[Willi] Aanrijding gehad (Last update: 09/12/03)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
hitman

maar je laat hem nu maken bij de vader van je vriendin..? betalen in natura??? :D :lol: :lol:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

NIET BIJ HAAR VADER! :lol: :-*
-Ray-
Contacteer:

toch doet het auw :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Geert Claes

Euh het kan zijn dat ik een stuk niet gelezen heb. Maar hoe heb je die mercedes onder je auto gekregen om het subframe zo te beschadigen???
Of is de auto ergens tegenaangegleden?

Verder is het echt wel jammer ik wens je veel sterkte bij de wederopbouw.
hitman

ja ik ken het.anderen zeggen dan van wees blij dat je nix hebt,het is maar blik.maar zo denk je er op dat moment zelf niet aan.

maar de opbouw komt wel goed he merijn.hoor vrijdag wel hoe het allemaal verder loopt
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Merijn
Über-Spammer

Ik ben inderdaad doorgeschoven op een vluchtheuvel, helaas... :(
RO 16v

Merijn schreef:Die had je me laatst toch afgeraden? Die baksteun...
Daar heb je gelijk in.

Te zien aan de foto's heeft je subframe toch een best klapje gehad.
Geert Claes

Aj dat is wel erger.
Maar misschien is de versnellingsbak alleen een beetje mee verplaats, en is het daarom dat die niet meer schakelt.
Het subframe zal je toch zeker moeten vervangen, want daar lijkt me niet veel meer van te maken.
Merijn
Über-Spammer

Het subframe zal inderdaad wel vervangen moeten worden, maarja... Het is niet anders.
Panoramix

Hmmmm...dan hoef ik ook niet meer te kijken hoe jouw koppeling aanvoelt.

Sterkte met op wederopbouw.
Merijn
Über-Spammer

heheh... Nee, dat hoeft niet meer. :) Als 'ie het nog steeds doet als hij gemaakt is, dan doen we dat nog wel een keer. ;)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

net de pics gezien :( echt minder man
Anonymous

Kleine tip, subframe van een willaims zijn gebruikt onvindbaar, nieuw niet te betalen dus ga gewoon voor een 1400/1800 of whatever. Alle subframes passen en het scheelt je dik geld!! Geen verschil in sterkte onderling, alleen williams is versterkt.
Merijn
Über-Spammer

Da's een goeie tip! Zijn die dingen van een 1.4 of een 1.8 minder sterk of zijn ze gewoon identiek?
Anonymous

Zijn volledig indentiek, alleen williams is anders. Heb er meerdere geprobeerd en maakte geen ruk uit. Williams is nw iets van 450 euro ex.
Merijn
Über-Spammer

Weet je wat er precies anders aan is?
gille
Contacteer:

je moet op mij nie letten ,maar ik vind die schade nie zo erg dan wat er staat,is dat nu omdat mijn broer een schadebedrijf heeft,dat ik er al ergere gezien heb,maar je bak daarmee stuk ,twijfel ik aan.
kijk je schakelstang maar eens goed na.suc6 met de opbouw
Merijn
Über-Spammer

De schade valt mij ook erg mee, hoor! Toen ik uitstapte na het ongeluk dacht ik dat de hele zijkant eraf was, maar dat viel dus echt mee!

Ik vraag me ook af waardoor de bak kapot is gegaan, maar ik heb er te weinig verstand van om daar een zinnig antwoord op te geven. Zeker omdat ik rechtvoor geraakt ben, klinkt het mij vreemd in de oren, aangezien de bak aan de linkerkant zit. Maar ja, ik ben van anderen afhankelijk. Als de bak het doet en de ophanging weer recht is, kan ik gewoon weer rijden. Maar ja, eerst maar eens kijken wat er aan de hand is met de versnellingbak. :(
Merijn
Über-Spammer

Ik denk dat als er een nieuw subframe onder hangt de bak misschien het wel weer doet... Maar hoe kom ik daar achter? Eerst alles eruit, nieuw subframe erin en als hij dan nog steeds niet schakelt? Dan kan ik weer opnieuw beginnen... :(
gille
Contacteer:

Merijn schreef:Ik denk dat als er een nieuw subframe onder hangt de bak misschien het wel weer doet... Maar hoe kom ik daar achter? Eerst alles eruit, nieuw subframe erin en als hij dan nog steeds niet schakelt? Dan kan ik weer opnieuw beginnen... :(
tja,de bak er af en desnoods voorzichtig open doen,zie je al veel mee,maar een schakelstang die krom staat schakelt die ook nie mee
Merijn
Über-Spammer

