Keramische Coating

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
RO 16v

Ik wil een paar motor onderdelen keramisch laten coaten, is dat mogelijk.

Zitten er nog voordelen of nadelen aan.

Is het mogelijk om het hier in Nederland te laten doen en wie heeft er dan een adres voor mij.

Ik wil een paar lagers, de zuigers en de kleppen laten coaten maar is het mogelijk????

Gr, Ro
michel 16v
Contacteer:

heb volgens mij er een keer over gelezen in een boekje van de gti-tuning-design (tuning tips ???).
er stond dat het onderanderen gebruikt wordt om bij versleten zuiger waar geen overmaatse beschikbaar zijn om die zuiger te coaten, waardoor het compressie verlies verminderd.

deze bedrijven stonden erbij:
ferro-seal nuenen
mtm enschede
Matijs
Contacteer:

dat ferro seal is hier al eens eerder voorbij gekomen. Je kan ff een search doen.
Sander
Contacteer:

Druk maar op het knopje KNOPJE

S :D nder
RO 16v

Bedankt maar het is niet de coating die ik zoek.
De coating die ik bedoel wordt opgebouwd uit 6 lagen, weet alleen de naam niet meer, in Japan worden bijna alle getunde motoren ermee behandeld, ga maandag eerst wel even bellen.
Blue Thunder

Voor kleine onderdelen kun je bij een gereedschapsslijperij terecht (doen borium-nitride coatings e.d., hitte-werend en slijtvast). Deze coatings worden vaak toegepast voor frezen en boren.

Voor het grotere werk is er voor zover ik weet geen leverancier hier in Nederland (behalve de TU in Delft) die keramisch kunnen coaten...

Wel is er in frankrijk een coater te vinden. Die kun je vinden door HPC-coating in te toetsen in een zoekprogramma.
Zij kunnen bijvoorbeeld uitlaten e.d. coaten (in en uitwendig) enz.

Succes met de zoektocht,

Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Plaats reactie