Hoi,
Nou ik heb dus gehoord dat RAM AIR toch wel flink scheelt met een 'gewone' open lucht filter zoals een K&N ofzo!!
Vriend van me heeft een Civic en die heeft nu ook een RAM AIR filter erop en dan scheelt dus heel veel.
Hebben mensen hier ervaring mee ?
Grtzz
Serge
Pijp voor openluchtfilter beter zelf maken
-
Laatst gewijzigd door Serge1916V op vr 16 mei 2003 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Heb al 20 search-en gemaakt maar kan niks vinden.
Ik heb dit wel vaker, volgens mij kan ik niet goed "search-en"
Ik ga wel nog meer zoeken.....
Grtzz
Serge
Ik heb dit wel vaker, volgens mij kan ik niet goed "search-en"

Ik ga wel nog meer zoeken.....
Grtzz
Serge
Kijk eens hier:
http://www.hypertuning.nl/club/default. ... q&tuning=4
En dan praten ze nog over het volgende speelgoed:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/18610
http://www.electricsupercharger.com/
http://www.hypertuning.nl/club/default. ... q&tuning=4
En dan praten ze nog over het volgende speelgoed:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/18610
http://www.electricsupercharger.com/
-
Ik zie wel topics over K&n en green filters maar niet over RAMAIR filters.
OK ik ga even op die site kijken....
OK ik ga even op die site kijken....
mag ik even opmerken:
al dat filter gezeik is bullshit & gelul ver achter de komma.
zorg dat het filter niet te vuil of vet is en dattie kouwe lucht kan aanzuigen.
maar ga je gang hoor, laat je je maar verleiden door zon stoere sticker erop, het kan geen kwaad. Behalve voor je portemonnaie dan
al dat filter gezeik is bullshit & gelul ver achter de komma.
zorg dat het filter niet te vuil of vet is en dattie kouwe lucht kan aanzuigen.
maar ga je gang hoor, laat je je maar verleiden door zon stoere sticker erop, het kan geen kwaad. Behalve voor je portemonnaie dan

-
Effe aanhaken
'k heb nog een GREEN twister te koop(zilverkleurig)...........Heeft op mijn RSI gezeten, maar die verkoop ik zonder dit dure filter.
doe maar een bod.
'k heb nog een GREEN twister te koop(zilverkleurig)...........Heeft op mijn RSI gezeten, maar die verkoop ik zonder dit dure filter.
doe maar een bod.
Ik heb liever trekkracht dan herrie.
Volgens mij is de beste oplossing nog steeds een orgineel filterhuis met een K&N (of een vergelijkbaar merk, neem jouw eigen smaak)-vervangingsfilter met een aanzuigbuis voor koude lucht.
Dat gerochel van een openluchtfilter vind ik persoonlijk niet nodig. Maar dan komen we op dezelfde discussie als dumpvalves. Moet ie herrie maken? Of moet ie goed werken? Voor de mensen die het om het geluid gaat. Er zijn elektrische dumpvalve simulators te koop. Zo kun je je auto zonder turbo ook voorzien van een apparaat wat het geluid van een dumpvalve nadoet. (Wat mij betreft heb je dan een gaatje in je hoofd.)
En we komen ook gelijk op de discussie over uitlaten, moet ie herrie maken, of moet ie performence bieden? "Mijn uitlaat maakt meer herrie, dan die van jou." "Ja maar, de mijne maakt zat herrie en ik heb veel meer koppel dan jij hebt.""Jamaar ik heb veeeeel meer herrie."
*zucht*
Ennuh:

Volgens mij is de beste oplossing nog steeds een orgineel filterhuis met een K&N (of een vergelijkbaar merk, neem jouw eigen smaak)-vervangingsfilter met een aanzuigbuis voor koude lucht.
Dat gerochel van een openluchtfilter vind ik persoonlijk niet nodig. Maar dan komen we op dezelfde discussie als dumpvalves. Moet ie herrie maken? Of moet ie goed werken? Voor de mensen die het om het geluid gaat. Er zijn elektrische dumpvalve simulators te koop. Zo kun je je auto zonder turbo ook voorzien van een apparaat wat het geluid van een dumpvalve nadoet. (Wat mij betreft heb je dan een gaatje in je hoofd.)
En we komen ook gelijk op de discussie over uitlaten, moet ie herrie maken, of moet ie performence bieden? "Mijn uitlaat maakt meer herrie, dan die van jou." "Ja maar, de mijne maakt zat herrie en ik heb veel meer koppel dan jij hebt.""Jamaar ik heb veeeeel meer herrie."
*zucht*

Ennuh:
Wederom, het maakt me niet uit hoe het klinkt......iMAGE schreef:Misschien niet meer trekkracht, maar wel een lekkerder zuiggeluidje.
(...ik heb te lang mijn vriendin al niet meer gezien denk ik)

... dan moet je het maar hebben van je trekkrachtiMAGE schreef:Misschien niet meer trekkracht, maar wel een lekkerder zuiggeluidje.
(...ik heb te lang mijn vriendin al niet meer gezien denk ik)

-

hahahaha
Ik heb trouwens iets nieuws gevonden!!
http://www.performanceairfilters.com/main.html#
Ziet er in ieder geval wel indrukwekkend uit

Grtz
Serge
ze brengen het iig leuk
[img]http://www.performanceairfilters.com/DSC00061.jpg[/img]
[img]http://www.performanceairfilters.com/DSC00063.jpg[/img]
er is er zelfs een voor mijn mercedes
[img]http://www.performanceairfilters.com/DSC00061.jpg[/img]
[img]http://www.performanceairfilters.com/DSC00063.jpg[/img]
er is er zelfs een voor mijn mercedes
Sorrie ik kan geen filters ontdekken op de foto's........of zou het komen dat ik afgeleid wordt door het uitzicht? 

