GTT Rubber voorruit carglass 240 euro......

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Dennis VK

Mijn 5 GTT bleek afgelopen weken flink water door te laten. In eerste instantie dachten we dat het kachelhuis niet goed aangesloten was, aangezien we die net vervangen hadden (kachelradiator was lek).

Maar na de tuinslag op de ruit gehouden te hebben, bleek dat het water met name in de hoeken door de rubber naar binnen loopt. Bel ik carglass op, zeggen ze: dat het opnieuw plaatsen (rubber, kitten etc) van de voorruit 240 euro kost, standaardtarief!!!

Dat gelooft toch niemand?? Wie heeft er hier ervaring mee? En is het normaal bij de 5 GTT dat ie zo lekt?? Ik begin de opstapelende problemen sinds de aanschaf 4 weken terug nu toch wel een beetje moe te worden....

Dennis
Abel
Über-Spammer

als je de voor ruit er uithaalt zal blijken dat er gaten in het metaal zal zitten en daat lekt de water door....
Abel
Über-Spammer

Tja... een r5 en een GTT al helemaal is niet bepaald een probleemloze auto.. roest is een echt probleem...

Maar als je een goede hebt, ben je er ook heeel blij mee.. en als je zelf een goed hebt gemaakt, geb je een lekker gevoel over je auto ;) :)
Laatst gewijzigd door Abel op ma 26 mei 2003 8:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Benny_R

volgens mij zit die alleen met rubber vast... Ik heb gisteren ook eff gebrobeerd um deruit te krijgen. Kzou als de rubber gaar is gewoon zelf een nieuwe derin zetten schijnt alleen niet altijd te lukken ddie voorruit der in 1 stuk uit halen :(

Carrglass is gewoon grof duur. Ik kwam daar voor een ster in mun voorruit, ging die jongen met me mee naar buiten zegt ie buiten al: ga maar naar een ander schade herstel bedrijf ofzo is veel goedkoper. en inderdaad het zou bij carrglass minsters 72 euro kosten en bij wellcoll(waar ik uiteindelijk gegaan ben) 45 euro.

Zo gauw je niet veel zelf gaat doen wordt een GTT een duur grapje!

en die problemen: Tja blijft een GTT!

Roest
En
Narigheid
Achtervolgen
U
Lange
Tijd ... zoals al 10000 x op dit forum is gezegd! :)
Benny_R

Die gaten zouw je misschien met een klein stukje glasvezel mat op kunnen lossen niet?
Abel
Über-Spammer

Benny_R schreef:volgens mij zit die alleen met rubber vast... Ik heb gisteren ook eff gebrobeerd um deruit te krijgen. Kzou als de rubber gaar is gewoon zelf een nieuwe derin zetten schijnt alleen niet altijd te lukken die voorruit der in 1 stuk uit halen :(
Voor ruit GTT is 100% vastgelijmd..

tussen het metaal en de glas word een rubber geduwd...

Misschien is het een optie, om de rubber die er voor om de voor ruit zit er af te halen en dan de naad goed schoon maken en die met zwarte kit helemaal dicht kitten..

Miusschien lijkt dat wat minder, maar is hij wel waterdicht...
Benny_R

kun je de ruit er dan wel uit halen zonder de rubber te mollen? Schijnt met een stuk draad te moeten kunnen ofzo he?
Abel
Über-Spammer

dat schijnen ze met een piano snaar te doen...

die zagen ze dan door de kit tussn de auto en de ruit.
Dennis VK

Abel schreef:als je de voor ruit er uithaalt zal blijken dat er gaten in het metaal zal zitten en daat lekt de water door....
stel dat ik dan het dashboard er uit haal, en langs de binnenkant een flinke laag kit aanbreng. Dan is het toch ook opgelost? Dan hoeft het raam niet los namelijk...
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

WieBenJij schreef:
Abel schreef:als je de voor ruit er uithaalt zal blijken dat er gaten in het metaal zal zitten en daat lekt de water door....
stel dat ik dan het dashboard er uit haal, en langs de binnenkant een flinke laag kit aanbreng. Dan is het toch ook opgelost? Dan hoeft het raam niet los namelijk...
Nee, maar dan roest het wel verder
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Dennis VK

Bas schreef: Nee, maar dan roest het wel verder
Ja uiteraard werk ik dat van tevoren weg....van binnenuit dan wel te verstaan he :wink:
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

WieBenJij schreef:
Bas schreef: Nee, maar dan roest het wel verder
Ja uiteraard werk ik dat van tevoren weg....van binnenuit dan wel te verstaan he :wink:
Als je wat langer van je GT plezier wilt hebben, zou ik de ruit er uit halen en er dan mee bezig gaan. Hangt er ff vanaf hoe erg het is, maar denk wel dat dat het beste is.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

nog nooit het dashboord eruit gehaald zeker ? das ook best een k#tklus ( wat ze hier ook zeggen ) en of je dan goed bij je parfa kan komen om die dicht te maken , ik weet het niet .
Dennis VK

jochem de haas schreef:nog nooit het dashboord eruit gehaald zeker ?
Hehe, inmiddels ben ik daar een expert in, 15 minuten is ie er af, iemand die het sneller kan :D ?
Stefijn

Ik :) bij mn Express (ander dashboard, zelfde bevestiging/constructie) doe ik het inmiddels in minder dan 10 minuten :D

Dat rubber is nou eenmaal zo duur vanwege het produktieproces (dus niet alleen bij Carglass). het zal wellicht ergens goedkoper zijn, maar denk niet dat je het ergens voor 100 euro krijgt.

Verder is het rubber niet de afdichting, dat zou de lijm moeten zijn. Ik denk ook dat er wat roestgaten zitten achter je ruit oid.

Bij mijn express heb ik andere rubbers gebruikt die van de auto kwamen waar mijn 2e hands ruit af kwam. Met een beetje voorzichtig pielen kwamen die er heel uit (ook omdat de lijm van die sloopauto al zo goed als los was).

Kosten van rubbers: 0

De ruit is gewoon goed verlijmd en dus waterdicht.
Riël
Über-Spammer

anders bel eens met glasweld.. mijn schade aan de raam was daar al veel goedkoper dan bij carglass...

http://www.glasweld.nl/index2.htm
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

WieBenJij schreef:
jochem de haas schreef:nog nooit het dashboord eruit gehaald zeker ?
Hehe, inmiddels ben ik daar een expert in, 15 minuten is ie er af, iemand die het sneller kan :D ?

o dan ben ik blij dat dat niet mijn dashboord is :lol: .

je bedoelt 15 min en dan is alles weg van links naar rechts alle schakkelaars weg enz , knappe vent :p
Matijs
Contacteer:

Ik heb ook zo'n fontein in de hoek van mijn raam :( Ik zal er dus ook aan moeten geloven. Maar Carglass inderdaad lekker laten zitten als je het niet via de verzekering vegoed krijgt. Het kan goedkoper, maar het blijft duur. Mijn broertje had het in Den Haag laatst laten doen voor 80 euro, maar dat was zonder nieuw rubber. Dan maken ze dus het oude rubber schoon en kitten ze de hele hap er opnieuw in. Met rubber zal het nog enkele tientallen euro's duurder zijn.
Plaats reactie