ola
ik wil dus binnekort overstappen op een groep a carb. kheb al een en ander de afgelopen tijd gelezen en de carb is een groot knelpunt van de gtt.
nu wil ik dus wat meer vermogen maar het geheel moet betrouwbaar en in de stad rijdbaar blijven.
NU mijn vraag de voor en nadelen van groep a.. ik heb ooit eens gelezen dat je in de winter niet zo lekker start omdat een groep a geen choke-klep meer heeft klopt daaaaat??? ervaringen etc graaaaaag
[r5gtt] voor en nadelen groep a carb
Ik heb een groepe A met chokeklep.
Voordeel:
Meer vermogen, vooral vanaf 4500 toeren merk je het.
Nadelen:
-Het schokt af en toe gewoon en dat schijnen ze allemaal te hebben.
-Het zuipt in de stad echt als een debiel. Op de snelweg valt wel mee, ik heb laatst met rustig aan doen nog 1:12 gehaald. In de stad moet je niet gek opkijken als ie vele minder als 1:8 rijd.
Ik heb wel eens 1 op 4 gereden toen ik em net had (elk stoplicht vol weg en weer remmen etc.)
Voordeel:
Meer vermogen, vooral vanaf 4500 toeren merk je het.
Nadelen:
-Het schokt af en toe gewoon en dat schijnen ze allemaal te hebben.
-Het zuipt in de stad echt als een debiel. Op de snelweg valt wel mee, ik heb laatst met rustig aan doen nog 1:12 gehaald. In de stad moet je niet gek opkijken als ie vele minder als 1:8 rijd.
Ik heb wel eens 1 op 4 gereden toen ik em net had (elk stoplicht vol weg en weer remmen etc.)
Heb je met grotere sproeiers volgens mij al, maar ach... wie snel wil zijn...Steven (Fiets) schreef:In de stad moet je niet gek opkijken als ie vele minder als 1:8 rijd.

Joy Edje!
Voor in de stad is het nix, maaruh, erug leuk!
idd 1 op een emmer rijden, maar rijdt wel een stuk minder "nerveus"...
Wanneer ben je trouwens weer eens op een meeting man!

Ik heb ook een Grp A carberateur maar zonder choke klep inmiddels. Wanneer ik deze klep namelijk gebruikte sloeg de motor gelijk af. Starten gaat dus ietsje rottiger met koud vochtig weer maar als ie eenmaal loopt hoor je mij er niet over klagen 
Tja en zuipen?! doet een GTT al snel als je een beetje lekker bezig bent.... toch?!

Tja en zuipen?! doet een GTT al snel als je een beetje lekker bezig bent.... toch?!

Minder nerveus? Nou de mijne wil zich nog wel eens verslikken als je een tijdje rustig rijd en opeens gasgeeft.Floris schreef:Joy Edje!![]()
Maar verder is het wel leuk zeker zodra je hogere druk rijd

Venturi is van 25 naar 28,5mm, klinkt weinig maar als je het narekend is het wel een 30% grotere doorlaat (gaat wel een beetje tenkoste van je venturiwerking, maar toch werkt het wel
)
En ik heb er een 140 sproeier inhangen.
Vooral boven de 4500-5000 toeren begin je em echt te merken. Beetje overboost idee

En ik heb er een 140 sproeier inhangen.
Vooral boven de 4500-5000 toeren begin je em echt te merken. Beetje overboost idee