hier een paar vraagjes:
het gaat dus om het gtt blok wat nu in mijn clio zit.
ik moet dus nog de brandstofpomp aan sluiten en nu zit ik ermee hoe precies.
ik wou hem eerst gewoon simpel met een relais aansluiten ,zodat als ie op contact staat, de pomp loopt.dit vind ik echter gevaarlijk(stel je krijgt een ongeluk en hij blijft pompen,ga zelf maar na..).
dus weet iemand wat voor een signaal er van de toerental aansluiting op de onsteking staat.misschien kan ik namelijk zo een relais aansturen.zodat ie alleen loopt als ie een toerental signaal krijgt.
kan iemand mij hiermee helpen..........??
of vertellen hoe het bij een 5 gtt aangestuurd word?
groeten tom
[GTT]aantal vraagjes.......
Je hebt toch ook van je clio de kabels lopen? Je kan die toch zeker gewoon aansluiten? Want ik geloof dat de pomp alleen door blijft draaien als er spanning van de dynamo komt en contact aan staat...
Aaah zo. Kijk of je een brandstofpomp relais vind van een gtt, die op de goede stroompjes aansluiten, zou moeten werken... Ik ga es even zoeken hoe dat zit, maar die heb je dan wel nodig!
Ik neem aan dat het kortgezegd zo werkt. Er zijn trouwens 2 relais voor, een waar 'temporasiteur' op staat en nog een. Op contact springt het relais gedurende een paar seconden aan om te starten, daarna blijft het alleen aan als er spanning van de dynamo afkomt.
Ik neem aan dat het kortgezegd zo werkt. Er zijn trouwens 2 relais voor, een waar 'temporasiteur' op staat en nog een. Op contact springt het relais gedurende een paar seconden aan om te starten, daarna blijft het alleen aan als er spanning van de dynamo afkomt.
juist riel,
dat is precies wat ik bedoel.ff een paar seconde voor druk opbouw en daarna pas weer als ie een bepaald signaal krijgt.
zoals jij beschrijft bij een gtt dus vanaf een signaal van de dynamo.
morgen(oeps vandaag dus) ga ik er weer eens een dagje mee aan de slag en hoop ik dat ik hem voor het eerst eens kan horen. waarschijnlijk word dan de brandstof pomp via het contactslot en +30 aan gesloten totdat ik zeker weet hoe dit op een "veilige" manier kan worden aangsloten.
groeten tom
dat is precies wat ik bedoel.ff een paar seconde voor druk opbouw en daarna pas weer als ie een bepaald signaal krijgt.
zoals jij beschrijft bij een gtt dus vanaf een signaal van de dynamo.
morgen(oeps vandaag dus) ga ik er weer eens een dagje mee aan de slag en hoop ik dat ik hem voor het eerst eens kan horen. waarschijnlijk word dan de brandstof pomp via het contactslot en +30 aan gesloten totdat ik zeker weet hoe dit op een "veilige" manier kan worden aangsloten.
groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Ik heb es gezocht voor een electrisch schema van kabels en relais, maar kon het niet vinden. Het zal zeker bestaan, met die 2 relais kun je 't perfect aansluiten, zoals het hoort. Maar, niet es aan een pomp van een clio 16V o.i.d. gedacht? Incl. kabelwerk dan. Van mijn part een clio met een elec. benzinepomp op de sloop zoeken en alles natrekken en meenemen.
Bij de GTT die ik opknap werkt de pomp niet via het relais zoals het hoort, maar ik kan niet vinden waar het aan ligt, nu heb ik het relais eruit getrokken en de gesch.+ doorgekoppeld met de witte draad die naar de pomp gaat. Dus op contact gaat ie zoemen.
Prima toch?
Bij een eventueel ongeluk het contact uitzetten
Prima toch?
Bij een eventueel ongeluk het contact uitzetten
Mrtn = Maarten