook wel eens voor dat hij het eerst wel doet, dan 10 sec ofzo wacht en dan weer normaal...
Dacht eerst zelf aan een versleten drukgroep ofzo maar misschien ook stelmechanisme?
km-stand: ong 113000. Moet ff in boekje nakijken, maar volgens mij nog nooit koppeling of whatsoever vervangen...
[clio]koppelings probs
weet ook niet of het tzelfde is...maar heb rob er over gesproken en die wist t niet helemaal. Als het hetzelfde is als wat jij hebt, had hij dat wel verteld neem ik aan
Verder heb ik niet veel topics bijgehouden de laatste tijd, weinig tijd voor ivm school, dus ga nu eerst ff searchen, sorry 


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dit had ik precies hetzelfde bij mijn GTT. Van de een op de andere dag was het er en het komt maar zeer zelden voor dat ie zo vreemd doet. In het begin dacht ik ook aan allerlei vreemde dingen maar ik heb er niets aan gedaan uiteindelijk. Op een gegeven moment kwam het bijna nooit meer voor. Is het bij jou ook over als je een paar keer gekoppeld hebt ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
maar het gaat niet vanzelf weg...het wordt zelfs steeds erger en dat vind ik niet cool
Heb net het topic van merijn helemaal doorgelezen en deels zijn de problemen hetzelfde, alleen heb ik geen last van geluiden ofzo...puur alleen dat het aangrijpingspunt random is en de slag ook varieert.
Dit gaat ook niet weg door een paar keer pompen met je koppelingspedaal

Dit gaat ook niet weg door een paar keer pompen met je koppelingspedaal
van me pedaal bedoel je? ja denkt t wel...neem aan van wel, maar kan me niet voorstellen dat t dat is...anders zou hij t continu slecht doen. Toch heb ik weer iets om na te kijken zaterdagmorgen 

klopt...lijkt me niet handig 
