[ 5 gt turbo } all risk

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ik ben bezig mijn 5 opteknappen alles redelijk netjes :) .

ik weet wat er in geld in gaat krijg je nooit terug .
maakt niet uit :wink: .
waar ik wel bang voor ben : hij word plat gereden door meneer X wat dan ? dagwaarde 1000 euro :( .

oke ik wil hem laten taxeren maar dan waar kan je hem nu het beste verzekeren ? liefst all risk uiterraad .
heeft iemand hier al ervaring mee of heeft iets van raad .
Daaf (Davy)

jochem de haas schreef:ik ben bezig mijn 5 opteknappen alles redelijk netjes :) .

ik weet wat er in geld in gaat krijg je nooit terug .
maakt niet uit :wink: .
waar ik wel bang voor ben : hij word plat gereden door meneer X wat dan ? dagwaarde 1000 euro :( .

oke ik wil hem laten taxeren maar dan waar kan je hem nu het beste verzekeren ? liefst all risk uiterraad .
heeft iemand hier al ervaring mee of heeft iets van raad .
Mijn ervaring is dat je hem niet allrisk kan laten verzekeren omdat de auto te oud is....

Wie weet er wat anders?
Stefijn

Het kan wel, maar omdat de waarde van een GTT natuurlijk niet meer zo hoog is zal de premie dan onevenredig hoog zijn ivm de eventueel uit te keren waarde. Ook is de auto nogal snel total loss, want een beetje aanrijding en de reparatiekosten zijn al hoger dan de waarde van de auto.

Als je aandringt kun je het krijgen, maar het wordt altijd afgeraden.

Wil je voor je volledig gerestaureerde GTT een allrisk verzekering die de kosten van restauratei een beetje weerspiegelt in de verzekerde waarde, dan zul je m moeten laten taxeren. Meestal heeft de verzekering daar eigen taxateurs voor, en vaak moet je auto dan bijv 1x per 2 jaar getaxeerd worden.

Je moet dan dus in de verzekering op laten nemen dat ie verzekerd wordt voor de getaxeerde waarde.
Job-turbo
Contacteer:

Het kan inderdaad. Bij ons (http://www.eversassurantiegroep.nl) is het zo dat dan de auto getaxeerd moet worden. Taxatie van een erkend bedrijf is noodzakelijk. De premie word dan gebaseerd op de nieuwwaarde van destijds. Bij een uitkering van een eventuele schade word er rekening met de taxatie.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

je moest eens weten hoeveel bedrijven beweren dat :

je als je een auto heb van 15 jaar oud een oldtimer verzekering kan afsluiten .
nu denk ik das mooi als je dan zegt renault 5 gt turbo dan zeggen ze nee meneer das geen oldtimer das geen hobby auto die kunnen wij niet all risk verzekeren ! en hoe oud bent u ? 27 jaar nee sorry dan helemaal niet ! de eikels .

ik denk laat hem taxeren en hop je mag hem allrisk doen , ik bedoel je betaald er toch voor , maar zo werkt het niet .ja je mag hem wel allrisk doen en daar goed voor betalen . . .je krijgt alleen de dagwaarde terug !

en als je dan ook nog zegt dat je er dagelijks mee wil rijden in de zomer dan kan er helemaal niets meer .

het zijn allemaal boeven .
maar ik zoek door ...1
het zal toch niet zo zijn dat als ik heb helemaal op heb geknapt a ( veel euro's ) en dat opa hem ff raakt ik meteen totalloss ben en maar 1000 eurotjes als dagwaarde ( dit is dan heel letterlijk : daaag waarde :evil: )krijg .
jeffrey
Contacteer:

Heb mijn gt ook laten taxeren en hij is nu all-risk verzekerd(als oldtimer) dit kon trouwens alleen als tweede auto bij dezelfde maatschappij dus!

Betaal nu 300 euro per jaar :lol: :D
van marwijk passion
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

je weet dat wanneer je hem als 2e auto en oldtimer verzekeerd, je ook maar een beperkt aantal km's per jaar mag rijden?
En als je een ongeval krijgt, de verzekering helemaal uit zal zoeken of jij je daar wel aan hebt gehouden?
Mrtn
Car: R5GTT

meestal 7500km op jaarbasis toch??

ik rijd wel 30000/35000 per jaar, dus dat schiet niet op met verzekeren :lol:
Mrtn = Maarten
Tim B.

jochem de haas schreef:je moest eens weten hoeveel bedrijven beweren dat :

je als je een auto heb van 15 jaar oud een oldtimer verzekering kan afsluiten .
nu denk ik das mooi als je dan zegt renault 5 gt turbo dan zeggen ze nee meneer das geen oldtimer das geen hobby auto die kunnen wij niet all risk verzekeren ! en hoe oud bent u ? 27 jaar nee sorry dan helemaal niet ! de eikels .

