[Williams]chip

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PATRICK-CLIO

He mensen,

Ik het het vermoeden dat er een snellerechip in me auto zit. Ik was aan het planken en ik dacht dat ik me willie over de 6500 touren zag gaan, dus ik meteen stoppen en dacht oh oh.

Dus ik vandaag de polder in (haarlemmermeer, waar het behoorlijk rustig is) en natuurlijk ff testen. En ik weet bijna zeker dat ik hem er weer overheen zag gaan, maar omdat ik niet zo een racer ben voel ik er weinig voor om verder te trappen, dat ding gaat allejezus hard 8) . Is er een andere manier waaraan ik kan zien of er een snellere chip in zit.

En kan iemand mij ook vertellen wat dat extra kastje doet dat ik heb, veban zei dat het benzine regelaar was, waarom is dat? Heb me openlucht filter er laatst ook afgehaald en het standaard huis er opgegooit moet ik nu wel weer die andere filter gebruiken? omdat me auto toch motorisch iets getuned is?

Ik weet dat hier bijna geen antwoord opgegeven kan worden, denk dat je het moet zien om het te begrijpen, of je moet er erg veel vanaf weten. Maar ik dacht ik probeer het toch :)

als vast bedankt.

Gr

Patrick
Tom
Moderator
Car: MB

fliter zou ik niet terug zetten. Ik zou jeffry eens bellen, die weet dat wel denk ik. En gewoon een keer goed warm rijden en dan even in de begrenzer trekken, kan geen kwaad
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PATRICK-CLIO

jeffrey weet nix, had ik verleden week al gebelt. (Thanx voor de tip). Ik heb een vandaag dus getest en ik ga het niet weer doen, gaat te snel voor me. Ik ree weg bij een stoplicht in het begin vrij rustig toen naar de tweede versnelling toen ff lekker door gegaan en in ze drie tikte hij dus de 7000 aan.
Tom
Moderator
Car: MB

tja, zo snel is het nou ook weer niet :wink: , ik zou hem gewoon in zijn 2 even doortrekken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PATRICK-CLIO

hmm, moet ik er weer aan geloven. Zal het van de week nog wel ff doen. Zijn er verschillende soorten chips? hoe weet ik of die van mij goed is? Weet dat ze afgesteld worden op je auto, maar toch misshcien verschillen in kwaliteit?
Nielske

kom gewoon vrijdag weer ff langs op de fno... zal ik hem wel ff voor je in het rood trekken, no problem :D :wink:
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
PATRICK-CLIO

jaja :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nee, dat doe ik wel! :)
PATRICK-CLIO

dat lijkt me beter :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

hahah... weet je dat zeker? ;) Ik vrees dat ik binnen de kortste keren eenzelfde reputatie heb als Jesper! ;)
PATRICK-CLIO

hehe, ik weet nix zeker :p Jullie zijn gevaarlijk met autos :D
Menno

die verhoogde toerenbegrenzer suggereert wel dat er een andere chip in zit. Als je 't zeker wilt weten moet je je benzine computer even open schroeven.
rev it like a rental
PATRICK-CLIO

he menno, wat gan ik dan tegen komen?
Menno

of een standaard chip, die net als alle andere ic'tjes in de computer gewoon vast op de printplaat zit, onder de blanke lak, en voorzien van een wit stickertje met nr, of een snelle chip met afwijkend stickertje ofzo, en meestal op een voetje zit, wat met de hand op de print is gesoldeerd. Dat ga je zien!!!
rev it like a rental
PATRICK-CLIO

aha, thanx menno :)
Erik de Bruijn

Kan je de auto niet gewoon in zijn vrij zetten en dan gas geven tot over de 7000 toeren (of zeg ik nu iets stoms).
RO 16v

Erik de Bruijn schreef:Kan je de auto niet gewoon in zijn vrij zetten en dan gas geven tot over de 7000 toeren (of zeg ik nu iets stoms).
Als een 16V meer dan 7000 tpm draait, zit er een chip in. Williams is iets anders, als ie meer dan 6500 tpm draait is ie gechipt.

@Paterick, als je het zelf niet durft kan je ook langskomen, is ongeveer 15 min werk om te checken.
PATRICK-CLIO

Ro ik had je net gebelt :) Maar je bent er niet
RO 16v

PATRICK-CLIO schreef:Ro ik had je net gebelt :) Maar je bent er niet
Ik ben er wel maar de telefoon kan er niet tegen als je er een motor op legt, ik bel je binnekort even. :)
PATRICK-CLIO

sja ze worden nog niet zo geod gemaakt he :D

Ik merk het wel, wanneer je een keer tijd heb, heb er geen haast bij
Plaats reactie