Ik zat me zo af te vragen of er ook radiators te koop zijn zonder Oliekoeler?
Ik wil namelijk een nieuwe radiator kopen, maar ook een oliekoeler.
En als ik nu een radiator kan kopen zonder oliekoeler heb ik dus meer koelcapaciteit voor m`n koelvloeistof.
Weet iemand een antwoord ?
[R5gtt] Radiator
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Volgens zeg ik ook dat ik een nieuwe radiator wil EN een OLIEKOELER.
Ik vraag me alleen af of er ook een radiator voor een 5je bestaat ZONDER oliekoeler
Ik vraag me alleen af of er ook een radiator voor een 5je bestaat ZONDER oliekoeler
Waat maakt het nou uit als er wel 1 inzit? Die sluit je gewoon niet aan, nix aan de hand.
Een NIEUWE originele radiator geeft genoeg koelvermogenvoor je 5-je, dus daar hoef je het echt niet voor te doen.
En als je dan toch eigenwijs bent dan scoor je een radiateur van een express/5 diesel. Maar dat past niet zonder aan te passen
Dus gewoon een orsjinele kopen met losse oliekoeler en thermostaat
Een NIEUWE originele radiator geeft genoeg koelvermogenvoor je 5-je, dus daar hoef je het echt niet voor te doen.
En als je dan toch eigenwijs bent dan scoor je een radiateur van een express/5 diesel. Maar dat past niet zonder aan te passen

Dus gewoon een orsjinele kopen met losse oliekoeler en thermostaat

ik denk alle 5jes zonder een turbo motor!!!
van marwijk passion
-
- Contacteer:
Ok.
Dan ga ik dus een radiator kopen waar een overbodige oliekoeler in zit
.
Dan ga ik dus een radiator kopen waar een overbodige oliekoeler in zit

Wat maakt dat nou uit? Je mist er heus gene extra koelcapaciteit door hoor.
Je kan wel kijken of je van de sloop de rechterkap zonder oliekoeler kan vinden en dan bij een spciaal radiateur revisiebedrijf die ertussen laten zetten. (dan nemen ze een nieuw koelraam en zetten die oude kappen erop)
Maar ik zou me er niet druk om maken.
Je kan wel kijken of je van de sloop de rechterkap zonder oliekoeler kan vinden en dan bij een spciaal radiateur revisiebedrijf die ertussen laten zetten. (dan nemen ze een nieuw koelraam en zetten die oude kappen erop)
Maar ik zou me er niet druk om maken.
Die van een diesel zit in de weg bij je intercooler, tuurlijk past het, maar dan moet er wel het een en ander aangepast worden offcouz...Arjen schreef:Weten jullie zeker dat een 5 diesel radiateur niet zo past? Want die werd toch ook gewoon gebruikt in de cup Gt's? En is een radiateur van een diesel niet een stuk goedkoper?
ik ga ook een aparte oliekoeler plaatsen (improve tuning levert toch de goedkoopste)
aangezien ik dan ook gelijk me radiateur wil aanpakken: zou een diesel rad. beter koelen dan een koperen rad.?????
even niet kijken naar of het past en die is duurder maar puur naar werking kijken
aangezien ik dan ook gelijk me radiateur wil aanpakken: zou een diesel rad. beter koelen dan een koperen rad.?????
even niet kijken naar of het past en die is duurder maar puur naar werking kijken

En zijn het volgens het groene boekje één of meerdere mieren??Arjen schreef:Volgens het groene boekje: muggeNziftenRudo schreef:Even muggeziften/ miereneuken:
Een radiator hangt in je woning, een radiateur in je auto![]()

Lijkt mij inderdaad meerdere mieren (het zijn tenslotte maar kleine beestjes), maar daar gaat dit topic ff niet over.
Ik heb in mijn auto een radiateur zonder olie koeler en een losse racimex oliekoeler zitten. Ik weet alleen niet wat voor radiateur het is, want het zat al zo toen ik hem kocht. Het is een Coupe en ik vermoed een circuit-verleden, dus het zou best een diesel-radiateur kunnen zijn. het is in ieder geval niet een radiateur uit een gewone 5. Het is een mooi compact dingetje met een forse dikte en een mooie grote fan. Ik kan het iedereen aanraden, maar ik kan je niet zeggen waar je naar moet zoeken. Ik zal morgen een even kijken of er ergens een onderdeelnummer op te vinden is.
Ik heb in mijn auto een radiateur zonder olie koeler en een losse racimex oliekoeler zitten. Ik weet alleen niet wat voor radiateur het is, want het zat al zo toen ik hem kocht. Het is een Coupe en ik vermoed een circuit-verleden, dus het zou best een diesel-radiateur kunnen zijn. het is in ieder geval niet een radiateur uit een gewone 5. Het is een mooi compact dingetje met een forse dikte en een mooie grote fan. Ik kan het iedereen aanraden, maar ik kan je niet zeggen waar je naar moet zoeken. Ik zal morgen een even kijken of er ergens een onderdeelnummer op te vinden is.
Dit klopt wel: HAPPENRudo schreef:[En zijn het volgens het groene boekje één of meerdere mieren??

Maar ff On-topic: door het monteren van een losse oliekoeler wordt ook je koelwatertemperatuur lager. Dit omdat bij de standaard radiateur het koelwater ook de olie koelt. En de temp van de olie ligt hoger.
-
Je hebt ze dus wel alleen maar radiator zonder oliekoeler....zie plaatje....kost je alleen 500 pleuro 
[img]http://www.paceproducts.co.uk/ricc/pics/ren5_rad.jpg[/img]

[img]http://www.paceproducts.co.uk/ricc/pics/ren5_rad.jpg[/img]