ik denk laat hem taxeren en hop je mag hem allrisk doen , ik bedoel je betaald er toch voor , maar zo werkt het niet .ja je mag hem wel allrisk doen en daar goed voor betalen . . .je krijgt alleen de dagwaarde terug !

en als je dan ook nog zegt dat je er dagelijks mee wil rijden in de zomer dan kan er helemaal niets meer .

het zijn allemaal boeven .
maar ik zoek door ...1
het zal toch niet zo zijn dat als ik heb helemaal op heb geknapt a ( veel euro's ) en dat opa hem ff raakt ik meteen totalloss ben en maar 1000 eurotjes als dagwaarde ( dit is dan heel letterlijk : daaag waarde :evil: )krijg .
Dan heb je contact met de verkeerde bedrijven. Beetje jammer dat veel mensen hier op het forum van mening zijn dat elke verzekeringsmaatschappij je zoveel mogelijk probeert op te lichten.
Stefijn

Nou, dat proberen ze ook gewoon, dat is simpel.

Staat los van het feit dat een gerestaureerde GTT best verzekerd kan worden.

Waarschijnlijk zijn er al minder problemen om bijv een oldtimer verzekering te krijgen (zoals hierboven) als je m eerst laat taxeren.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Mrtn schreef:meestal 7500km op jaarbasis toch??

je kan ook voor meer kilometers kiezen hoor. (op jaarbasis)
Tim B.

Stefijn schreef:Nou, dat proberen ze ook gewoon, dat is simpel.

Staat los van het feit dat een gerestaureerde GTT best verzekerd kan worden.

Waarschijnlijk zijn er al minder problemen om bijv een oldtimer verzekering te krijgen (zoals hierboven) als je m eerst laat taxeren.
Jammer dat je die ervaring hebt. Ik werk al 2 jaar bij een verzekeringsmaatschappij en weet zeker dat alle klanten 100% eerlijk geholpen worden (bij ons althans), maar goed, er zullen ook ongetwijfeld veel zijn die dat niet doen. Bij ons kun je gewoon een GTT all risk laten verzekeren, zelfs met taxatie zodat je bij schade niet puur de dagwaarde van een doorsnee GTT uitgekeerd krijgt.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

jeffrey en tim ,heel graag telefoonnrs en naam van de betreffende bedrijven die het wel doen .

het is bedoeld als 2de auto en anders koop ik die wel . maar in de zomer wil ik er gewoon mee kunnen rijden .
Stefijn

Tim B schreef:Jammer dat je die ervaring hebt. Ik werk al 2 jaar bij een verzekeringsmaatschappij en weet zeker dat alle klanten 100% eerlijk geholpen worden (bij ons althans), maar goed, er zullen ook ongetwijfeld veel zijn die dat niet doen. Bij ons kun je gewoon een GTT all risk laten verzekeren, zelfs met taxatie zodat je bij schade niet puur de dagwaarde van een doorsnee GTT uitgekeerd krijgt.
Een voorbeeldje: Verzekeringen zitten altijd te janken, wegens gestegen kosten moeten de premies omhoog.
Vraagje: lijden verzekeringen wel eens verlies?

Mijn ziekenfondspremie is afgelopen jaar verDUBBELD! Wegens gestegen kosten uiteraard :r
En dat terwijl ik die verzekering zo goed als niet aanspreek.
Nu wilde ik dit jaar mijn bril terugvragen (dat kan deels), blijkt ineens dat die schijtmaatschappij een contract heeft afgesloten met Hans Anders (ook weer puur in het voordeel van VGZ) en dat mijn bril die ik gekocht heb bij Pearl itt 3 jaar geleden (toen ook bij Pearl) neit meer vergoed wordt! :(
Hebben ze mij iets gestuurd om daar op te wijzen? Nee.
Stefijn

Maik (WOOFER) schreef:
Mrtn schreef:meestal 7500km op jaarbasis toch??

je kan ook voor meer kilometers kiezen hoor. (op jaarbasis)
Niet voor een oldtimerverzekering, max 12000km geloof ik of nog een grens daarboven.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Tim B. schreef: Jammer dat je die ervaring hebt. Ik werk al 2 jaar bij een verzekeringsmaatschappij en weet zeker dat alle klanten 100% eerlijk geholpen worden
Volgens mij wordt er hier iets verkeerd begrepen. Eke verz. maatschappij helpt zijn klant 'eerlijk'. Maar het is toch logisch dat een verz.maatschappij alles in het werk zal stellen om te kijken of de klant wel eerlijk is geweest? En zo nee, dan hoeven ze de schade ook niet uit te betalen. Logisch.
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

