Dashboard komt niet los, radiator lek, check foto !

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Dennis VK

Wie kan er mij vertellen hoe het dashboard loskomt van mijn R5 GT Turbo??? :(

De kachelradiator is namelijk lek. Deze moet er uit, en je kan hetgeen er net niet uitschuiven aan de linkerkant omdat de pedalen in de weg zitten. Het leek me handig om de hele unit onderlangs los te halen, maar dit lukt helaas niet. Conclusie: het dashboard moet los, maar deze zit in het midden stevig vast, moet ik een enorme ruk geven :wink: ? Of zitten er wat schroeven onder het paneel ??

Dit is een foto, van hoe het ervoor staat:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/doehetnoueens.jpg[/img]

Wat kost een eventue nieuwe radiator trouwens?

Groeten,
Dennis!
Laatst gewijzigd door Dennis VK op ma 12 mei 2003 11:36, 5 keer totaal gewijzigd.
Stefijn

Bovenin hangt het dashboard in 3 klikdingen, kan het dat zijn wat je bedoeld?
Dennis VK

Stefijn schreef:Bovenin hangt het dashboard in 3 klikdingen, kan het dat zijn wat je bedoeld?

Kan best, maar hoe kom ik bij die klikdingen dan?? van onderuit gaat echt niet lukken...
Daaf (Davy)

WieBenJij schreef:Wie kan er mij vertellen hoe het dashboard loskomt van mijn R5 GT Turbo??? :(

De kachelradiator is namelijk lek. Deze moet er uit, en je kan hetgeen er net niet uitschuiven aan de linkerkant omdat de pedalen in de weg zitten. Het leek me handig om de hele unit onderlangs los te halen, maar dit lukt helaas niet. Conclusie: het dashboard moet los, maar deze zit in het midden stevig vast, moet ik een enorme ruk geven :wink: ? Of zitten er wat schroeven onder het paneel ??

Dit is een foto, van hoe het ervoor staat:
http://home.planet.nl/~wess0151/MVC-417F.JPG

Wat kost een eventue nieuwe radiator trouwens?
En waarom geeft ie nou nog die link met http:// ?? :( :(

Groeten,
Dennis!
Ik heb dit hoerklusje eerder geklaard...
Als je wilt kun je me bellen. Tel via PM
Matijs
Contacteer:

Het dash zit aan de zijkant vast met twee clipjes die bijna altijd breken (een aan elke kant), en bij de voorruit met nog eens drie clipjes. Eerst maak je die aan de zijkant los (de achterkant van het clipje indrukken en dan het dash voorzichtig naar voren trekken), en dan kan je het dashboard omhoog uit de clipjes bij de voorruit tillen.
Klinkt simpel he? Maar dat is dan ook niet alles. Je moet ook nog een zooi stekkers losmaken (drie stekkers bij elke deur en nog twee stekkers op de kachelunit als het dash al los is) en de stuurkolom (middelste bevestiging, die ene waar je eigenlijk net niet bij kan) en de chokeknop moet eruit. En niet vergeten veel te schelden en af en toe een theepauze te nemen om weer tot bedaren te komen :wink: :p
Matijs
Contacteer:

Dennis VK

Matijs schreef:Het dash zit aan de zijkant vast met twee clipjes die bijna altijd breken....
Hehe, te laat, de rechter is al gebroken :evil:

komt wel goed! en de foto staat er ook bij nu :D
Geert Claes

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... elradiator

Voila de link van de tijd dat wij zaten te prullen.
Ik zal zo snel mogelijk foto's nemen van mijn auto, dan kan je zien hoe het er onder het dashboard uitziet.
En dan kan je ook zien waar die 3 dingen vastgeklikt zitten.

:D
Matijs
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/images/033.jpg[/img]

hier kan je zien waar de clipjes bij het raam zitten, en tevens zichtbaar: de metalen plaat op de kachelunit waar nog twee grote stekkers op vast zitten, en de koppeling van de stuurstang die je los moet maken.
ed_pret

wij hebben nog een antiek schroevendraaier van een meter lang, die vanaf onder tegen het dashboard gehouden en met 1 tak schoten ze uit de klippen.

ik zal binnekort ook me dash moeten verwisselen, kheb der HELEMAAL geen zin in ma goed. kwacht nog ff tot ze weer heineken in de aanbieding hebben :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

je hoeft je dash er niet uit te halen hoor, gewoon de witte klipjes aan de zijkant loshalen, en als de andere schroefjes bij je asbak los zijn ken je je dashboard liften, nu kan je ook bij de 4 schroeven komen waar je kachelhuis mee vast zit. Als iemand het dashboard omhoog trekt, zo ver mogelijk dan kan een ander het kachelhuis naar voren trekken, dus vanonderuit trekken, je trekt 'm dan schreef onderuit. Gaspedaal indrukken en je kan je kachelradiateurtje eruit trekken :wink:

en ja.....ik kan leukere klusjes bedenken :)
Mrtn = Maarten
Remco_Rs
Contacteer:

Als je het eenmaal gedaan hebt,,denk je van OOOOO was dat alles,,He je kan ook eff je pedaalen weg halen,,En inderdaad met 2 man is het altijd makelijker dan in je eentje,,SUCCES
-Matthy-

Ik zie Gedore gereedschap :p
Clio 16V=Alive again!
Dennis VK

-Matthy- schreef:Ik zie Gedore gereedschap :p
met gereedschap van de HEMA kom je er niet ! :p
Mrtn
Car: R5GTT

Goed gereedschap is het halve werk :wink:
Mrtn = Maarten
Matijs
Contacteer:

WieBenJij schreef:
met gereedschap van de HEMA kom je er niet ! :p
Toch wel hoor... Ik heb een ratelsetje van de Hema, en dat functioneerd prima. Zal niet eeuwig meegaan, maar dat hoeft ook niet voor die prijs. En zo heb ik een grote ratelset van de kijkshop, en dat is echt topspul, niet stuk te krijgen.
Duur is niet altijd beter... Dat zouden GT Turbo rijders ondertussen toch wel moeten weten :wink: 8)
HotShot

Verwijder de plastic dingetjes uit de luchtrooster in het dashboard. Steek een grote schroevendraaier door de gleuf onder het dashboard en wrik hiermee het dashboard uit de klikdingen. Is bij mij altijd zonder problemen gelukt!

Vergeet niet de klikdingen aan de zijkant van het dashboard. Die zitten op de plek waar de connectoren van de kabelboom zitten.
Riël
Über-Spammer

Vergeet je dan ook niet de kachelradiateur te vervangen? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis VK

Riël schreef:Vergeet je dan ook niet de kachelradiateur te vervangen? :)
Godverdegodver zeg... :( :( :( Op de sloop een andere radiator gehaald, meteen maar het gehele kachelhuis meegenomen. Alles netjes aangesloten in de middag, blijkt de fuckin'aanjager niet te werken !@$#!@#@#% :( :( :( Nu moet dat hele karwei dus opnieuw gebeuren !@$!@##$@!@#$ AAAAAAAAAAAARRRGGH !!
Abel
Über-Spammer

aanjager kun je vervangen obdr her raam met de motor kap omhoog.
Plaats reactie