[clio] 1.8 RT/Rsi vs 1.4 RT

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

Aangezien mijn gtt een beetje te onbetrouwbaar is om elke dag 100 km mee te rijden (en dit eigenlijk zonde is voor de auto) zit ik er aan te denken een clio te kopen.

Na wat bellen zeiden ze bij verschillende dealers/handelaren dat de clio 1.8 maar een onbetrouwbare auto zal zijn (maar ik ben een 5 gewend :lol:). Dat zeiden ze zelfs bij de Bochane...

Ik vraag me dus af wat de makementen van een 1.8 RT of Rsi kunnen zijn. Als het wat kleine dingen zijn kan ik ze wel oplossen (zolang als het maar niet over de koeling/koppakking gaat :D ).
Een 1.4 is ook wel een leuke bak, en denk ik, veel minder afgetrapt. Maar die zijn zo langzaammmmm. Een 1.8 valt nog wel mee.
En een 1.4 is natuurlijk weer iets goedkoper in de aanschaf/benzineverbruik/verzekering. Maarja dat boeid me eigenlijk niet zo veel 8)

Ik hoop dat jullie wat voor me hebben...morgen ga ik eens ff shoppen hier in de buurt :P
Erik de Bruijn

Een vriend van mij heeft een tijdje een RSI gehad. Had er weinig problemen mee, heeft er zelf geloof ik 50.000 duizend km mee gereden. Alleen de wiellagers moesten vaak vervangen worden.Maar volgens mij is dat echt een beetje een kwaaltje.

Verder vond ik het altijd een erg fijne auto en lekker vlot.
*Stephan_RSI*

Tsja clio rsi onbetrouwbaar? Vind ik dus niet. heb er helemaal geen problemen mee gehad. Behalve mijn versnellingsbak, maar dat is niet een kwaaltje dat bij elke rsi voorkomt. Ik heb er al ruim 30.000 km mee gereden en er is weinig mee gebeurt.
Dus mijn mening is dat het best een betrouwbare auto is en ik heb er al bijna 180.000 km erop zitten.

Stephan.
~thijs~
Contacteer:

Ik vind het een hartstikke lekker wagentje! het enige wat ik heb er mee heb is dat af en toe de toeren schommellen tussen de 500 en 1500 als ie stationair draait, end as af en toe irritant en lastig! verder de standaard reno probleempjes
Turbo Tinus

thanx mensen...zo te horen valt het nog wel mee 8)

iemand nog wat over een 1.8 en de 1.4 RT?
Haas
Car: Megane RS

ik heb een Clio S...1.4 RT heeft toch ook een 1.4 energy blok? Ik ben geen 16V of rsi of wat dan ook gewend, maar ik vind dat 'langzaam' van jou nog best meevallen...tuurlijk, tis niet t snelste wezen, maar heb er veel plezier mee. Problemen? nu bijna 15000 gereden en nog nergens probs mee gehad...km stand is wel pas 112000...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik heb ook een clio s en ook geen problemen rijd vlot en goed.

maar ja ik heb dan ook pas een km stand van 89.700 :D
SleiN - RT
Contacteer:

En ik heb n 1.8RT... die heeft r nu 160.000 op zitten waar ik r bijna 30.000 mee gereden heb.
In die tijd maar weinig dingen tegengekomen die niet ok waren... Is n fijne auto, wel vlotjes en alles erop en eraan (op die van mij dan :wink: )

M'n zus heeft ook n 1.4S en is daar ook heel tevreden over...
-= Renault Megane Coupe 1.6 16V=-

1st - audio overbouwen
2nd - witte knipperlichten
3rd - velgen (ace manta?)
4th - ?
Stefan S.

Ik heb 2 jaar in een 1.4 RT Clio bj 94 gereden, maar heb nu sinds enkele maanden een 1.8 RSI ook bj'94 :D
Ik zelf wil nooit meer terug naar een 1.4. Het is een verschil van dag en nacht en qua bezineverbruik merk ik het haast niet.
Conclusie: Als ik weer moest kiezen, ga ik voor de RSI :D
Geert Claes

ik heb een clio "s", geen problemen mee gehad tot nu toe. Er staan ondertussen 86 000 km op waarvan 30 000 van mij, en nooit probs gehad.

Hij staat trouwens te koop. :wink:
Smasher
Contacteer:

ik heb dus een rsi van 95, echt nooit problemen mee gehad terwijl er al 160.000 op staan.

Hijs trouwens te koop..... :wink:

mzzl
the power of goodbye
*Stephan_RSI*

De conclusie is dus dat ze allemaal wel goed zijn (kan ook niet anders reno :)). Maar dat wordt kiezen. Succes ermee.

Stephan
Turbo Tinus

Iedereen bedankt voor de moeite!

ik zou kijken wat ik kan doen (en dan bedoel ik de bank rek. :lol: ).

Volgende week ff shoppen 8)
Stefan S.

Hoe je ook wend of keert, het is en blijft een renault, dus altijd goed he :)
ronald clio

Thijs RSI schreef:Ik vind het een hartstikke lekker wagentje! het enige wat ik heb er mee heb is dat af en toe de toeren schommellen tussen de 500 en 1500 als ie stationair draait, end as af en toe irritant en lastig! verder de standaard reno probleempjes
map sensor in de luchtinlaat misschien???
ronald clio

Ik heb zelf sinds een maandje ook een RSI, en het rijdt hartstikke lekker!!
Lekker veel koppel!!
En die van mij heeft er al 190.000 op zitten!!
De vorige eigenaar heeft in twee jaar 60.000 km gereden!
Problemen bij de RSI: wielagers, koelproblemen, schommelend toerental.
Maar soms wel minder afgetrapt dan een 16v!
en qua koppel ligt een RSI heel dicht bij de 16v!! :D
~thijs~
Contacteer:

ronald clio schreef:
Thijs RSI schreef:Ik vind het een hartstikke lekker wagentje! het enige wat ik heb er mee heb is dat af en toe de toeren schommellen tussen de 500 en 1500 als ie stationair draait, end as af en toe irritant en lastig! verder de standaard reno probleempjes
map sensor in de luchtinlaat misschien???
Gaan we is proberen :)
Turbo Tinus

ronald clio schreef:Problemen bij de RSI: koelproblemen
dat had je nou niet moeten zeggen :( (kijk maar naar mijn andere topics/posts :lol:
ronald clio

nou jah koelproblemen....valt op zich wel mee hoor!
1 keer per jaar koelvloeistof verversen is ook goed!
maar het koppel is super van deze auto's!!! :D
Plaats reactie