Ik laat mijn verzekering bij centraal beheer aflopen
omdat hem niet op taxatiewaarde verzekeren.
Ik had iemand van centraal beheer aan de lijn en vertelde haar dat ik mijn auto op mijn taxatiewaarde wou laten verzekeren,zegt ze doodleuk dat ik daar niks aan heb :( .
Mij neef werkt bij een hypotheek/verzekeringmaatschappij die dat dus wel kunnen en daar laat ik hem nu dus verzekeren. :)
http://www.alasco.nl of tel.nr:036-5304869 en dan vragen naar Wilco Bultman.
Stefijn

Bij Centraal Beheer heb je daar niks aan ja, je moet een verzekeraar hebben die specifiek (voorwaarden) vermeld dat de schade uitgekeerd wordt volgens taxatiewaarde
Tim B.

Een voorbeeldje: Verzekeringen zitten altijd te janken, wegens gestegen kosten moeten de premies omhoog.
Vraagje: lijden verzekeringen wel eens verlies?

Mijn ziekenfondspremie is afgelopen jaar verDUBBELD! Wegens gestegen kosten uiteraard :r
En dat terwijl ik die verzekering zo goed als niet aanspreek.
Goh ja en hoe komt het dat je ziekenfondspremie is gestegen? Niet door de kosten van verzekeraars, maar door wijzigingen die onze overheid heeft doorgevoerd in de wettelijke bijdragen van de nominale premie. Het is natuurlijk wel altijd makkelijk om af te geven op verzekeraars, hoewel ik moet toegeven dat het inderdaad meestal 1 en al stomme regeltjes enzo zijn, en JA er wordt verlies geleden door zorgverzekeraars. Maar goed, even ontopic: Als je meer info wilt Jochem moet je maar ff pm'en.
RO 16v

Even een vraagje als je All-Risk heb en je heb schade gereden omdat je moest uitwijken voor een reiger :evil: , dan wordt dat toch ook vergoed????

Denk er nu pas aan. :)
Dirk (CRX)

RO 16v schreef:Even een vraagje als je All-Risk heb en je heb schade gereden omdat je moest uitwijken voor een reiger :evil: , dan wordt dat toch ook vergoed????

ALL-risk.. behalve bij dronkenschap. Dus ja..

volgende keer reiger KOPPEN.. bij WA+ is wildschade ook verzekerd... klinkt hard, is wel zo.. zelfs zonder terugval van No-claim.

werk ook bij assurantiekantoor
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
RO 16v

Dirk (CRX) schreef:
RO 16v schreef:Even een vraagje als je All-Risk heb en je heb schade gereden omdat je moest uitwijken voor een reiger :evil: , dan wordt dat toch ook vergoed????

volgende keer reiger KOPPEN.. bij WA+ is wildschade ook verzekerd... klinkt hard, is wel zo..

Bedankt. :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:

volgende keer reiger KOPPEN.. bij WA+ is wildschade ook verzekerd... klinkt hard, is wel zo.. zelfs zonder terugval van No-claim.

Is een reiger geen beschermde diersoort??? Als dat zo is heb je als nog een probleem :(

Gr.Frits
RO 16v

Dirk (CRX) schreef:ALL-risk.. behalve bij dronkenschap. Dus ja..

Dus als ik een illigaal aanrijdt word het ook vergoed????

Je zegt zelf wildschade is ook verzekerd. :lol:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Frits schreef: Is een reiger geen beschermde diersoort??? Als dat zo is heb je als nog een probleem :(

Gr.Frits
[offtopic]
probleem??? k***t reigers eten alle vissen op bij ons in de vijver. das pas een probleem :)
[/offtopic]
Dirk (CRX)

Wild.. vogel, hert etc. :).. een Koe bijvoorbeeld, klaag de boer aan die dat beest op de weg liet lopen..

En over dat bedreigde diersoort, tja.. euh.. :) nee hoor.. heb al enkele malen meegemaakt dat er een hert verrot gereden is door klant van ons kantoor (auto ook ERG ver kapot trouwens)..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
jeffrey
Contacteer:

jochem de haas schreef:jeffrey en tim ,heel graag telefoonnrs en naam van de betreffende bedrijven die het wel doen .

het is bedoeld als 2de auto en anders koop ik die wel . maar in de zomer wil ik er gewoon mee kunnen rijden .
Ik heb mijn auto bij Royal Nederland verzekerd(heet tegenwoordig Alianz ofzo), en mag maar 7500km rijden.Kom ik toch bij lange na niet aan, en anders trek je toch ff je stekker van je sn signaal los! :wink:
van marwijk passion
Plaats reactie