Koppelingshuis JB3 bak

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
5 GT 16V

Ik heb even een vraagje over het vervangen van het koppelingshuis van een JB3 bak, want ik heb bij de bak van mijn auto het hele bevestigingspunt van de bak aan de motorsteun eruit getrokken! maar wie kan mij vertellen hoe ik het koppelingshuis van de bak af krijg? ik heb het al een aantal maal geprobeerd maar ik krijg maar een kier van ongeveer een centimeter daarna blijft hij ergens achter hangen ofzo! Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

groetjes Jeroen
Abel
Über-Spammer

onder de bak zit een aluminium plaat die zit met een schroef of 5 vast. die moet ook los..
RO 16v

Kan je een bak zomaar uit elkaar trekken, daarmee bedoel ik als je de 2 helfden van elkaar af trekt dan vallen toch alle tandwielen en lagers eruit of blijft dit op z'n plaats zitten. De kant waar je drukgroep zit haal je er toch normaal geproken af.

Ik vraag dit omdat een vriend van mij wat vuil en ringetjes in z'n bak heeft latten vallen en dit er nu dus uit moet.

Kan je de bak doorspoelen of moet hij voor de zekerheid uit elkaar???
canonballman

Als je het koppelingshuis wil vervangen moet HEEL de bak uit elkaar, GEEN andere mogelijkheid.

Dus met alleen de bouten van het bakhuis eruit draaien krijg je de bak never nooit niet uit elkaar.
canonballman

onder de bak zit een aluminium plaat die zit met een schroef of 5 vast. die moet ook los..
HUH????????
Abel
Über-Spammer

canonballman schreef:
HUH????????
foutje.. die zitten tussen het blok en de bak.. niet aan de bak....
Plaats reactie