Hij is al op de brug geweest bij een revisiebedrijf en die gasten hebben het bekeken daar. Die keken natuurlijk ook maar de schakelstang en die zag er goed uit, volgens hun. De bak moest overigens toch al gereviseerd worden, want ik had al problemen met het differentieel (denken we), dus wat dat betreft zaten die kosten er al aan.
Anonymous

Subframe van een williams is op bepaalde hoeken versterkt, zit zowel; boven als onder een extra plaatje opgelast. In de cup gebruikte ze deze niet eens dus dat heb je echt niet nodig. Misschien dattie ietsjes stijver is maar goed die afweging moet je zelf maken. Heb er meerdere gehad en verschil was niet te merken. Die bak kan volgens mij allleen kapot gegaan zijn als de as in de bak geduwd is. Kan zo zijn dat doordat subframe krom is ie niet goed meer in versnelling gaat door bv stang die niet vrij gaat ofzo. Je fusee zit aan het subframe en daar zit de as weer mee verbonden, althans met de wielnaaf. Misschien dat de as helemaal naar binnen is gedrukt...Probeer de stang eens los te halen en dan te schakelen.
Merijn
Über-Spammer

Zijn de voorschermen van een 16v en Willi identiek eigenlijk? Op het ook wel, maar ik wil het toch wel zeker weten...
Robke
Car: Lexus IS250

Die zijn hetzelfde ja.
Merijn
Über-Spammer

Mooi, dat scheelt weer... :)
Haas
Car: Megane RS

merijn, t blijft klote voor je, maar gelukkig voor jou misschien vind ik de schade meevallen...dacht echt dat je m in puin had gereden...dus toch nog een kleine :) van mijn kant...
Merijn
Über-Spammer

Weet je wat het is... Het ziet er allemaal wel klein uit, maar je komt zoveel dingen tegen die straks niet helemaal meer passen. En wat doe ik dan? Dan koop ik het dus op zeker wel nieuw! :) Die wagen moet en zal weer superstrak worden.
Haas

tuurlijk, dat bedoel ikook niet, tis ook niet in een middagje opgelost, maar ja, nouja...je snapt me wel denk ik :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

nou ik vind het wel een erge schade hoor :(

ik snap nie dat jullie dit wel mee vinden vallen

het is gewoon zwaar kut, en dit kost wel een paar centen :(
Merijn
Über-Spammer

Ja, okay... Het valt ook wel mee... De kap is nog goed, de lampen zijn nog allemaal goed (al wilde ik die toch al nieuw ;) ), maar goed. Je snapt ook wel dat dit toch wel in de duizend(en?) euro's gaat lopen. Vooral die versnellingsbak gaat me veel geld kosten. Positief blijven is het enige wat ik ga doen de komende tijd. :D
Marcel B.

Versnellingsbak was er toch al aan dusssss....

toch? :)
Don't walk the grass... smoke it
Anonymous

Koppel eerst maar eens de schakelstang los en dan ffhandmatig zaakje verzetten. Kijk ook eens ff of het wiel verder naar binnen staat, dan kan het zijn dat de as aar binnen is gedrukt. Als je bak kapot is gewoon voor een MEgane 16v bak gaan. Stukkie korter en even sterk.
Merijn
Über-Spammer

Er is een verschil tussen een kleine revisie en een volledige, he... :( Helaas! Dat scheelt zo 300 euro, of zo.
Haas

Merijn schreef:Ja, okay... Het valt ook wel mee... De kap is nog goed, de lampen zijn nog allemaal goed (al wilde ik die toch al nieuw ;) ), maar goed. Je snapt ook wel dat dit toch wel in de duizend(en?) euro's gaat lopen. Vooral die versnellingsbak gaat me veel geld kosten. Positief blijven is het enige wat ik ga doen de komende tijd. :D
weet ook wel dat dit veel geld gaat kosten, als ik dit had, was t voor mij over :( :-* Nou, je snapt me wel denk ik, anders leg ik t vrijdag wel uit...blijf t iig kut voor je vinden ...
Merijn
Über-Spammer

Ik begrijp je volkomen... :)
Plaats reactie