Vanochtend startte ik mijn clio RSi, toen hij direct weer uitviel, weer geprobeerd en sloeg weer direct af. enz... Uiteindelijk door gas bij te geven sloeg hij weer aan en ben blijven gas geven. Toen de motor een beetje warm was bleef de clio gewoon stationair lopen met toerental van onder de 1000. Bij warme motor start hij meestal direct.
Ik start de auto, auto slaat aan, seconde later, valt de motor weer uit. Soms lijkt het net alsof hij z'n laatste adem uitblaast (een soort lucht-plof..)
Rara wat is dit....???
Ligt het aan het (multipoint) injectiesysteem of aan de benzine toevoer.....???
[ClioRSI]start errruuuug moeilijk!!
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Als het voornamelijk gebeurd als de auto koud is , dan kan
het zijn dat er een temp sensor defect is,Dan regelt de computer
de toevoer enz niet goed .
het zijn dat er een temp sensor defect is,Dan regelt de computer
de toevoer enz niet goed .
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Check je stappenmotor ook ff.
Kan vervuild zijn, en daardoor kunnen dat soort symptomen veroorzaakt worden.
Kan vervuild zijn, en daardoor kunnen dat soort symptomen veroorzaakt worden.
maar z'n benzinepomp werkt wel, met het voetje blijft de motor lopen, dus dat zal het niet wezen.jeroen.k schreef:Dat zucht/plof geluid had ik ook toen mn benzinepomp het niet deed...dan krijgt ie geen brandstof en zuigt ie nog een beetje lucht aan...
Hoe zit het precies met je stationairversneller?
Mrtn = Maarten
Zo dat zijn veel mogelijkheden
Als de motor warm is dan start hij vrijwel direct.
dus ik denk dat de temp. sensor defect is.
Wat zou mij zoiets gaan kosten..??
Ik ben nog niet zo technisch, maar waar zit de stappen motor precies? hoe kan ik dan het filter schoon maken?
Als ik de auto eenmaal aan de praat heb dan loopt hij goed stationair. dus ik denk dat het de stationair-versneller niet zal zijn.
Morgen ga ik bij de garage langs, dan zien we het wel. je hoort het dan wel!

Als de motor warm is dan start hij vrijwel direct.
dus ik denk dat de temp. sensor defect is.
Wat zou mij zoiets gaan kosten..??
Ik ben nog niet zo technisch, maar waar zit de stappen motor precies? hoe kan ik dan het filter schoon maken?
Als ik de auto eenmaal aan de praat heb dan loopt hij goed stationair. dus ik denk dat het de stationair-versneller niet zal zijn.
Morgen ga ik bij de garage langs, dan zien we het wel. je hoort het dan wel!
-
- Berichten: 281
- Lid geworden op: zo 16 mar 2003 19:37
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
maat van mij had het ook alleen wel met een andere auto... heeft m naar de garage gedaan lag aan de benzine toevoer.... deze was ernstig naar z'n grootje!!!!
eenmaal verholpen rijd ie weer als een zonnetje!!!

Clio16v
Nou, ik heb mijn clio weer gefixt!!!
De temperatuur-sensor was kapot. Hij is nu weer veel feller dan dat hij eerst was. met 60 euro reparatiekosten was ik geholpen!
Is het trouwens normaal dat bij een warme motor het toerental tussen de 600 en 700 toeren schommelt????

De temperatuur-sensor was kapot. Hij is nu weer veel feller dan dat hij eerst was. met 60 euro reparatiekosten was ik geholpen!

Is het trouwens normaal dat bij een warme motor het toerental tussen de 600 en 700 toeren schommelt????
kan ook btje liggen aan de toerenteller...de nauwkeurigheid ervan dan... De GP van Jesper loopt volgens de naald op 550 a 600 stationair, maar hij draait echt wel meer...
-
- Berichten: 281
- Lid geworden op: zo 16 mar 2003 19:37
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
moet toch rond de 900 a 1000 lopen....?
Clio16v
zoiets ja...rond de 900
Als ik de auto met koude motor start dan zit het toerental rond de 1000 toeren.
Als de motor warm is dan geeft de naald een toerental van 600 a 700 toeren aan.
De motor loopt dan stationair rustig. geen bijgeluiden.
Dacht nl. zelf ook dat het toerental altijd rond de 800 moest liggen....
Wie zou mijn clio RSi iets kunnen verlagen....??
Als de motor warm is dan geeft de naald een toerental van 600 a 700 toeren aan.
De motor loopt dan stationair rustig. geen bijgeluiden.
Dacht nl. zelf ook dat het toerental altijd rond de 800 moest liggen....
Wie zou mijn clio RSi iets kunnen verlagen....??