Stroom lekkage. Waar moet ik zoeken? (Massa probleem)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
SimonBalk
Contacteer:

2 weken geleden viel het me al op dat wanneer ik op mijn rem trap dat het lichtje op mijn dashboard van de mistlamp achter ging branden. Niet volluit zoals wanneer je hem aan doet, maar een heel klein beetje.

Vandaag doe ik me knipperlicht aan en nu gaat dat zelfde mistlamje op volle toeren mee knipperen. Te minste, wanneer ik naar rechts 'knipper' en me lichten aan heb staan.

Nu is het zelf zo dat wanneer ik me lichten aan het staat en ik knipper naar links, dat hij niet knippert. Mijn linker knipperlichten staan dan gewoon uit en het mist licht achter brand gewoon. Wanneer ik de verlichting uit doe, gaat het mistlamp ook uit en gaat de linker knipper aan. Wie o wie weet waar ik dat het beste kan zoeken?

Ik had al even snel me achterlicht unit aan de linker kant eruit getrokken en een beetje nagekeken, maar die ziet er nog redelijk uit.

Precies weer een dag voor de meeting in Alkmaar :(
Laatst gewijzigd door SimonBalk op zo 25 mei 2003 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
waterwacht

Het lijkt wel of je clignoteur niet goed meer werkt.
Het geen er voor zorgt dat je licht knippert (en je ruitenwissers wissen)
Dat zit in ieder geval z'on beetje in je zekeringen gedeelte verstopt.
Daar kan misschien pal naast het mistlamp gebeuren zitten.

wanneer de contacten elkaar niet goed raken, krijg je overspringende vonken.
Dit kan nog best lang goed gaan. Maar dan ineens wordt het te warm en smelt er wat plastic weg.
Zo heb je dan sluiting omdat de vonk bij de verkeerde naar binnen ging

Zo onstaan de meeste branden in huis en auto.

Maar je auto start toch nog wel?
Hans R.

Meestal is dit een geval van een slechte massa.
Cortroleer je massa punten ff.
jeffrey
Contacteer:

kijk ff naar de stekkers op de achterlicht units, en druk deze iets omhoog zodat ze beter aanklemmen tegen de unit zelf, suc6 iig
van marwijk passion
bruno @af
Contacteer:

is volgens mij het massapunt van het rechtse achterlicht . Checke, zou ik zegge :wink:
SimonBalk
Contacteer:

Ik heb het massa punt bij me linker achterlicht gecontrolleerd en dat maakt goed contact.

Verder moet ik ff wat recht zetten. Op het dashbord knippert het achtermistlampje, maar als ik achter de auto ga staan, knippert zowel me licht(bovenste) + knipperlicht en wel heel snel. Net zoals wanneer er 1 bolletje kapot is.

Verder heb ik ook gemerkt dat wanneer me achtermistlamp aan staan en me gewone licht uit (dus er brand helemaal niets), dan kan hij wel gewoon naar links knipperen.

Ik heb nog een 2e setje achter units voor de keuring(die ik nu heb zij donker gespoten en dat mag weer niet) en daar heb ik dat dingetje met die lichtjes eruit gehaald en had het zelfde resultaat.

Wel heb ik gezien dat van het stekkertje dat je erop schuift er 1 pinnetje niet zo ver omhoog stond als de rest. Die wou ik dus ff weer omhoog buigen, maar bij een beetje kracht brak hij al af. Het is van een licht (geel / wit) draadje dat helemaal rechts zit wanneer je het stekkertje voor je hebt en de draden er van de onderkant in gaan en je tegen de contactpunten kijkt. Zou dit misschien de rede kunnen zijn? Ik zou het wel appart vinden dat wanneer er 1 pinnetje afbreekt er 2 lampjes gaan branden/knipperen ipv 1.

Ik kom iig morgenavond naar alkmaar. Ik weet niet wie er nog meer komt die er een beetje verstand van heeft?
SimonBalk
Contacteer:

Het was inderdaad een massa probleem. Het pennetje van de massa was afgebroken. Die ff vervangen en alles werkt weer normaal (Gelukkig) :D
waterwacht

gelukkig maar.

stroom neemt altijd de weg met de minste weerstand.
Plaats reactie