[Clio16V]sportdemper monteren

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
clio_16_klapper
Contacteer:

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn sportdemper van sebring moet monteren want hij loopt telkens klem
Tom
Moderator
Car: MB

hoezo "loopt klem" ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio_16_klapper
Contacteer:

tussen de achteras en de onderkant van de clio. ik heb hem op de brug staan en het wiel eraf moet er nog meer gedemonteerd worden ofzo

Het probleem zit hem vooral in het bochtstuk aan het begin van het laatste deel van de uitlaat. Bij deze demper is deze niet los te halen.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

De laatste keer heb ik mn einddemper er onderuit gehaald op de grond. dus niets wiel er af enz. op een brug is makkelijker maar je moet wel je reservewiel er onder uit halen en je achterbumper demonteren (6 boutjes uit mn hoofd)dan heb je meer dan genoeg ruimte om alles er onder uit te schuiven.

GR.Frits
clio_16_klapper
Contacteer:

reservewiel is er al af en de bumper is aan de onderkant al los, als we hem er af halen helpt het niet want we komen dan al tegen het frame.

Let wel het is niet alleen de eindemper er zit ook nog een stuk pijp aan (bocht)
Tom
Moderator

heb even snel in dialogys gekeken (toch wel handig), maar origineel zit die bocht er ook aan !! Het moet volgens mij echt gewoon passen zonder je bumper of achteras te verwijderen
clio_16_klapper
Contacteer:

Toch loopt hij in de smalle doorgang net voorbij de achteras (tank/caroserie) klem (aan alle kanten)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef:heb even snel in dialogys gekeken (toch wel handig), maar origineel zit die bocht er ook aan !! Het moet volgens mij echt gewoon passen zonder je bumper of achteras te verwijderen
Veel succes dan tom. het enige is dat ik het vanaf de grond/krik deed en hij hem al op een brug heeft staan.

achteras hoeft er ook niet onderuit.

Gr.Frits
clio_16_klapper
Contacteer:

iemand?
Tom
Moderator

moet je niet op zijn kop draaien over de achteras en dan weet terug draaien zeg maar ??
PATRICK-CLIO

ik heb ook nog niet zo een lang een nieuw einddemper. Die van mij was in 2 delen. dus eerst bevestig je een gedeelte aan de middendemper en het volgnede gedeelte schuif je dan over het al gemonteerde deel.
Anonymous

clio_16_klapper schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn sportdemper van sebring moet monteren want hij loopt telkens klem
Volgens mij moet de achteras eronder uit hoor
want toen ik mijn Devil eronder poote heb ik
de originele demper er onderuit geslepen.
Kreeg hem er echt niet onderuit.
Trouwens mijn Devil was ook in 2 delen.
Marco16V
Contacteer:

Ik heb hetzelfde gehad met mijn einddemper eronder zetten, heb toen de achterwielophanging iets los gemaakt, toen ging het wel.

Had inderdaad eerst ook de achter bumper gedemonteerd.
Clio Grand Prix 16V (404)
Yde 16V
Contacteer:

Ik heb vorige week een Devil einddemper onder m'n Clio laten zetten. Ze hebben niets gedemonteerd, oude demper was er zo af en de Devil bestond uit één geheel.

Ze zijn echter wel zo'n anderhalf uur bezig geweest om hem passend te krijgen met de middendemper. De middendemper hebben ze daarvoor iets verbogen, maar hangt nu veel te laag en dat geeft een pijnlijk geluid bij drempels e.d. :( . Ook is de klem die de middendemper en de einddemper aan elkaar houdt zeer goed te zien als de auto op een meter of 10 à 20 langs rijdt. Niet mooi dus... Volgens mij kon die klem echter niet anders, want dan zat die inderdaad tegen de auto aan te rammelen.

Maar wat een mooi geluidje zit er in die Devil 8) .
Mickael

maille schreef:
clio_16_klapper schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn sportdemper van sebring moet monteren want hij loopt telkens klem
Volgens mij moet de achteras eronder uit hoor
:lol: die is gek :lol:

Jij haalt zeker ook je blok eruit om je olie te vervangen?

Nee hoor het moet gewoon passen, wel is waar niet makkelijk, maar door te draaien moet ie er op een geven moment er echt wel tussendoor kunnen.

Heb ondertussen redelijk vaak een einddemper van een clio vervangen, maar NOG NOOIT de achterophanging los hoeven te halen. (gemonteerd Laser, Devil, Peco, OMP)

wel heb ik een aantal keren er ophang beugels aan moet lassen.

Wat je wel nog kan doen als het volgens jou echt niet past is je auto op de KRIK zetten, en dan spelen met de hoogte, als je hem te hoog heb heb je minder ruimte! Zorg dat de achteras recht zit (lees plat)
Anonymous

weet iemand misschien een site waar ik het geluit kan hooren van een devil uitlaat?
ik wil er eentje onder mijn gtx leggen maar ik weet niet wat voor iets! het liefst een rvs.
heeft iemand ervaring met het verplaatsen van de uitlaat naar het midden van de auto? ik wil hem vanaf de cat recht naar achter, gaat dat?heeft iemand hier foto's van ?
welke uitlaat klinkt het mooist een enkele of een dubbele? en wat is het mooist met cat of zonder?
ik wil een vrij donker geluid.met of zonder midden demper? een hele hoop vragen maar ik hoop dat iemand me verder helpt!!
Plaats reactie