-
Gister bij automaterialen geweest en gevraagd naar zo'n alluminium buis voor de lucht filter zodat die achter de bumper kan.
Maar die hadden ze natuurlijk niet voor de 19
ik wist dit eigenlijk wel want voor de 19 hebben ze eigenlijk niks!!
Maar...dus met een gozer gepraat van autotempel en die vertelde mij dat ik dit gewoon met pvc pijp moest maken...dus ik naar de boerenbond gegaan en stuk pvc gehaald van 70 mm doorsnee en gelijk van die bochten gekocht. 2 bochten van 45 graden. Hiermee moet het lukken...ik heb alles al uitgemeten enzo. Dus ik ga er morgenochtend mee aan de gang.....
Misschien dan eindelijk van die warme lucht af
Grtzz
Serge
Maar die hadden ze natuurlijk niet voor de 19

Maar...dus met een gozer gepraat van autotempel en die vertelde mij dat ik dit gewoon met pvc pijp moest maken...dus ik naar de boerenbond gegaan en stuk pvc gehaald van 70 mm doorsnee en gelijk van die bochten gekocht. 2 bochten van 45 graden. Hiermee moet het lukken...ik heb alles al uitgemeten enzo. Dus ik ga er morgenochtend mee aan de gang.....
Misschien dan eindelijk van die warme lucht af

Grtzz
Serge
waarom PVC ?
dat kan toch smelten ?
Als ik jou was zo ik naar de kachel winkel gaan. Die verkopen flexibele alu pijpen.
dat kan toch smelten ?
Als ik jou was zo ik naar de kachel winkel gaan. Die verkopen flexibele alu pijpen.
-
Kachel winkel ??!?!?!
Zijn die er dan
Ik zou niet weten waar die is...
Zijn die er dan

-
Hebben ze die flexibele alu pijp niet bij de praxis ?
Denk het wel he
Denk het wel he
Nee OK maar het kan losgaan ergens tegenaan komen smelten en misshcien zelfs wel in de fik vliegen !Tom schreef:zo warm is buitenlucht toch niet dat PVC gaat smelten !!
ik zou het risico never nooit lopen en nooit iets enigzins brandbaar onder mijn motorkap bouwen. Kijk maar wat er met spiral gebeurde
je moet toch ergens een kachel kopen ?Serge1916V schreef:Kachel winkel ??!?!?!
Zijn die er danIk zou niet weten waar die is...
Bij mij op de hoek zit een loodgieter/kachel mannetje met dat soort spul.
brezan zal het ook wel hebben, den kalleen dat ene kachelpijpie goedkoper is
-
Ik gha wel bij de Gamma of de Praxis kijken....daar hebben ze dat denk ik ook wel
Dat zeg ik, Gamma!!

Dat zeg ik, Gamma!!

-
ik zat laatst eens te kijken en te vergelijken.tussen een k&n vervangingsfilter en een standaard origineel filter.
een k&n filter laat dan wel makkelijker lucht door (volgens de verpakking),maaaaar volgens mij heeft een origineel filter een veel groter filteroppervlak!
dus misschien laat een standaard luchtfilter wel evenveel door dan een K&N.
dŽr zit wel wat in, of heb ik het fout?
een k&n filter laat dan wel makkelijker lucht door (volgens de verpakking),maaaaar volgens mij heeft een origineel filter een veel groter filteroppervlak!
nou vergeet het maar, bij de gamma & praxis hebben ze alleen van die alu slangen met een diameter van 10 en 12 cm. Dat is veels te groot.
Bij de Brezan hebben ze slangen van 6 cm en die zijn 50cm of 1 meter lang. (uitgerekt) Deze kun je in alle richtingen buigen en blijven uit zichzelf in die vorm. Als je hem maar aan het begin vastzet. Ideaal. Zijn geloof ik wel 12 euro voor 1 meter.
Bij de Brezan hebben ze slangen van 6 cm en die zijn 50cm of 1 meter lang. (uitgerekt) Deze kun je in alle richtingen buigen en blijven uit zichzelf in die vorm. Als je hem maar aan het begin vastzet. Ideaal. Zijn geloof ik wel 12 euro voor 1 meter.
Volgens mij zijn de filters even groot hoor, het moet toch gewoon precies in het luchtfilterhuis passen?r5alpine-turbo schreef:ik zat laatst eens te kijken en te vergelijken.tussen een k&n vervangingsfilter en een standaard origineel filter.
Don't walk the grass... smoke it
-
Dan zal ik wel eens bellen naar brezan!jpp_GTX schreef:nou vergeet het maar, bij de gamma & praxis hebben ze alleen van die alu slangen met een diameter van 10 en 12 cm. Dat is veels te groot.
Want ik moet 7 centimeter hebben
Grtzz
Serge
-
vouw ze allebei maar eens helemaal uit net als een accordeon.dan heeft een standaard filter meer oppervlakteVolgens mij zijn de filters even groot hoor, het moet toch gewoon precies in het luchtfilterhuis passen?
-
- Moderator
- Car: MB
ik wilde het net zeggen want ik ben pas zelf ook eerst naar praxis gegaan voor die slang. Niet dus, kleinste is idd 10rond ongeveer en dat is GROOT !!! Bij de automaterialen zaak gewoon even halen. Let er wel op dat het snel scheurt als je ermee aan het werk bent. Als het op zijn plekkie zit is het mooi spul maar om meet te werken is het rukjpp_GTX schreef:nou vergeet het maar, bij de gamma & praxis hebben ze alleen van die alu slangen met een diameter van 10 en 12 cm. Dat is veels te groot.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams