Gegroet,
Ik heb een Renault 19 1.7 phase 2. Heb er al een tijdje een Remus uitlaat onder, maar vind de sound nog wat te weinig...
Nu wil ik dus de middendemper laten vervallen. Dus de pijp vanaf de cat tot de einddemper wil ik compleet vervangen.
Nu heb ik gehoord dat dit kan door er een phase 1 pijp tussen te zetten, namelijk van een F2N of F2J (weet nie zeker) blok.
Is dit mogelijk? Dus zonder problemen te vervangen...
Middendemper laten vervallen R19 1.7
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
laat er een middenpijp van een r19 1,4 RL er onder monteren(of doe het zelf),ik was 67 euro kwijt incl. montage,je hebt een nieuwe uitlaatstuk en een beter geluid.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Deze bevat dus ook geen middendemper als ik het goed begrijp?
En die past zonder problemen onder mijn R19 1.7 monopoint Phase 2?
Dan haal ik zo'n pijp morgen ff op, en prop ik hem er dit weekend onder...
Ik bedoelde daarstrax eigenlijk de middenpijp van een C3J motor..
En die past zonder problemen onder mijn R19 1.7 monopoint Phase 2?
Dan haal ik zo'n pijp morgen ff op, en prop ik hem er dit weekend onder...
Ik bedoelde daarstrax eigenlijk de middenpijp van een C3J motor..
-
- Contacteer:
je moet wel een xtra steuntje maken bij je achter demper anders hangt de pijp tegen de achterbrug
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ok... Er zit nu al een extra steuntje, want die Remus was behoorlijk heavy...
-
- Contacteer:
dat klopt,mn peco klappert zo af en toe ook tegen mn brug aan,hoe heb je die vast gemaakt sven?
die middenpijp past zonder problemen onder je r19
blijkbaar heeft een 1,4 geen middendemper.
Ik wou mn huidige demper kapotslijpen en er een stukje buis tussen laten lassen,terwijl de demper nieuw was,de des betreffende monteur zag dat dus en kwam met het betere idee om dat ding te bestellen,en ik was toen minder kwijt dan als ik wat heb moeten laten lassen,met kans op roest en lekage.
Ik wou mn huidige demper kapotslijpen en er een stukje buis tussen laten lassen,terwijl de demper nieuw was,de des betreffende monteur zag dat dus en kwam met het betere idee om dat ding te bestellen,en ik was toen minder kwijt dan als ik wat heb moeten laten lassen,met kans op roest en lekage.
Laatst gewijzigd door chris-mc op do 15 mei 2003 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ej dat heb ik ook, als ik over een hobbel ga, KLUNK! ook een peco maar dan een clio, maar heb et er met henk van veban over gehad, volgens heb komt het idd door de ophanging, als me middendemper weggaat, kan daar een extra steuntje a-la williams, en dan moet et weg zijnchris-r19 schreef:dat klopt,mn peco klappert zo af en toe ook tegen mn brug aan,hoe heb je die vast gemaakt sven?
Ik wou mn huidige demper kapotslijpen en er een stukje buis tussen laten lassen,terwijl de demper nieuw was,de desbetreffende monteur zag dqt dus en kweam met het betere idee om dat ding te bestellen,en ik was toen mionder kwijt dan als ik wat heb moeten laten lassen,met kans op roest en lekage.
Don't walk the grass... smoke it
-
- Contacteer:
Ik heb geen clio maar wel een clio Pecooxje schreef:Ej dat heb ik ook, als ik over een hobbel ga, KLUNK! ook een peco maar dan een clio, maar heb et er met henk van veban over gehad, volgens heb komt het idd door de ophanging, als me middendemper weggaat, kan daar een extra steuntje a-la williams, en dan moet et weg zijnchris-r19 schreef:dat klopt,mn peco klappert zo af en toe ook tegen mn brug aan,hoe heb je die vast gemaakt sven?
Ik wou mn huidige demper kapotslijpen en er een stukje buis tussen laten lassen,terwijl de demper nieuw was,de desbetreffende monteur zag dqt dus en kweam met het betere idee om dat ding te bestellen,en ik was toen mionder kwijt dan als ik wat heb moeten laten lassen,met kans op roest en lekage.

passend laten maken voor r19

-
- Contacteer:
Dat heb ik laten maken en het is nu echt super uitlaat is nu zeer strak tegen de onderkant van me clio gemaakt!!! en ik kom nooit meer tegen een hobbel met mn PECO!!! Ay....Ej dat heb ik ook, als ik over een hobbel ga, KLUNK! ook een peco maar dan een clio, maar heb et er met henk van veban over gehad, volgens heb komt het idd door de ophanging, als me middendemper weggaat, kan daar een extra steuntje a-la williams, en dan moet et weg zijn

Clio16v
Heb ik em ook over gehoord, hij vond dat ie erg laag lag en de onderkant was behoorlijk weggeschraaptMadman_daan schreef:Dat heb ik laten maken en het is nu echt super uitlaat is nu zeer strak tegen de onderkant van me clio gemaakt!!! en ik kom nooit meer tegen een hobbel met mn PECO!!! Ay....Ej dat heb ik ook, als ik over een hobbel ga, KLUNK! ook een peco maar dan een clio, maar heb et er met henk van veban over gehad, volgens heb komt het idd door de ophanging, als me middendemper weggaat, kan daar een extra steuntje a-la williams, en dan moet et weg zijn![]()

Don't walk the grass... smoke it
Tussenpijp gehaald!!
Nu alleen nog tijd zien te maken om hem er onder te zetten!
Nu alleen nog tijd zien te maken om hem er onder te zetten!

-
- Contacteer:
pice of cake
Als de auto goed opgekrikt is zou dat denk ik geen problemen geven.

Als de auto goed opgekrikt is zou dat denk ik geen problemen geven.
-
- Contacteer:
krik of geen krik,het is een makkelijk te doen klusje 

Ok, nou ik zal s kijken of het idd zo makkelijk te doen is als jullie zeggen...
Bij mij moet ik alleen rekening houden met een aantal dingen, er staat heel veel spanning op de huidige uitlaat, vanwege dat de Remus nie helemaal paste zoals het moest... Er moest namelijk een heel verloop stuk gemaakt worden, eer dat ie paste...
De Remus is namelijk officieel bedoeld voor een 1.8 blok...
Bij mij moet ik alleen rekening houden met een aantal dingen, er staat heel veel spanning op de huidige uitlaat, vanwege dat de Remus nie helemaal paste zoals het moest... Er moest namelijk een heel verloop stuk gemaakt worden, eer dat ie paste...
De Remus is namelijk officieel bedoeld voor een 1.8 blok...
-
- Contacteer:
Wat je mischien kan doen om de spanning er af te halen,is alles los te halen,en even te laten rusten op blokken,dan zal het denk ik makkelijker te monteren zijn dan dat je alles onder spanning laat staan.
Ik ben net ff bezig geweest... Een poging tot middenpijp vervangen... Guess what??
Zitten die bouten bij de kat. harstikke vast...
En zoveel ruimte heb je ook nie als ie opgekrikt is...
Dan maar ff wachten...
Dan maar ff wachten...
Ja das ook niet moeilijk met een bigfootmarcel16v schreef:mij broertje heeft hem eronder gezet zonder de auto op te krikken en binnen een half uur was het al gefixt

There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Contacteer:
Wat je mischien zou kunnen doen is met 1 kant van de wagen op de stoep en daar ook nog je krik zetten,dat scheeld alsweer wat aan ruimte.R19freak schreef:Ik ben net ff bezig geweest... Een poging tot middenpijp vervangen... Guess what??
Dan maar ff wachten...
-
ehh ja dat die bouten vast zitten is niet zo gek.
heb ik ook met me 19 16v gehad uit eindelijk de slijptol er maar opgezet en uitboren ja wel beetje werk en een klote houding als je op de grond ligt maar als hij er af is heb je weer lol.
wat je ook kan doen in inspuitenm met olie maardoordat je rijdt verdampt er spul wat gemegt zit in die olie en heeft het niet meer zijn 100%werking.
ik deed dit alles op een krik van kinzoo en 2 bokken koste 35 euro bij de praxis en veel schik dat je van die krik kan hebben.
tip: bouten vervangen door rvs bouten en moeren en veerringen altijd makkelijker los tehalen
(ik moet namelijk voor apk steeds kat omwisselen)
suc6 enne bril op he als je gaat slijpen
heb ik ook met me 19 16v gehad uit eindelijk de slijptol er maar opgezet en uitboren ja wel beetje werk en een klote houding als je op de grond ligt maar als hij er af is heb je weer lol.
wat je ook kan doen in inspuitenm met olie maardoordat je rijdt verdampt er spul wat gemegt zit in die olie en heeft het niet meer zijn 100%werking.
ik deed dit alles op een krik van kinzoo en 2 bokken koste 35 euro bij de praxis en veel schik dat je van die krik kan hebben.
tip: bouten vervangen door rvs bouten en moeren en veerringen altijd makkelijker los tehalen
(ik moet namelijk voor apk steeds kat omwisselen)
suc6 enne bril op he als je gaat slijpen
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Contacteer:
Ik heb het ook laten doen (1.4 pijp) op advies van Chris-r19 en ik heb het dan laten doen bij een garage ik was ook 67 euro kwijt inc. montage.
Het gaat om een r19 1.4e chamade pijp daar zit geen demper op
Mijn probleem is ook dat tikken op mn achterbrug (ik heb een sebring demper) op die einddemper zit wel een ophang punt maar op mn auto niet
waardoor als mn auto koud is of als ik over een hobbel ga hij op mn achterbrug komt.
Ik ga een ophang punt op mn auto laten lassen en daar een rubber in maken en dan kan ik hem gewoon ophangen.
Je moet gewoon even kijken op de sloop voor een ophangpunt waar je rubber in kan en dat op je auto laten lassen.
Het gaat om een r19 1.4e chamade pijp daar zit geen demper op

Mijn probleem is ook dat tikken op mn achterbrug (ik heb een sebring demper) op die einddemper zit wel een ophang punt maar op mn auto niet

waardoor als mn auto koud is of als ik over een hobbel ga hij op mn achterbrug komt.
Ik ga een ophang punt op mn auto laten lassen en daar een rubber in maken en dan kan ik hem gewoon ophangen.
Je moet gewoon even kijken op de sloop voor een ophangpunt waar je rubber in kan en dat op je auto laten lassen.
Foto's van mn auto staan hier http://members.lycos.nl/cu2nick/Auto/
-
- Contacteer:
niet vergeten om de gelaste delen te textileren of te spuiten,dat voorkomt roest in de toekomst.
Alles is afgelopen weekend gefixt!
Eerst wat probleempjes, want de uitlaat tikte tegen de achterbrug aan, maar ja... Is opgelost door een extra beugeltje te fixen!
Sound van de uitlaat klinkt echt stukken beter zonder middendemper!!
Bedankt voor alle reacties!
Eerst wat probleempjes, want de uitlaat tikte tegen de achterbrug aan, maar ja... Is opgelost door een extra beugeltje te fixen!
Sound van de uitlaat klinkt echt stukken beter zonder middendemper!!

Bedankt voor alle reacties!