Ik zit er over na te denken om mijn 5gtt binnen een jaartje geheel (dezelfde kleur) over te laten spuiten. De lak heeft namelijk wel wat barstjes, voornamelijk op de poliyester gedeelten en wat andere kleine lak beschadigingetjes waar ik me af en toe toch redelijk aan stoor.
Wat zou me dit ongeveer kosten? Ik heb al een paar mensen gesproken (spuiters van beroep) die mijn auto voor 1000 a 1500 kunnen overspuiten, maar dat vind ik eigenlijk een hoop geld.
Heeft iemand het al laten doen in de afgelopen 1 a 2 jaar? wat koste het? was het zoals verwacht?
5GTT geheel over laten spuiten. hoeveel kost???
-
kunnen de mods niet dit topic verplaatsen naar techniek ofzo? 

-
- Moderator
- Car: Megane
ik vind 1500 euro een redelijke prijs om je auto over te laten spuiten.
maar dan moet het wel goed gebeuren
maar dan moet het wel goed gebeuren
1500 euro zal nu wel de standaard prijs zijn voor overspuiten. Ik was bij een focwa spuiter 3000 gulden kwijt voor spuiten en strak maken. Was alleen de buitenkant en roest werd niet meegerekend. Voor binnen en buitenkant spuiten + roest (met mate) wegwerken en strak maken ben je ongeveer 2700 euro kwijt. Ik zit er nu al overheen 

There will be plenty of time to rest when your dead
Sorry. ik dacht dat ik in techniek zatPATRICK-CLIO schreef:kunnen de mods niet dit topic verplaatsen naar techniek ofzo?

-
geeft niet
Heb ook vaak dat ik niet weet waar ik zit 

Mijn GT gaat (hoop ik) rond September naar de spuiter, en wordt dan compleet binnen en buiten overgespoten, en strak gemaakt. Ik lever dus alleen een lege / kale carrosserie aan, en al het plastic werk los erbij.
Op alle bumpers, skirts, etc. gaat dan net zoveel lak, als een normale auto...
Hij wordt echt lekker dik in de lak gezet, en als we de auto dan zelf opgebouwd hebben, wordt ie nog een keer naagelopen en gepolijst.
Dit zal ongeveer uitkomen rond de 2750,-- euro incl. BTW.
Tjabel, en Jochem hebben hun GT er ook al laten spuiten, dus ik ken hun vakwerk, SUPER....!
T & W Motors in Uithoorn.
Deze jongens vinden het helemaal geweldig om een GT te mogen bewerken, helemaal autoleip daar...!
Op alle bumpers, skirts, etc. gaat dan net zoveel lak, als een normale auto...
Hij wordt echt lekker dik in de lak gezet, en als we de auto dan zelf opgebouwd hebben, wordt ie nog een keer naagelopen en gepolijst.
Dit zal ongeveer uitkomen rond de 2750,-- euro incl. BTW.
Tjabel, en Jochem hebben hun GT er ook al laten spuiten, dus ik ken hun vakwerk, SUPER....!
T & W Motors in Uithoorn.
Deze jongens vinden het helemaal geweldig om een GT te mogen bewerken, helemaal autoleip daar...!
dat had ik nou ff nodigIvo8hoven schreef:T & W Motors in Uithoorn.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ho ho ho ivo let op! ik weet niet of ze die prijs elke x zo berekenen . hangt van vele factoren af .
ene ik moet nog maar zien wat ik moet betalen , als ze nog iets tegen komen wat niet gezien is ( op genomen in de prijs ) komt dat er echt nog wel bij , normaal . liever iets bijbetalen dan goedkoop op geknapt zie je altijd terug.
maar het is waar ze besteden er zeker aandacht aan . ze zijn commercieel maar ze spuiten ook voor het plezier .
en je moet wel ff de tijd hebben verwacht niet dat ie binnen 1 week klaar is ( kan wel kost alleen meer , denk ik )bel gewoon ff voor de prijs dan heb je "zekerheid"
die van mij staat er nu +/- anderhalve maand .
ach als ie maar netjes is
ene ik moet nog maar zien wat ik moet betalen , als ze nog iets tegen komen wat niet gezien is ( op genomen in de prijs ) komt dat er echt nog wel bij , normaal . liever iets bijbetalen dan goedkoop op geknapt zie je altijd terug.
maar het is waar ze besteden er zeker aandacht aan . ze zijn commercieel maar ze spuiten ook voor het plezier .
en je moet wel ff de tijd hebben verwacht niet dat ie binnen 1 week klaar is ( kan wel kost alleen meer , denk ik )bel gewoon ff voor de prijs dan heb je "zekerheid"
die van mij staat er nu +/- anderhalve maand .
ach als ie maar netjes is

Dat polijsten is natuurlijk goed maar dik in de lak ?.. de auto word altijd gespotenHij wordt echt lekker dik in de lak gezet, en als we de auto dan zelf opgebouwd hebben, wordt ie nog een keer naagelopen en gepolijst.
tot de verf dekt en verder niet anders krijg je zakkers. Net als de lagen blanke lak :-s
sommige denken dat hoe meer lagen blanke lak hoe meer hij glimt. Dit is dus niet zo. Hoe meer lagen blanke lak hoe groter de kans op zakkers of een vertekenende kleur.
voor 2750,- euro is wel een redelijke prijs overigens.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je ziet ook weleens auto's die zijn gespoten op een manier die oke dekt maar als je het 1 x poetst weer "kaal" zijn .
lijkt dus nergens op .

Dat komt ook voor en dat is waarschijnlijk omdat er een te dunne laag blanke lak op zat.
Dus teveel is niet goed maar te weinig ook niet
. Met een te dunne laag blanke lak kan je dus niet lang poetsen omdat je te snel met krasjes in de lak zelf terecht komt en
met je poetsapparaat of wat dan ook ook.
Dus teveel is niet goed maar te weinig ook niet

met je poetsapparaat of wat dan ook ook.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
oke ik dank u . gewoon overal net tussen in zitten dus voor het juiste resultaat
in stompwijk ergens zit ook een spuiterij, gozer heeft een gruwelijke hekel aan spuitklaar maken maar als je een gtt spuitklaar levert dan doet hij het wel supergoedkoop en je krijgt ook super goed werk.
laat je hem de wagen strakmaken dan mag je een 2e hypotheek afsluiten
laat je hem de wagen strakmaken dan mag je een 2e hypotheek afsluiten